2024-12-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixpelleTrollkarl
Kausalitet kan vara indirekt eller direkt. Har ingen betydelse om uthängningarna leder till att andra personer börjar trakassera vilket i sin tur leder till självmord. Detta frigör inte Dumpen ifrån ansvar. Dessutom kan det lika gärna vara mer direkt där uthängningarna leder till sån extrem psykologisk press och stress att personen bara vill försvinna. Detta utan att personen blir trakasserad av folk.

E > D > C

E har fortfara en indirekt inverkan på C här genom sin effekt på D.

E = Uthängning.
D = Trakasserier.
C = Självmord.

Ett annat exempel:

Eld leder till rökbildning vilket i sin tur kan leda till att brandlarmet börjar tjuta.

Kan rökbildning som en konsekvens av eld ske utan närvaron av eld? Nej.
Kan brandlarmet börja tjuta av rökbildningen ifrån eld utan närvaron av eld ifrån första början? Nej.
Slutsatsen blir därmed att elden bidrar till att brandlarmet tjuter (indirekt effekt).

Stryper vi elden så får vi inget tjut ifrån brandlarmet.

Tänk dig nu att elden egentligen representerar Dumpens uthängningar, den specifika rökbildningen ifrån elden representerar trakasserier som en följd av Dumpen uthängningarna och tjutet ifrån brandlarmet representerar självmord.

Stryper vi uthängningarna, ja då minskar risken för självmord. Detta bygger på ett antagande att modellen stämmer.

Du kan inte frigöra Dumpen i det här exemplet även om uthängningarna bara har en indirekt inverkan. De är fortfarande medskyldiga. Så är det.

Och utan publiceringar riskerar vi se gäddorna fortsätta och sätta fler barn i fara
Citera
2024-12-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Dessutom "bedömer" ju psykiatriprofessor Sara i varje enskilt fall, huruvida personen "tål" en uthängning. Om en gädda är "otypisk", så är det ju inte Dumpens fel...

Hon spelar rysk roulette med människoliv helt enkelt .

Det är faktiskt riktigt sjukt när man tänker efter.
Citera
2024-12-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixpelleTrollkarl
Hon spelar rysk roulette med människoliv helt enkelt .

Det är faktiskt riktigt sjukt när man tänker efter.

Ja – så illa är det faktiskt...
Citera
2024-12-31, 22:58
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det fetade: ja, för mig också – jag "bokför" inte mina inlägg... (Läste/skummade dock hela tråden innan jag anslöt mig... Det var förvisso inte 88700 inlägg då).

Prova SÖK-funktionen längst upp på sidan. "Hembesök" kan kanske vara ett användbart sökord.

"Ändrat mig" om vaddå? Personen som blev "hemsökt" hoppade ju av, då hen upplystes om att "fiskaren" var underårig. Ett uteblivet möte medförde utebliven uthängning = uteblivna swish-inkomster för Dumpen, vilket de inte kunde "godkänna"...
Nej, jag menar vad som hade kunnat få dig att ändra dig. Är det metoderna egentligen, eller är det själva fenomenet? Vad hade kunnat förändras för att du skulle tycka att det är bra? Jag får intrycket att du tycker att själva grejen med att konfrontera gäddor är fel, oavsett på vilket plattform de tagit kontakt, oavsett vem som tog kontakt först, oavsett allt.

Jag tycker inte att du har fel så jag kommer inte argumentera emot dig, jag bara håller inte med. Nu är jag nyfiken på vad som är det egentliga problemet i grund och botten för dig. Hur hade Dumpen behövt se ut för att du skulle tycka att det var bra?

Det var dock inte så att fiskaren tackade nej när den fick reda på att det var ett minderårigt barn och att den aldrig visat sexuellt intresse för minderåriga barn.

Edit: kan det vara den här som letar efter en ung slät rumpa att fylla skönt, och där fiskaren skriver att han är 14 i andra meddelandet den skickar?

https://dumpen.se/2022/12/27/sjobopillan-napp-178/
Senast redigerad av Ond.hicka 2024-12-31 kl. 23:09.
Citera
2024-12-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag tror säkert dumpen är villiga att sitta med och utforma ett förslag om dom skulle bli inbjudna
Men för att kunna driva igenom dom så är det viktigt att förslagen är förankrade hos politikerna

Jag har själv bakgrund i partipolitiken och har sett att förslag som drivits igenom i partiet har lättare att bli verklighet jämfört med vanliga medborgarförslag som oftare blir nedröstade
Hur skulle det se ut om en skrumplever å en rattfyllerist sitter med å utformar en lagändring?
Citera
2024-12-31, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Jo jag har läst både det som skrivits i ETC och alla inlägg från Aftonbladet som de skrev i anslutning till 200 sekunder.

