2021-08-23, 22:32
Medlem
Har rört mig där mycket senaste åren.
Alltid tänkt på att det är väldigt många tjejer och kvinnor som rör sig själv där och oroat mig lite för dom, dels för att man se mer och mer araber och svarta som stryker runt.

Kan inte säga allt man sett senaste två åren men även Delsjön börjar bli otryggt för folk, ett knivrån för inte så längesedan också.

Får känslan att detta är en våldtäkt, eller ett misslyckat våldtäktsförsök?..

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kvinna-%C3%B6verfallen-vid-delsj%C3%B6n-polisen-s%C3%B6ker-med-hund-1.53387371

Citat:
En kvinna i 35-årsåldern misstänks ha blivit attackerad och misshandlad i Delsjöområdet på måndagseftermiddagen. Kvinnan fördes till sjukhus med ambulans. Polisen har inlett en förundersökning men har ingen misstänkt.

[.....]

Någon misstänkt för överfallet fanns inte vid 20-tiden. Det är oklart hur svåra kvinnans skador är.

För er som bor i Göteborg, säg till era döttrar, systrar eller flickvänner att springa i sällskap i skogarna vid Delsjön. Det rör sig konstiga människor där, utvecklingen som överallt i Göteborg går åt fel håll.
---------------------
Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.
/ Moderator.
Senast redigerad av v50 2021-08-24 kl. 04:57.
Citera
2021-08-23, 23:56
Medlem
Hon var alltså vaken och talbar men har inte koll på om hon blivit misshandlad eller inte? Måste vara bristfällig journalistik annars får jag inte ihop det.
Citera
2021-08-24, 00:02
Medlem
Silltunnas avatar
Ett av de mest brutala överfall jag har hört talas om har skett just i det området…då en döv man attackerades och fick sina ögon uttryckta ur skallen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VGMn1/miljoner-kan-inte-ersatta-ogonen
Citera
2021-08-24, 01:44
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ett av de mest brutala överfall jag har hört talas om har skett just i det området…då en döv man attackerades och fick sina ögon uttryckta ur skallen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VGMn1/miljoner-kan-inte-ersatta-ogonen

Det där var väldigt sjukt att läsa.

Vet vi vem psychot är?
Citera
2021-08-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Det där var väldigt sjukt att läsa.

Vet vi vem psychot är?
det står ju i FUP:en om du vill leta upp den.

fy fan för att vara blind och döv och snubbla runt helt jävla livrädd för att förövaren ska få syn på honom och avsluta mordförsöket. usch!
Citera
2021-08-24, 02:23
Medlem
Steff83s avatar
Det var väl ett brutalt kvinnomord där med någrs år innan också. 89?
Citera
2021-08-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det var väl ett brutalt kvinnomord där med någrs år innan också. 89?
stämmer bra!
Citera
2021-08-24, 04:59
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.

/ Moderator
Citera
2021-08-24, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Hon var alltså vaken och talbar men har inte koll på om hon blivit misshandlad eller inte? Måste vara bristfällig journalistik annars får jag inte ihop det.

Det är väl inte så konstigt; Säg att hon sprungit, känt en hård smäll i skallen, sen svimmat och vaknat av att ambulans-ssk väcker henne, då berättar hon detta. Ambulanspersonalen ser skador som liknar batong/knogjärn, löparbyxorna är nedslitna och sen är utredningen igång.
Det intressanta som inte skrivs nåt om är ju vad vittne(n) som hittade kvinnan sett.
Citera
2021-08-24, 09:36
Medlem
min gissning är att hon fått en rejäl smäll o inte vet knappt vart hon är, sedan är hennes handväska borta o inget mer har hänt (får man hoppas)
Citera
2021-08-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Det är väl inte så konstigt; Säg att hon sprungit, känt en hård smäll i skallen, sen svimmat och vaknat av att ambulans-ssk väcker henne, då berättar hon detta. Ambulanspersonalen ser skador som liknar batong/knogjärn, löparbyxorna är nedslitna och sen är utredningen igång.
Det intressanta som inte skrivs nåt om är ju vad vittne(n) som hittade kvinnan sett.
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
min gissning är att hon fått en rejäl smäll o inte vet knappt vart hon är, sedan är hennes handväska borta o inget mer har hänt (får man hoppas)
Jag vet inte om jag hade beskrivit helt förvirrad och knappt medveten som vaken och talbar, men okej.
Citera
2021-08-24, 19:36
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Står det någonstans vart i Delsjöområdet det skall ha hänt?
För det är ju intressant.

Om det hänt på någon lite stig, vid skatås eller på åttan är liksom info man vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in