2021-08-23, 17:02
Medlem
Hej!

Har bott på Östermalm hela mitt liv. När jag växte upp kunde jag gå ut när som och vara cool-lugn. Nu har jag märkt att det är många invandrare som är runt Stureplan och i stan tex. Har också sätt några på Östermalm som vi inte är vana vid. Jag undrar hur Djursholm är om man flyttar dit. Verkar väldigt lugnt där, de kanske inte orkar/vill åka dit. Jag tror att mångkulturen kommer hita Djursholm sist. Vad har ni för åsikter/tankar krig detta.
Citera
2021-08-23, 17:27
Medlem
z0rkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Hej!

Har bott på Östermalm hela mitt liv. När jag växte upp kunde jag gå ut när som och vara cool-lugn. Nu har jag märkt att det är många invandrare som är runt Stureplan och i stan tex. Har också sätt några på Östermalm som vi inte är vana vid. Jag undrar hur Djursholm är om man flyttar dit. Verkar väldigt lugnt där, de kanske inte orkar/vill åka dit. Jag tror att mångkulturen kommer hita Djursholm sist. Vad har ni för åsikter/tankar krig detta.
Du kan ju för fan inte ens stava ordentligt och vi skall tro på att du växt upp på östermalm.
För det första så heter det "ko-lugn" d.v.s lugn som en ko, inte cool-lugn. Bland det dummaste jag läst.
Sen så stavas det "sett", inte "sätt". Och till sist så stavas det "hitta", alltså med 2 't'.

Min åsikt/tanke är att du är en invandrare själv som bor i en liten hyreslägenhet i någon förort med din mamma och 12 syskon.
Citera
2021-08-23, 17:29
Medlem
Om du vill ha ett relevant svar till skillnad från de tidigare: Du får flytta ifrån Sverige.
Citera
2021-08-23, 17:40
Medlem
Funderat på en stuga långt ute på landet där du slipper alla grannar? En och annan björn och älg, men de är infödda svenskar så det är OK.
Citera
2021-08-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0rkeeper
Du kan ju för fan inte ens stava ordentligt och vi skall tro på att du växt upp på östermalm.
För det första så heter det "ko-lugn" d.v.s lugn som en ko, inte cool-lugn. Bland det dummaste jag läst.
Sen så stavas det "sett", inte "sätt". Och till sist så stavas det "hitta", alltså med 2 't'.

Min åsikt/tanke är att du är en invandrare själv som bor i en liten hyreslägenhet i någon förort med din mamma och 12 syskon.

Japp, jag skrev detta lite snabbt på mobilen, stressad. Du får tro vad du vill. Trycker du ner någon på flashback så har du nog inte det så bra själv. Sen bryr jag mig inte vad du tror. Du kanske är en sån typisk kille som är avundsjuk på överklassen?
Citera
2021-08-23, 18:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Japp, jag skrev detta lite snabbt på mobilen, stressad. Du får tro vad du vill. Trycker du ner någon på flashback så har du nog inte det så bra själv. Sen bryr jag mig inte vad du tror. Du kanske är en sån typisk kille som är avundsjuk på överklassen?
Lol, du titulerar dig själv som överklass? Bara för att du är född på Öfre är du inte förmer än oss andra.
Men till din fråga så ja, naturligtvis är det lugnare i Djursholm. Är ju en villaförort dit de flesta invandrare inte åker till. Roslagsbanan som även jag nyttjar typ varje dag är ju som en fristad fån mångkulturen till att börja med, sjuk skillnad mot t-banan eller pendeltågen. Åker man Roslagsbanan är det som det var i Sverige för 30 år sedan typ.
Citera
2021-08-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Lol, du titulerar dig själv som överklass? Bara för att du är född på Öfre är du inte förmer än oss andra.
Men till din fråga så ja, naturligtvis är det lugnare i Djursholm. Är ju en villaförort dit de flesta invandrare inte åker till. Roslagsbanan som även jag nyttjar typ varje dag är ju som en fristad fån mångkulturen till att börja med, sjuk skillnad mot t-banan eller pendeltågen. Åker man Roslagsbanan är det som det var i Sverige för 30 år sedan typ.

Haha :P nu tycker jag att vi håller en lugn ton och slutar hetsa. Berätta gärna ni som har erfarenhet i Djursan.
Citera
2021-08-23, 20:55
Medlem
Citat:
Haha :P nu tycker jag att vi håller en lugn ton och slutar hetsa. Berätta gärna ni som har erfarenhet i Djursan.

Finns sociala lägenheter insprängda bland de feta villorna. Kommunen har gjort bort sig och "glömt" att skriva bort besittningsrätt i vissa fall. Detta innebär att det finns bostadsrättsföreningar som har flyktingar från 2015 som aldrig kommer att flytta ut.

Annars är det lugnt, även i dessa BRF. Stör man och missköter sitt boende så åker man ut, så de lugna blev kvar.

Dessutom är de östeuropeiska ligorna här och härjar. När du skall åka till jobbet är bilen söndersågad och all moduler av värde är borta. Utöver detta har man återkommande en inbrottsbrottsvågor.

Riktiga tattarbrott denna sommar, tydligen hade man t.o.m skruvat ner utomhusdelen på värmepumpen på nån villa och även stulit allt löst i trädgårdar.

Men trots all denna skit är det relativt lugnt.
Senast redigerad av obisvenkanobi 2021-08-23 kl. 21:29.
Citera
2021-08-23, 21:35
Medlem
Jag tror att Djursholm är på god väg att bli en "gated community".

Mest påtagligt är att Djursolms centrum idag är fullt av caféer och restauranger. För några decennier fanns absolut ingenting (utom korv på pressbyrån och pensionärslunch på "värdshuset").

Det är för mig ett tecken på att djursholmarna i större utrstäckning försöker undvika det tilltagande kaoset i City.
Citera
2021-08-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0rkeeper

Klart det är så, hen har ju 163 i sitt alias det säger allt. Rinkebys postnummer som blivit deras signatur.

http://ibby.se/2013/06/03/rinkeby-163-varldens-by/
Citera
2021-08-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Jag tror att Djursholm är på god väg att bli en "gated community".

Mest påtagligt är att Djursolms centrum idag är fullt av caféer och restauranger. För några decennier fanns absolut ingenting (utom korv på pressbyrån och pensionärslunch på "värdshuset").

Det är för mig ett tecken på att djursholmarna i större utrstäckning försöker undvika det tilltagande kaoset i City.

Tror som du. Om de bara fick skulle de ha en mur runt Djursan för länge sedan. De vill ogärna behöva ”åka till Stockholm”. De hyr in egna väktare som har koll på inkommande trafik på holmen.
Citera
2021-08-25, 19:41
Medlem
Citat:
Hej!

Enligt tidigare trådstarter verkar du bo i Östberga men har vistats mycket på Östermalm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in