Jag tycker fortfarande inte Aftonbladet lyckats visa på något annat än att Impulskollen var jävligt oseriösa.

Kan du hänvisa till det absolut mest graverande bevis som finns mot Dumpen genom medias rapporteringar?

Det mest graverande är att de finns ett upprättat kontrakt på 5000kr/dag, och att de finns ett inspelat telefonsamtal med vdn (vad dumplingarna skulle kalla bevisprovokation om det gällde någon annan än dumpen) där han säger rakt ut att hälften av pengarna går till dumpen. Sen finns det även transaktioner från IK till Dumpen där man tack vare att Sara lagt upp bilder på deras fakturering med lite lätt huvudräkning kan få fram att dumpen fakturerar IK (i bästa fall för dumpen) minst 5 ggr så mycket som dom övriga sponsorerna på sidan för en avsevärt sämre reklamplats.
Sen har du de faktum som jag tror många dumplingarna inte förstår, att utan dumpen så hade det inte varit möjligt för IK att genomföra utpressningen, då dumpen är den part som både förser IK med nya personer att pressa på pengar OCH för själva hotet i sammanhanget.
Det är i alla praktiska hänseende öppet mål för åklagarsidan. Och då är de bara den delen av utredningen som är offentlig.

Men de där visste du ju redan. Den mer intressanta frågan är varför du inte tycker den bevisningen är graverande och om du kan hänvisa till någon annan källa än "Sara har sagt" som visar på motsatsen?
Citera
2024-12-31, 23:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
De är transparenta med sina metoder. Ibland är de i grupper för barn, ibland för vuxna. När de börjar chatta säger de från början att de är 12-14 år och att de förstår om den vuxne vill sluta prata. Allt med åldern och diskussioner om lämplighet finns i varenda logg som publiceras.

Alltså, de hade ju inte chattat med just det påhittade barnet. Däremot har ju många chattat med flera barn, både påhittade och verkliga. Jag tycker att det är rätt låg ribba. Väldigt låg ribba. Varför tror du att du har så låga tankar om människor, om du anser att vi inte ska kunna vänta oss att de ska kunna stå emot småbarn?
De är inte transparenta. Bevisligen har de kastat om dumparna, vilket då skapar påverkan på hur man uppfattar vem som tagit upp vad. Man kan också få läsa, hej jag från HP, men inga dumpar från HP finns. Man ser halva textbublor där man endast kan ana vad som skrivits.

Om den ena säger "jag ska döda dig" den andra säger "jag ska döda dig", du tror inte att din uppfattning ändras om man kastar om dessa?

Dessa dumpar är inte enbart bara bevis, utan också en dom, för de döms för den moralbrist utifrån hur dumparna framställs.

Dumpen påstår de shattat med andra barn, men om de gör som på Happy Pankake så spelar det ingen roll om det så är 100. Kan du ge en siffra snitt på hur många de språkar med, nej för du har inte de uppgifterna.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-12-31 kl. 23:54.
Citera
2025-01-01, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Nej, jag menar vad som hade kunnat få dig att ändra dig. Är det metoderna egentligen, eller är det själva fenomenet? Vad hade kunnat förändras för att du skulle tycka att det är bra? Jag får intrycket att du tycker att själva grejen med att konfrontera gäddor är fel, oavsett på vilket plattform de tagit kontakt, oavsett vem som tog kontakt först, oavsett allt.

Jag tycker inte att du har fel så jag kommer inte argumentera emot dig, jag bara håller inte med. Nu är jag nyfiken på vad som är det egentliga problemet i grund och botten för dig. Hur hade Dumpen behövt se ut för att du skulle tycka att det var bra?

Det var dock inte så att fiskaren tackade nej när den fick reda på att det var ett minderårigt barn och att den aldrig visat sexuellt intresse för minderåriga barn.

Edit: kan det vara den här som letar efter en ung slät rumpa att fylla skönt, och där fiskaren skriver att han är 14 i andra meddelandet den skickar?

https://dumpen.se/2022/12/27/sjobopillan-napp-178/

Ingenting kan ändra mig på den punkten att pöbeljustis inte kan förekomma i ett rättssamhälle. Bara spåren efter Dumpens framfart förskräcker ju...

