2025-01-05, 09:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Hur orkar du
komma med ett så långt utlägg?

Dumpen är skit, fiskarna ser till att fiska när de så kallade gäddorna är berusade, och de inte ens kommer ihåg vad de skrivit. Fiskare försöker få dem att gå på riktiga barn för att kunna hänga ut så grovt som möjligt. Sara själv har en unik juridikhistoria som få i Sverige har, tycker du man ska se upp till en sådan extremt kriminell person, hade hon inte varit Svensk medborgare hade hon utvisats. Hon är en sådan SD vill kasta ut för 350 000 kr.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-01-05 kl. 09:36.
Citera
2025-01-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpen kämpar för barnens rätt att inte utsättas för sexuella övergrepp

Menar du att inga barn utsätts för internetrelaterade övergrepp? Är det bara påhitt?

Alla har rätt att bestämma över sin egen kropp och sin egen sexualitet, det står i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter och i Barnkonventionen. Sexuella trakasserier är en typ av diskriminering som innebär ovälkommet uppträdande av sexuell natur som kränker flickor och pojkar, kvinnor och män.

Dumpen arbetar för mänskliga rättigheter, för att ändra lagstiftningen så gäddorna ska lättare bli dömda
Agerar en gädda sexuellt mot fiktiva barn kan dom mycket väl göra det mot riktiga barn om dom inte redan gjort det

"Agerar en gädda sexuellt mot fiktiva barn kan dom mycket väl göra det mot riktiga barn om dom inte redan gjort det".

Det är precis den här kognitiva dissonansen som är fascinerande med er dumplingar.
Om något har hänt i ett fiktivt scenario så HAR det redan hänt i verkligheten i eran bubbla. Även om de fiktiva scenariot saknar verklighetsförankring och någon annan bevisning än de fiktiva scenariot inte finns.
Citera
2025-01-05, 11:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
"Agerar en gädda sexuellt mot fiktiva barn kan dom mycket väl göra det mot riktiga barn om dom inte redan gjort det".

Det är precis den här kognitiva dissonansen som är fascinerande med er dumplingar.
Om något har hänt i ett fiktivt scenario så HAR det redan hänt i verkligheten i eran bubbla. Även om de fiktiva scenariot saknar verklighetsförankring och någon annan bevisning än de fiktiva scenariot inte finns.

Problemet för dumplingarna är att de förstår inte att scenariot som ofta presenteras på Dumpen - det vill säga att en 14 åring registrerar sig på 18+ sidor, sexchattar grovt med LSS-Leffe under en rätt lång tidsperiod och sedan avslöjar sig för att vara 14 år och 364 dagar - är helt enkelt inte ett verklighetsförankrat scenario. Även om det vore ett dundervanligt scenario (vilket jag tvivlar på) så även om alla gäddorna hade sagt "tack, men nej tack" så skulle bara en sådan 14 år och 364 dagar gammal tonåring bara sluta avslöja sig vara minderårig.

Eller med andra ord: de skapar en situation som inte sker i verkligheten, sedan så löser de den.
Citera
2025-01-05, 11:59
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Vad får dig att tro det?
Jag tror faktiskt att dom har normaliserat hebefili, sen kan man inte bortse från barnen till gäddorna. Men förstås inget kan veta, men jag är som du vet mycket skeptisk. Jag har inte sökt, men Dumpen borde stolt kunna redovisa vilka barn eller iaf hur många som fått lite mer omfattande vård för sina trauma.

