• 1
  • 2
2021-08-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Haha ja! Det stämmer faktiskt... många som ser väldigt bra ut behöver ju inte anstränga sig och därför finslipas inte deras personlighet. De kan ligga mycket men har inte så roliga personligheter.

Ett utmärkt exempel är youtubern/modellen Brett Maverick som har en youtubekanal. Han är tråkig som satan och ytlig men de flesta tjejer hade nog inte sagt nej till honom.

https://www.youtube.com/watch?v=YHK720O7_fo

Jag orkade lyssna på han i typ 2 sekunder. ”ÖÖÖÖH DÖÖÖH …. DEO. ÖÖÖH. AFTERSHAVE”.

Ganska bra exempel. En sån här kille kommer aldrig debattera, argumentera, gräla, osv. En ful person lär ha jobbat en del på såna saker och det är en gigantisk fördel ovanför snygga(korkade) människor.

Men det gäller för fula männniskor att faktiskt visa den sidan istället för att ge upp innan man ens försökt.
Citera
2021-08-24, 17:58
Medlem
C0ws avatar
Män tänder på utseende, tjejer är mycket mer känslofixerade och dras till vibbar och hur en man får henne att känna. Det är därför man väldigt sällan får se en man med en brutalt ful eller fet tjej, men däremot är en sjukt snygg brud tillsammans med en average Joe eller lite under mycket vanligare. Killen behöver inte vara en 7+/10 och det behöver inte spela nån roll om han råkar vara knubbig och sånt om han har de viktigaste egenskaperna på plats, alltså maskulinitet, självförtroende, humor och har förmågan att sända ut bra, sköna, sexiga vibbar.
Citera
2021-08-24, 20:38
Medlem
bubbsels avatar
För män handlar det inte om att vara snygg, utan om att ha manliga drag. Lång, attityd, status, självförtroende och gärna händig. Det gillar kvinnor.
Citera
2021-08-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbsel
För män handlar det inte om att vara snygg, utan om att ha manliga drag. Lång, attityd, status, självförtroende och gärna händig. Det gillar kvinnor.

Kan väl hoppas det, man har ju det fast man börjar bli flintis.
Tror dock flintis är en nackdel för att träffa vissa yngre kvinnor
Citera
2021-08-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hej

Spaning jag gjort.
Utseende / manlighet (längd muskler osv), helt enkelt yttre manlighet har betydelse i dejtingvärlden.
Vi pratar då Tinder/Utelivet/Vardagsragg

Utseendet har däremot ingen betydelse för män som kan vara sociala cirkelkungar på t.ex. utbildningar, föreningar, hemmafester.

Mängder av män som saknar utseende/fysiska attribut har fina brudar om ni tar ett varv på stan.
Men dessa har garanterat inte träffats på Tinder osv.

Tyvärr är raggandet tufft och man bör göra allt man kan för att maximera sitt utseende.

Sen finns det alltid undantag!
Men detta är nog en spaning som stämmer bra.

Tänk om ni män skulle sluta vara så lättlurade med utseende hela tiden och i stället fokusera på att hitta en tjej vars personlighet och intressen ni faktiskt gillar? Så att man slapp alla dessa värdelösa klagomål inlägg "jag hatar min fru" "jag ska vara otrogen" inläggen.
Citera
2021-08-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Tänk om ni män skulle sluta vara så lättlurade med utseende hela tiden och i stället fokusera på att hitta en tjej vars personlighet och intressen ni faktiskt gillar? Så att man slapp alla dessa värdelösa klagomål inlägg "jag hatar min fru" "jag ska vara otrogen" inläggen.

Nej, jag är inte besatt av detta jag bara förklarade det, på ett positivt sätt.
Jag sa ju bara precis det du sa, att träffar man folk längre i verkligheten så spelar ju utseendet liten roll.
Citera
2021-08-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hej

Spaning jag gjort.
Utseende / manlighet (längd muskler osv), helt enkelt yttre manlighet har betydelse i dejtingvärlden.
Vi pratar då Tinder/Utelivet/Vardagsragg

Utseendet har däremot ingen betydelse för män som kan vara sociala cirkelkungar på t.ex. utbildningar, föreningar, hemmafester.

Hm. Låter väl ganska rimligt eller?
Citera
2021-08-25, 00:54
Medlem
Citat:

Nja. Jag tror du har fel. Funkar inte Tinder så måste du testa något annat.
Citera
2021-08-25, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jag orkade lyssna på han i typ 2 sekunder. ”ÖÖÖÖH DÖÖÖH …. DEO. ÖÖÖH. AFTERSHAVE”.

Ganska bra exempel. En sån här kille kommer aldrig debattera, argumentera, gräla, osv. En ful person lär ha jobbat en del på såna saker och det är en gigantisk fördel ovanför snygga(korkade) människor.

Men det gäller för fula männniskor att faktiskt visa den sidan istället för att ge upp innan man ens försökt.

Haha! Precis! Ja, han är så jävla tråkig. Tror han skulle tråka ut många tjejer. Duger bara som ONS!
Citera
2021-08-25, 21:38
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:

Förenklad sanning. Det gäller att vara snygg, eller rättare sagt - inte vara ful.

Jag tror män och kvinnor bryr sig lika mycket om utseende när det kommer till val av partner i grunden. Skillnaden tror jag ligger i hur mycket man är villig att kompromissa om detta. Generellt sett vill både män och kvinnor ha en fysiskt attraktiv partner, både för kortvariga sexuella relationer såväl som långvariga samboförhållanden. Däremot kan män (generellt sett) tänka sig att inleda en relation med någon som nödvändigtvis inte möter det fysiska ideal de har. De har förvisso högre krav på utseende, men är också villiga att sänka ribban om det krävs.

Kvinnor och andra sidan har inte lika höga krav på sina partners fysiska attribut men är aldrig villig att kompromissa om dessa preferenser. Med andra ord, om du som man inte möter de krav en kvinna har på utseende kommer du aldrig kunna kompensera dig till ett förhållande med henne. Oavsett kort- eller långvarigt. Charm, personlighet, status eller pengar spelar i det läget ingen roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in