2025-03-25, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Haha, vilken kvasipsykologisk smörja. De drivs av förakt för vuxna som försöker begå övergrepp mot barn.

Att du helt utan substans läser in något sexuellt i det visar på vidden av dina problem. Jisses…

Helt utan substans skulle jag inte påstå att det är. Jag säger heller inte att alla följare är likadana.

Den här analysen handlar främst om de som tydligt uppvisar sadistiska tendenser i trådarna, de som maniskt återvänder till samma uthängningar, tittar om och om igen och känner sig tvungna att granska varenda bild på könsorgan som publiceras.

Det är dessutom intressant att fundera över lagligheten i det. Jag har svårt att se att det skulle vara tillåtet att sprida sådana bilder utan samtycke, men jag är å andra sidan ingen jurist. Så jag kan naturligtvis ha fel i just den frågan.

Självklart finns det de som följer Dumpen av en genuin tro att det skyddar barn. Men de människorna hänger knappast i dessa trådar och skålar när någon tar livet av sig. De sitter inte heller och zoomar in på könsbilder och blir upphetsade.

Nu utgår jag dessutom ifrån att de flesta med normal intelligens och uppåt, förstår att det här är en grov generalisering och ingen individuell bedömning. Att göra en sådan på individnivå vore nämligen omöjligt, i synnerhet när man aldrig har träffat personerna ifråga.

Den här gruppen av individer, som jag riktar denna "kvasipsykologiska" bedömning mot, består i huvudsak av män som mycket tydligt uppvisar en eller flera typer av psykiska störningar.

Exakt vilka dessa störningar är skulle vara svårt att ge en rättvis bedömning av utan att ha haft åtskilliga möten med dem. Ett av de stora problemen är dock att dessa individer aldrig skulle erkänna sina problem för någon annan. Deras verkliga natur sipprar bara igenom när de sitter bakom ett tangentbord, skyddade av anonymiteten och uppbackade av likasinnade.

Slutligen skulle jag hemskt gärna vilja veta vad du anser vara mina problem. Det är alltid intressant att höra en amatörpsykologs diagnos.
Så, varsågod, ge mig din bästa analys.
Citera
2025-03-25, 09:02
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Haha, vilken kvasipsykologisk smörja. De drivs av förakt för vuxna som försöker begå övergrepp mot barn.

Att du helt utan substans läser in något sexuellt i det visar på vidden av dina problem. Jisses…
Här har vi nån som försöker normalisera kukfrosseriet tror jag. Jag som pedofilvurmare tycker om dig ändå!

Kjamis
Citera
2025-03-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Helt utan substans skulle jag inte påstå att det är. Jag säger heller inte att alla följare är likadana.

Den här analysen handlar främst om de som tydligt uppvisar sadistiska tendenser i trådarna, de som maniskt återvänder till samma uthängningar, tittar om och om igen och känner sig tvungna att granska varenda bild på könsorgan som publiceras.

Det är dessutom intressant att fundera över lagligheten i det. Jag har svårt att se att det skulle vara tillåtet att sprida sådana bilder utan samtycke, men jag är å andra sidan ingen jurist. Så jag kan naturligtvis ha fel i just den frågan.

Självklart finns det de som följer Dumpen av en genuin tro att det skyddar barn. Men de människorna hänger knappast i dessa trådar och skålar när någon tar livet av sig. De sitter inte heller och zoomar in på könsbilder och blir upphetsade.

Nu utgår jag dessutom ifrån att de flesta med normal intelligens och uppåt, förstår att det här är en grov generalisering och ingen individuell bedömning. Att göra en sådan på individnivå vore nämligen omöjligt, i synnerhet när man aldrig har träffat personerna ifråga.

Den här gruppen av individer, som jag riktar denna "kvasipsykologiska" bedömning mot, består i huvudsak av män som mycket tydligt uppvisar en eller flera typer av psykiska störningar.

