2025-02-20, 04:07
Medlem
[quote=Gipsy-tears|91094639]

Citat:
Aftonbladet vann ju fighten med Dumpen så dumt av dig att ta upp den. Jag hade gärna tröstat Sara men hon vill ju inte det tyvärr.

Aftonbladet är en kommersiell verksamhet som vill vinna andelar av marknaden. Jag kan inte se hur de vann här.
Medias viktigaste tillgång är förtroende. De gick ut med obekräftade uppgifter, felrubriceringar o Ashberg fick gå ut o backa angående sina uppgifter gentemot dumpen ang att de tog betalt ifrån IK samma kväll - ngt som stod i rubriken.
De lever också på förtroende o integritet. Tror heller inte AB läsare var superimponerad av att man attackerade en cancersjuk kvinna. Människor därute är tänkande individer som är i grunden goda inte onda o de allra flesta där ute vill skydda barn till varje pris.
Dumpen fick in en ny sponsor Douglas Roos pga att Goliat (Afonbladet) gav sig på David o jag har en känsla av att det väckte fler potentiella investerares vrede.
Att Sara visade sin vrede i samtalet med Ashberg tror jag bara skapade sympati o jag tror det sådde ett frö av välvilja gentemot dumpen hos många i mediabranschen som avskyr Ashbergs attityd.
Att de valde ett så ytligt format som 200 sek ser människor igenom dessutom.
Skulle säga att Aftonbladet var förlorarna .

Citat:
Dumpen är i bästa fall någon form av hämndaktion och det kan man ju förklara bort nånstans även om man inte klickar med Putte. Det är ju fan vad denna gubbe ska framställas som en gullegris därute på vägarna. Hade du köpt en begagnad bil av Putte?

Dessa två typer reser sig och alla som inte köper det är pedofiler, ok. Det finns andra metoder att lösa problemet än att gå loss ala Dumpen.

Borde verkligen finnas typer du stör dig mer på i samhället. Ni försöker här förlöjliga o förringa SoP på alla de vis men det enda som lyser är ert eget hat.

..
Senast redigerad av medea1 2025-02-20 kl. 04:43.
Citera
2025-02-20, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Som blompissare har nämnt, är det aktuellt med både hemfridsbrott och ofredande.

I 4 kap. 6 § brottsbalken anges att:

I 568-konfrontationen säger gäddan direkt till Sara: ”Ni har inge’ på går’n å göra. Ut från går’n!”

Efter den uppmaningen måste Sara och Patrik genast lämna gårdsplanen de gick in på. Men de stannar kvar. Så åtminstone senast där är rekvisiten uppfyllda för hemfridsbrott.

Gäddan flyr direkt in i sin bil och stänger dörren. Han visar därmed att han vill vara i fred, vilket Sara måste ha förstått. Tre gånger öppnar Sara bildörren, varpå gäddan stänger den, med successivt stigande irritation från gäddans sida.

Saras agerande här får sägas vara hänsynslöst i ofredanderegelns mening och det är ägnat att kränka gäddans frid på ett kännbart sätt, enligt min bedömning. Därmed är rekvisiten för ofredande uppfyllda.

Straffvärdet för såväl hemfridsbrott som ofredande är lägre än för sexuellt ofredande mot barn. Det hindrar inte att i denna tråd diskutera vad som på goda grunder synes utgöra brott när Sara et. al är ute på gäddjakt.

Dessutom är det angeläget att påpeka att det finns gränser även för Dumpen. De får inte ta sig vilka friheter som helst, givetvis. Ändamålet helgar inte medlen. Dumpen får självklart inte begå brott - det får ingen göra.

Jo, det kan bedömas som både hemfridsbrott och ofredande. Men det är ändå ganska vanligt och normalt att man går upp på en garageuppfart för att ställa en fråga och kanske någon gång öppnar en bildörr av samma skäl. Dock inte tre gånger. Självklart får de som vill fördjupa sig i frågan.

I sammanhanget att gäddan sexchattade med flera personer som han trodde var 12-14 år så krävs det dock ganska speciella skäl för att vilja lägga fokus på detta. Det är psykologiskt intressant hur det kan bli så.
Citera
2025-02-20, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Jo, det kan bedömas som både hemfridsbrott och ofredande. Men det är ändå ganska vanligt och normalt att man går upp på en garageuppfart för att ställa en fråga och kanske någon gång öppnar en bildörr av samma skäl. Dock inte tre gånger. Självklart får de som vill fördjupa sig i frågan.

