2025-09-09, 20:10
Medlem
Spara videon så dom inte hinner radera eller klippa ut det, om det visar sig att personen inte är minderårig så använder sara fortfarande sitt egna barn för att fiska efter gäddor...
Citera
2025-09-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
På senaste gäddan så hör man runt 00:27 "akta mamma". Sara tar alltså med sitt barn till konfrontationer, en minderårig skulle jag gissa på. Vi ser inte någon annan fiskare runtomkring så använder sara sitt egna barn som fiskare??`

Wtf

Alla Saras barn är myndiga har hon sagt
Citera
2025-09-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Alla Saras barn är myndiga har hon sagt

Ändå riktigt creepy att hon använder sina egna barn, vi vet ju inte om hon utsätter dom för bilderna som gäddorna också skickar. Hur länge detta pågått är nog också en fråga i sig.
Citera
2025-09-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så det är inte längre viktigt att undvika grooming av underåriga, det gick ju bra när Impulskollen existerade, men så klart när inkomster är det viktiga så blir det ju inga inkomster utan uthängningar.

Vad menar du?
De erbjöd Impulskollen bara för att visa att det finns allternativ för gäddorna.
Den här tråden har fått mig att inse att de som tänder på minderåriga troligtvis är helt omöjliga att få till någon självinsikt eller någon vilja att förändra sig.

Självklart så behöver de en inkomst för att kunna utföra sitt jobb.
Klarar du dig på noll kronor i månaden?
Citera
2025-09-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Typiska - mest frekventa - var väl att ta i, men oskuldkortet spelas regelbundet i alla fall. Skriv min formulering på hyperbolkontot:

Jag tror allt du förstod min retoriska poäng i diskussionen med moralhora mot bakgrund av min just avgivna kritik mot den vanliga fiskemetoden att vara i min ögon lite väl sugen.

Jag gjorde en genomgång av chattarna för gäddorna 479-493* och det är alltid gäddorna som inleder sexpratet. I samtliga fall har det skett efter att fiskaren uppgivit fiktiv ålder. I detta urval såg det ut så här:
Fiskare uppger ålder i meddelande nr (medel=2, median= 3,2).
Gädda börjar sexpratet i meddelande nr (medel=20, median=13).
Detta stämmer dåligt med att fiskarna skulle vara särskilt påstridiga. Vidare skulle detta i en chat med verkligt barn utgöra brott.

Att raljerande ha fel är ingen retorisk poäng, det heter demagogi.

*har helt enkelt inte hunnit sammanställa fler. Med reservation för att urvalet teoretiskt kanske inte är statistiskt representativt (dock mindre sannolikt).
Citera
2025-09-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ändå riktigt creepy att hon använder sina egna barn, vi vet ju inte om hon utsätter dom för bilderna som gäddorna också skickar. Hur länge detta pågått är nog också en fråga i sig.
Tror de överlever sånt utan men. Sluta skitsnackaSara med sånt här ljug. Skriv hellre jag ber om ursäkt för mitt förra inlägg där jag anklagade Sara för att ta med minderåriga barn i konfrontationerna. Detta var bara för att ytterligare klanka ner på Dumpen men jag hade fel..
Citera
2025-09-09, 21:50
Medlem
Citat:
Citerar vad jag sa: "Skulle gissa på". Dock att Sara utsätter sina egna barn för gädduthängningar och konfrontationer med individer, är nog det äckligaste jag varit med om. Med tanke på vad tidigare fiskare har sagt till aftonbladet så skulle jag nog gissa på att dottern blir tvungen att se sådana bilder.

Man tar inte med sin dotter i en sån där situation, vare sig man håller med om dumpens metoder eller inte.

Dom har vuxna nog att ta egna beslut ifall dom vill vara med eller ej
Citera
2025-09-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Som om det skulle vara bättre än att ta med sig någon annans dotter ? Dottern är 20 och verkar vara försiktig. Hon ropade tex åt Sata att hon inte skulle gå ut i gatan då han skulle iväg med bilen. Hon klarar sig. Och det där är ingenting jämfört med vad hon varit med om då pappan tog livet av sig, Sara gick på droger osv.

Och istället för att hålla dottern borta från skiten som är dumpen, så får hon vara med sin missbrukar mamma på pöbel "journalistik". Du hör ju hur det låter.

En annan persons dotter hade iallafall inte haft den påverkan som Sara förmodligen har på sitt barn, just saying.
Citera
2025-09-09, 22:18
Avslutad
Citat:
Och istället för att hålla dottern borta från skiten som är dumpen, så får hon vara med sin missbrukar mamma på pöbel "journalistik". Du hör ju hur det låter.

En annan persons dotter hade iallafall inte haft den påverkan som Sara förmodligen har på sitt barn, just saying.

Hon är vuxen och som du säger FÅR hon vara med. Jag tror inte Sara tvingar henne. Det du skriver blir helt fel också så man förstår inte vad du menar. "En annan persons dotter hade i alla fall nte haft den påverkan som Sara förmodligen har på sitt barn.." ? Så en annan persons dotter skulle inte påverkat Sara ? Men Sara påverkar sitt barn. Förklara hur du tänker där.
Citera
2025-09-09, 22:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Och här är väl där jag helt enkelt har svårt att förstå syftet. För vad är problemet? En gubbe som lägger till en tonåring som han aldrig kommer kunna få ett ligg med, förutom i Dumpens fantasier? Det är liksom svårt att inte se att Dumpen snarare skapar ett problem än löser det.
Dels kan man förstå att de är så desperata då de inte avslöjar osanningen bakom fiskekontot när de går på talet om att de är söta, är man desperat så tänker man inte klart. De behöver inte vara desperata till små barn, utan till i stort vem som helst.

Har hört att mycken kommunikation sker via PM, detta skulle kunna förklara att de lägger till fiskarna och vet åldern, vem vet?? Kan aldrig fungera som bevis i rättegång. Jag litar inte ett dugg på Dumpens ärlighet och det bör ingen annan göra heller.
Citera
2025-09-09, 23:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hela Dumpen med och fiskare kan leva farligt, rätt troligt att ett starkt hat byggs upp i gäddorna, jag skulle aldrig i hela mitt liv utsätta mig för det, jo kanske i livet slutskede, Dumpens huvudmän kanske har vandrat till livets slutskede men inte alla dumpers.
Citera
2025-09-09, 23:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dom har vuxna nog att ta egna beslut ifall dom vill vara med eller ej
De är vuxna, men Sara är extremt kontrollerande, vågar de gå mot sin mamma. Har andra börjat inse riskerna och fallit bort??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in