Exakt vilka dessa störningar är skulle vara svårt att ge en rättvis bedömning av utan att ha haft åtskilliga möten med dem. Ett av de stora problemen är dock att dessa individer aldrig skulle erkänna sina problem för någon annan. Deras verkliga natur sipprar bara igenom när de sitter bakom ett tangentbord, skyddade av anonymiteten och uppbackade av likasinnade.

Slutligen skulle jag hemskt gärna vilja veta vad du anser vara mina problem. Det är alltid intressant att höra en amatörpsykologs diagnos.
Så, varsågod, ge mig din bästa analys.

Haha, pladdermaja! Det är enkelt. Normala människor föraktar gäddor. Vissa uttrycker detta förakt ganska osmakligt. Men mer än så är det inte.
Citera
2025-03-25, 10:27
Medlem
Citat:
Haha, pladdermaja! Det är enkelt. Normala människor föraktar gäddor. Vissa uttrycker detta förakt ganska osmakligt. Men mer än så är det inte.
diskuterar man storlek, sprut, förhudsproblem o samlar på sig av könsbilder från dumpen så e man inte bara perverst rubbad man e lätt retarderad oxå.
Citera
2025-03-25, 10:36
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:

Lämnat ekokammaren nyligen?
Citera
2025-03-25, 11:26
Medlem
Lesslers avatar
Citat:

Olovlig spridning av bild på naken kropp, helt eller delvis, utgör olaga integritetsintrång. Att till exempel skära ut en snoppbild från en Dumpenchatt och lägga upp den på en bildsajt för att sedan länka till den i en Flashbacktråd, är att sprida bilden på det vis som beskrivs i lagtexten.
Senast redigerad av Lessler 2025-03-25 kl. 11:38.
Citera
2025-03-25, 12:49
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Jag måste säga att det är både intressant och, rent ut sagt, vidrigt att läsa igenom dessa trådar. Framför allt när man börjar fundera över vad det egentligen är för typer som sitter där och hejar på den här sortens sadism.

Det som fascinerar mig mest är hur vissa verkar vara helt besatta av att finkamma varenda logg och klipp från Dumpens hemsida. Det är en sak att granska materialet ur ett journalistiskt eller rättsligt perspektiv, men när man ser folk som gång på gång analyserar detaljer kring de uthängdas kön, deras storlekar, utseende och i vissa fall till och med mängden säd, då börjar man ju undra vad det egentligen är som driver dem.

För mig framstår det som att det finns en kategori människor som är betydligt mer intresserade av innehållet än de själva kanske vill erkänna.
Det hade onekligen varit intressant att träffa dessa individer och få gräva lite i vad det egentligen är som driver dem. Vad är det som gör att de är så besatta av andra mäns kön? Är det en form av osäkerhet, en sorts undermedveten avundsjuka, eller handlar det rent av om någon slags upphetsning?

Min uppfattning är att de flesta av dem är män som på något sätt känner ett behov av att hävda sig. Frågan är bara vad den drivkraften bottnar i. Är det en känsla av makt? Ett sätt att dölja egna brister? Eller är det helt enkelt så att de finner en sexuell upphetsning?

Lika fascinerande är de som säger sig ha sina "favoriter" och som regelbundet går tillbaka för att titta på deras loggar och konfrontationer, flera gånger i veckan. Det är ett beteende som väcker fler frågor än det ger svar, och jag kan inte låta bli att undra vad det egentligen är de får ut av det.

Om jag får komma med en egen teori, och det får jag ju, så tror jag att det finns en starkt sexuell komponent i det här beteendet. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om många av de som ägnar sig åt detta faktiskt blir upphetsade av det de ser och läser.

Självklart kan det finnas inslag av sadism i den här upphetsningen. För vissa handlar det nog om en känsla av makt och kontroll, medan det för andra helt enkelt är en bisarr fascination till det sexuella. Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om en och annan av dessa individer rentav får utlösning av det hela. Det låter kanske magstarkt, men sett till hur maniskt vissa av dem återkommer till dessa loggar och klipp, så vore det naivt att tro att det enbart handlar om något slags rättspatos.