I sammanhanget att gäddan sexchattade med flera personer som han trodde var 12-14 år så krävs det dock ganska speciella skäl för att vilja lägga fokus på detta. Det är psykologiskt intressant hur det kan bli så.
Om du lyfter blicken ett par snäpp och tänker konceptuellt så är det inte speciellt konstigt.
Två individer begår brott mot en individ i syftet att få till en "intervju" han visar tydligt att han inte vill delta i.
De tvingar sig på honom.
Det är en annan diskussion än den om vad mannen chattat om.
Citera
2025-02-20, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Om du lyfter blicken ett par snäpp och tänker konceptuellt så är det inte speciellt konstigt.
Två individer begår brott mot en individ i syftet att få till en "intervju" han visar tydligt att han inte vill delta i.
De tvingar sig på honom.
Det är en annan diskussion än den om vad mannen chattat om.

Exakt o det är det som är så intressant; Hur vill man koncentrera sig på ett brott som innebär att man öppnar en bildörr för att tala med en person, när densamme sitter o chattar med barn på 12 år som han vill våldta o kissa på? Måste ändå vara ganska unikt i sig.
Citera
2025-02-20, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Exakt o det är det som är så intressant; Hur vill man koncentrera sig på ett brott som innebär att man öppnar en bildörr för att tala med en person, när densamme sitter o chattar med barn på 12 år som han vill våldta o kissa på? Måste ändå vara ganska unikt i sig.
Varför är det så förbannat svårt att diskutera två olika sidor av samma sak?
Är det han skriver ok? NEJ! Inte mer att diskutera.
Är det ok att Dumpen klampar in och ofredar en människa på det här sättet? NEJ!
Två fakta:
Det mannen gör - inte olagligt.
Det Dumpen gör - i allra högsta grad olagligt.

Är du av uppfattningen att det är fullständigt ok att dumpen begår brott? Vad bra, då vet vi det. Noterat.
Min ÅSIKT om den typen av värderingar?
Avskum. Har man inte respekt för landets lagar bör man heller inte få åtnjuta samhällets tjänster. Dessutom, Gud förbjude, vara i närheten av barn och unga, som formas av vuxnas värderingar.
Citera
2025-02-20, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Varför är det så förbannat svårt att diskutera två olika sidor av samma sak?
Är det han skriver ok? NEJ! Inte mer att diskutera.
Är det ok att Dumpen klampar in och ofredar en människa på det här sättet? NEJ!
Två fakta:
Det mannen gör - inte olagligt.
Det Dumpen gör - i allra högsta grad olagligt.

Är du av uppfattningen att det är fullständigt ok att dumpen begår brott? Vad bra, då vet vi det. Noterat.
Min ÅSIKT om den typen av värderingar?
Avskum. Har man inte respekt för landets lagar bör man heller inte få åtnjuta samhällets tjänster. Dessutom, Gud förbjude, vara i närheten av barn och unga, som formas av vuxnas värderingar.

Men man har att göra i det här landet o ska vara i närheten av barn om man vill våldta o kissa på barn? Det är sjukt att tjata om huruvida det är olagligt att öppna en dörr eller inte i det här sammanhanget.
Diskuterar du huruvida det är olagligt att slå in en ruta på en bil om det sitter en hund i värmen också? Oj! Nu gjorde jag en liknelse igen som inte är bokstavlig! Nästan jämförlig med landsförräderi.

Om du tror att jag på ngt sätt bryr mig om vad du tycker om mig? Du är trådens mest ihärdiga försvarare av män som vill våldta barn med ursäkten att den som dök upp inte var ett barn utan dumpen. Alltså enligt din märkliga tolkning är de offer o inte förövare. fullständigt sjukt o ännu sjukare när du försöker få det till att du är på barnens sida.
Senast redigerad av medea1 2025-02-20 kl. 07:14.
Citera
2025-02-20, 07:24
Medlem
Citat:
Men man har att göra i det här landet o ska vara i närheten av barn om man vill våldta o kissa på barn? Det är sjukt att tjata om huruvida det är olagligt att öppna en dörr eller inte i det här sammanhanget.
Diskuterar du huruvida det är olagligt att slå in en ruta på en bil om det sitter en hund i värmen också? Oj! Nu gjorde jag en liknelse igen som inte är bokstavlig! Nästan jämförlig med landsförräderi.