Får dumpen till en lagändring som är bättre skydd för ungar skulle jag ändra mig direkt. Hittills tycker jag inte att de valt rätt väg för få gehör.
Citera
2025-01-05, 13:30
Medlem
Mitt ex var gädda, men jag stod inte ut med att alla andra visste om hans dragning till att våldta barn och ständigt hade frågor om det, så jag gjorde slut med honom efter många år. Problemet är bara att vi har barn tillsammans, tror jag. Hoppas han inte gör ett faderskapstest, eller kanske jag ska hoppas på det? Det jag vill säga är att livet inte är lätt att älska en pedofil när det åtagandet kräver så mycket i form av bortförklaringar - det var även lite tråkigt att veta att han älskade små slumpmässiga flickebarn han träffade i tunnelbanan mer än han älskade mig. Nu när vi inte är ihop längre så tänker jag inte så mycket på det mera, jag sitter mestadels och kopplar av i soffan och lyssnar på Haveristerna (som jag tycker gör ett ofantligt hästjobb i att sabotera för alla som saboterar för såna som mig som ville vara ensam om att veta att min sambo var pedofil).

Jag spelar spel på datorn också ibland, det är lika kul som det vara att klä ut mig till minderåriga flicka för att försöka hetsa upp mitt ex. Det fungerade dock inte så bra när jag fyllde 25, och pga mycket "mediciner" och andra substanser kunde mitt ex så lätt se på mig att jag inte var 14 år.

Jag har nu gått vidare i mitt liv och brukar nu ifrågasätta Patrik och Sara - hur kan personer med så kontroversiella bakgrundshistorier få vara utpekade samhällshjältar i dagens samhälle? Det krävs personer som Aschberg för att kunna göra rensning bland rötägg på internet, någon med kvalitet i sitt agerande. Aschberg vet att det inte är olagligt att chatta med fiktiva KiKare. Jag har tre KiK-konton och raggar just nu på 60+ män. Vad är problemet med det?
Citera
2025-01-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Belägg för det fetade, tack!

Jag vill inte outa någon så jag står över det, jag vill helst föra en saklig diskussion, såklart att båda sidor har har har en gnutta rätt i en diskussion, det hör till sakens natur och det förnekar jag inte men ger du dig på mig personligt så smäller jag tillbaka, det är tyvärr så jag fungerar, jag vill inte att trasiga personer skall ta sitt liv och jag vill absolut inte att oskyldiga anhöriga skall drabbas av en idiots agerande, hela agerandet att vuxna människor tar sig den perverterade friheten att kränka och begå brott emot barn strider dock totalt emot min existens och värdering, jag kan rätt och slätt inte tolerera det, jag ser ingen förmildrande omständighet i dessa vuxna personers agerande men jag vill som sagt inte att de skall skada sig själva och framförallt vill jag inte att deras helt oskyldiga anhöriga skall drabbas, tyvärr så är det alltid en konsekvens med att begå brott och vidriga gärningar, nära och anhöriga blir alltid drabbade, jag vill ha bort de här predatorerna ifrån möjligheten att kontakta ungdomar för sitt sjuka nöjes skull, jag vill motverka dessa sjukliga, brottsliga, perverterade övergrepp emot barn, kan ni klandra mig för det?
Citera
2025-01-05, 13:55
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag tror faktiskt att dom har normaliserat hebefili, sen kan man inte bortse från barnen till gäddorna. Men förstås inget kan veta, men jag är som du vet mycket skeptisk. Jag har inte sökt, men Dumpen borde stolt kunna redovisa vilka barn eller iaf hur många som fått lite mer omfattande vård för sina trauma.

Får dumpen till en lagändring som är bättre skydd för ungar skulle jag ändra mig direkt. Hittills tycker jag inte att de valt rätt väg för få gehör.
Den tolkningen säger betydligt mer om dig än om gemene man.
Citera
2025-01-05, 13:59
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Fast vi har ju försökt förklara för dig att övergreppen begås framförallt av jämnåriga. PysSara hade försökt förvanska statistiken fast blev avslöjad i direktsändning. Fast du klamrar dig fast vid din monolog med en dåres envishet.

Sedan har du även fått presenterat för dig av en f.d elev/fiskare hur fiskeriet och hur utbildningen i Pyssara's fiskeriskola går till. Det framgick att det var en stor andel med psykisk ohälsa och pastejpackare som ansökte till att få fiska gäddor och studera penisar. När dessa fått skvätta av sig några gånger så brukade dom hoppa av ett tag för att sedan återkomma och köra några intensiva skvätt igen.