-----------------------------------------------------------

Det är rätt uppenbart att en del av de här individerna inte bara söker upphetsning, utan också en känsla av samhörighet. Det där behovet av att känna sig viktigare än man egentligen är, det är inget nytt. Vi har sett det i alla möjliga sammanhang genom historien.

Min gissning är att det här bottnar i en djup osäkerhet, kanske rentav ett utanförskap, där man klamrar sig fast vid något som ger en illusion av mening och betydelse. Problemet är bara att det är helt fel forum för att hantera den sortens känslor.

Det vore bättre om de här personerna sökte hjälp på rätt ställe istället för att sitta och älta det här i Flashback-trådar eller anonyma Telegram-grupper. För all del, det finns psykologer även i norra Sverige. Man behöver faktiskt inte nöja sig med att sitta och vältra sig i andras elände på nätet.

Det förekommer väl knappast individer som sitter och påhejar dessa gäddor och blir upphetsade?
Att folk konsumerar obskyrt, bestialiskt, brutalt och stötande material ren generellt är inget nytt. På ett sätt så gör ju du också det.
Men det är bara att titta på alla serier/dokumentärer om tex Jeffrey Dahmer, Manson osv samt alla podddar om seriemördare etc.
Citera
2025-03-25, 13:05
Avstängd
Citat:

Kan du definiera "normala människor"?
Citera
2025-03-25, 13:15
Medlem
Citat:

Absolut, normala människor nöjer sig med att förakta. Men nu är det ju inte normala människor jag syftar på. Något jag också tror att du skulle förstå, om du bara kunde släppa din inskränkthet för en stund.

Men tack för din djupgående analys.
Citera
2025-03-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Olovlig spridning av bild på naken kropp, helt eller delvis, utgör olaga integritetsintrång. Att till exempel skära ut en snoppbild från en Dumpenchatt och lägga upp den på en bildsajt för att sedan länka till den i en Flashbacktråd, är att sprida bilden på det vis som beskrivs i lagtexten.

Det jag funderade på var just det faktum att Dumpen publicerar de här bilderna. Är det verkligen lagligt?

Om det nu skulle vara det, vilket jag starkt ifrågasätter, så öppnar det ju upp för en rätt extrem situation. Rent teoretiskt skulle vem som helst kunna skaffa ett utgivningsbevis, ge sig ut på diverse chattar, samla in nakenbilder som folk skickar och sedan börja publicera dem på sin egen webbplats och tjäna pengar på det.

Det låter som ett fullständigt absurt scenario. Frågan är var gränsen egentligen går.
Citera
2025-03-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det förekommer väl knappast individer som sitter och påhejar dessa gäddor och blir upphetsade?
Att folk konsumerar obskyrt, bestialiskt, brutalt och stötande material ren generellt är inget nytt. På ett sätt så gör ju du också det.
Men det är bara att titta på alla serier/dokumentärer om tex Jeffrey Dahmer, Manson osv samt alla podddar om seriemördare etc.

Jag tror nog att många av de här sadisterna faktiskt gör just det. Man ser ju gång på gång hur vissa personer uttrycker ren skadeglädje när någon tar sitt liv – som om det vore någon sorts seger.

Sedan har vi de som nästan tvångsmässigt samlar på sig all möjlig information om de uthängda och som sitter och studerar könsbilder in i minsta detalj. Det är en märklig besatthet, och om man läser igenom trådarna här på Flashback är det ganska uppenbart att vissa är betydligt mer insnöade på det här än andra.

Jag nyfiken, på vilket sätt menar du att jag också gör det?
Citera
2025-03-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
diskuterar man storlek, sprut, förhudsproblem o samlar på sig av könsbilder från dumpen så e man inte bara perverst rubbad man e lätt retarderad oxå.

Haha, inget jämfört med äckelgäddorna som producerat bilderna som de diskuterar. Utan äckelgädda, inga bilder att diskutera. Det här med orsak och verkan tycks inte vara din största talang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in