Om du tror att jag på ngt sätt bryr mig om vad du tycker om mig? Du är trådens mest ihärdiga försvarare av män som vill våldta barn med ursäkten att den som dök upp inte var ett barn utan dumpen. Alltså enligt din märkliga tolkning är de offer o inte förövare. fullständigt sjukt o änu sjukare när du försöker få det till att du är på barnens sida.
Ännu en gång besvaras en fråga med motfrågor och än en gång betyder kritik mot Dumpen att man är sjuk i huvudet och arbetar FÖR pedofiler och MOT barn..
Snacka om både stört, sjukt och uppvisade av en total brist på omdöme.
NEJ - självklart ska de inte vara i närheten av barn utan att en ordentlig utredning görs. Det ska soc och läkare sköta, inte du, SN och övriga pöbeln sköta.
JA - Gäddorna är BÅDE potentiella förövare och brottsoffer. Hur i självaste helvete kan en vuxen människa inte se det?
För att vara kristallklar:
Jag försvarar inte pedofiler.
Jag försvarar inte gäddornas beteende.

Jag försvarar människors rätt att inte bli utsatta för brott. Det innefattar även gäddor, men främst deras anhöriga.
Jag försvarar ett demokratiskt samhälle med en rättsordning som respekteras. Av ALLA, inklusive Dumpen med medarbetare och anhängare.

Jobba för barn. Jobba för att förändra lagar. Jobba för att få bort övergrepp som begås på nätet.
Gör det utan att förstöra liv och gör det för fan utan att begå brott mot andra människor.
Citera
2025-02-20, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grenadinerna
Nej, och det här är väl den springande punkten och anledningen till att du tillbringar så mycket tid med att fokusera på att skriva dynga om Dumpen i allmänhet och Sara i synnerhet? Vad är det som någon gång fick dig att tro att hon skulle vara intresserad av ett överårigt incelträsktroll med alkoholproblem som inte vågar gå utanför dörren om dagarna och som tillbringar hela sin vakna tid i sällskap av alkohol och Internet? Vilket "kap" hon missade där, eller hur? Hahaha, du är bara för sorglig där du sitter i ditt svarta hål av självömkan och tror att du är något. Tänk om du skulle kunna använda den kraft och energi som ändå går åt när du hatar Sara på att istället försöka göra något vettigt. Men det är klart, då måste du ju komma över att Sara inte svarade på ditt frieri, och det verkar ju vara en jättehög tröskel att ta sig över, av modellen Kebnekajse eller så.

Sara är tandlös, skallig fd narkoman och hora.
Citera
2025-02-20, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Sara är tandlös, skallig fd narkoman och hora.
Nåväl... de svarta swishpengarna pröjsade nya tänder, och håret rakade hon frivilligt av någon anledning.
Fd narkoman och hora är hon absolut...
Citera
2025-02-20, 08:13
Medlem
Citat:
Borde verkligen finnas typer du stör dig mer på i samhället. Ni försöker här förlöjliga o förringa SoP på alla de vis men det enda som lyser är ert eget hat.
De behöver varken förlöjligas eller förringas. Det sköter de alldeles utmärkt själva.
Citera
2025-02-20, 08:27
Medlem
Var tog Pachan vägen? Fick aldrig något svar på frågorna... och satan ja... tramsbyxa är ett för lite använt ord!!
Citera
2025-02-20, 10:26
Medlem
Fan det känns illa att de tjänar pengar på denna verksamhet. Jag tycker det är bra att de reality-checkar peddos innan de hinner ge sig på barn, men i den bästa av världar så vore deras arbete helt ideellt. Men det är ju fan ett problem att de förstör polisens utredningar också... Svårt detta.

Diskuterade saken med ett par Amerikanska Nazister (trevligt folk, bör tilläggas!), och de var av åsikten att man bara borde skära snoppen av alla peddos, och den hållningen kan man väl ha, men då arbetar man ju inte förebyggande. Det förutsätter ju att peddos då redan pillat på barn - och det är väl främst det vi vill undvika. Eller? I ljus av det så är väl Dumpens arbete inte skit... Antar jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in