Citat:
Helt utan substans skulle jag inte påstå att det är. Jag säger heller inte att alla följare är likadana.
Den här analysen handlar främst om de som tydligt uppvisar sadistiska tendenser i trådarna, de som maniskt återvänder till samma uthängningar, tittar om och om igen och känner sig tvungna att granska varenda bild på könsorgan som publiceras.
Det är dessutom intressant att fundera över lagligheten i det. Jag har svårt att se att det skulle vara tillåtet att sprida sådana bilder utan samtycke, men jag är å andra sidan ingen jurist. Så jag kan naturligtvis ha fel i just den frågan.
Självklart finns det de som följer Dumpen av en genuin tro att det skyddar barn. Men de människorna hänger knappast i dessa trådar och skålar när någon tar livet av sig. De sitter inte heller och zoomar in på könsbilder och blir upphetsade.
Nu utgår jag dessutom ifrån att de flesta med normal intelligens och uppåt, förstår att det här är en grov generalisering och ingen individuell bedömning. Att göra en sådan på individnivå vore nämligen omöjligt, i synnerhet när man aldrig har träffat personerna ifråga.
Den här gruppen av individer, som jag riktar denna "kvasipsykologiska" bedömning mot, består i huvudsak av män som mycket tydligt uppvisar en eller flera typer av psykiska störningar.
Exakt vilka dessa störningar är skulle vara svårt att ge en rättvis bedömning av utan att ha haft åtskilliga möten med dem. Ett av de stora problemen är dock att dessa individer aldrig skulle erkänna sina problem för någon annan. Deras verkliga natur sipprar bara igenom när de sitter bakom ett tangentbord, skyddade av anonymiteten och uppbackade av likasinnade.
Slutligen skulle jag hemskt gärna vilja veta vad du anser vara mina problem. Det är alltid intressant att höra en amatörpsykologs diagnos.
Så, varsågod, ge mig din bästa analys.