Kan du berätta var någonstans i detta barnen räddas?
Du har dock inte producerat fakta på detta och heller inte vads du menar med övergrepp, Bertl talar om internetrelaterade övergrepp, där är verkligen inte jämnåriga överrepresenterade. Så "ni" förklarar antagligen dåligt eller vet inte vad ni talar om, troligen det senare.
Citera
2025-01-05, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du har dock inte producerat fakta på detta och heller inte vads du menar med övergrepp, Bertl talar om internetrelaterade övergrepp, där är verkligen inte jämnåriga överrepresenterade. Så "ni" förklarar antagligen dåligt eller vet inte vad ni talar om, troligen det senare.

Hej, trevligt att du hoppar in och svarar för Bertans räkning. Jag till skillnad från Dumpen Media Group AB producerar ingen som helst egengjord fakta. Jag förhåller mig enbart till faktan.
Citera
2025-01-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Jag vill inte outa någon så jag står över det,[...]

Nuskavise – du menar alltså, att du har snokat upp min identitet, men vill inte "outa mig"?

Såväl mitt nuvarande "nick" som det föregående har jag bara registrerat och använt på detta hära stället.

Såvitt jag vet, har jag själv inte läckt någon information, som gör det möjligt att identifiera mig – det skulle alltså vara någon av moderatorerna som har gjort det?

I övrigt vill jag bara säga, att varken jag själv eller någon av mina bekanta skulle kunna peka ut mig med hjälp av den "levnadsbeskrivning" som du har fabricerat...
Citera
2025-01-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Jag vill inte outa någon så jag står över det, jag vill helst föra en saklig diskussion, såklart att båda sidor har har har en gnutta rätt i en diskussion, det hör till sakens natur och det förnekar jag inte men ger du dig på mig personligt så smäller jag tillbaka, det är tyvärr så jag fungerar, jag vill inte att trasiga personer skall ta sitt liv och jag vill absolut inte att oskyldiga anhöriga skall drabbas av en idiots agerande, hela agerandet att vuxna människor tar sig den perverterade friheten att kränka och begå brott emot barn strider dock totalt emot min existens och värdering, jag kan rätt och slätt inte tolerera det, jag ser ingen förmildrande omständighet i dessa vuxna personers agerande men jag vill som sagt inte att de skall skada sig själva och framförallt vill jag inte att deras helt oskyldiga anhöriga skall drabbas, tyvärr så är det alltid en konsekvens med att begå brott och vidriga gärningar, nära och anhöriga blir alltid drabbade, jag vill ha bort de här predatorerna ifrån möjligheten att kontakta ungdomar för sitt sjuka nöjes skull, jag vill motverka dessa sjukliga, brottsliga, perverterade övergrepp emot barn, kan ni klandra mig för det?

Med andra ord så är du som typ alla i den här tråden emot övergrepp på barn (har hittills inte sett någon som öppet är för det men kan ha fel). Men du är för att personer som i många fall i lagens mening inte har begått något brott hängs ut som brottslingar. Av personer som själva kan klassas som livsstilskriminella som har valt att ta lagen i egna händer. Ja de kan man klandra dig för.

För att förtydliga, nej det är inte klandervärt att vara emot övergrepp mot barn. Men det är klandervärt att vara för en lynchmobb.
Citera
2025-01-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Med andra ord så är du som typ alla i den här tråden emot övergrepp på barn (har hittills inte sett någon som öppet är för det men kan ha fel). Men du är för att personer som i många fall i lagens mening inte har begått något brott hängs ut som brottslingar. Av personer som själva kan klassas som livsstilskriminella som har valt att ta lagen i egna händer. Ja de kan man klandra dig för.

För att förtydliga, nej det är inte klandervärt att vara emot övergrepp mot barn. Men det är klandervärt att vara för en lynchmobb.

En lynchmobb är en grupp som utövar våld mot förmodade förbrytare
Jag skulle hävda att det är rätt långt från vad dumpen gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in