Nu förväxlar du "fiskaren" med "gäddan", men – det var ju just det som hände (tycker nog att jag har framfört det tillräckligt noga ett par gånger) : den förmenta "gäddan" hoppade ju av från ett möte, då hen fick upplysningen att den av "fiskaren" spelade tjejen var underårig! Dumpen åkte då hem till "gäddan" och lockade ut henom under den falska premissen att de hade råkat skada hens bil – allt för att kunna få till en falsk uthängning...!

Nej, "Sjöbopillan" känner jag inte igen.
Citera
2025-01-01, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Brottsprovokation är inte okej utav flera anledningar och skulle behöva en hel avhandling för att gå igenom allting.
Men bland annat så är det för att det inte anses tryck och säkert eller rätt att provocera fram ett brott.
Att någon potentiellt skulle kunna begå ett brott om rätt förutsättning hamnar i deras knä. Är inte olagligt.
Det som blir farligt med just att provocera fram ett brott som kanske inte skulle ske utan provokationen, är just att det kan användas på felaktiga sätt mot personer som ev kan vara lite jobbiga. Men detta är såklart inte det enda som gör det problematiskt.

Alla är vi samma inför lagen. Alla har samma rättigheter och skyldigheter. Det är en grundpelare i vårat rättssamhälle. Att oavsett vilket brott du eventuellt kan begå eller vilket brott du har begått, så ska du stå lika inför lagen.

Hur skyddar dumpen några barn?

Jag tvivlar starkt på att lagen skulle ändras så att polisen får syssla med provokation.
Likaså att sprida bilder, även AI, då detta kan anses som bp. Det behöver inte vara en riktig person bakom för att det ska klassas som bp.

Jag har inget emot om man skulle få till en ändring i lagen så att det blir förbjudet att söka barn i sexuellt syfte.
Men det ändrar inte min inställning till att det dumpen sysslar med i dag är fruktansvärt illa.
Två fel blir inte ett rätt. Det får man lära sig tidigt.

Det arbetsätt som dom arbetar utefter i dag är inte ett okej sätt att arbeta på.
Eftersom dom inte bryr sig om vad som händer dom anhöriga. Och ni kan tycka hur mycket ni vill att det inte är dumpens problem. Att den uthängda får stå för den skammen också.
Men faktum är att deras metoder straffar helt oskyldiga människor.
Personer som inte har någonting alls med "brottet" att göra.

Oavsett hur mycket man hatar någon så ska man inte straffa oskyldiga.
Det är mitt största problem med deras arbetsätt.
Att uthängdas anhöriga och barn far illa. Mer pga uthängningarna än utan.

Dom flesta av er påstår att ni tycker polisen ska sköta jobbet att jaga förövare som bryter mot lagen. Låt dom göra det då. Varför stödja en organisation som dels försvårar saken för polisen. Men framförallt försvårar rehabilitering och vård för anhöriga. Och ja även förövaren.

Och för er som använder er av mantrat att om lagen skulle ändras så skulle dumpen läggas ner. Det kan ni helt glömma.
Skulle dom få tillfälle att även kunna lagföra alla så hade dom fortsatt sitt korståg.

Jag ser inte hur dessa individer på dumpen räddar någon. Dom utsätter anhöriga för onödigt lidande. Inget annat.

Lidande anhöriga (lågt räknat) = 1000 personer.
Räddade barn = 0

Men snälla övertyga mig gärna om att byta sida och få mig att tycka att dom skyddar någon.

Vi kan enas om att vi tycker olika, brottsprovokation är regelmässigt förekommande i många länder och kommer troligtvis att implementeras i Sverige.
Såklart det är jobbigt för en brottsling, den löper ju större risk att åka fast, skitjobbigt för brottslingar.
Ja, alla är vi lika inför lagen, så skall det vara.
Dumpen skyddar barn genom att avslöja aktiva pedofiler och avskräcka från potentiella pedofilövergrepp.
Det som händer anhöriga är helt pedofilens fel, brottslingar som begår brott drar själv lidande över sina nära, anklagar du polisen och rättsväsendet också när de lagför brottslingar, är det dumma samhället som skadar brottslingens anhöriga.
Även oskyldiga anhöriga drabbas av brottslingarnas brott.
Det är skit att oskyldiga människor drabbas av brottslingars brott men det är ju helt brottslingens fel.

Det här kletet du drar med på slutet.
Lidande anhöriga (lågt räknat) = 1000 personer.
Räddade barn = 0
är ju helt patetiskt.
Citera
2025-01-01, 03:55
Medlem
Citat:
"Juridiska teknikaliteter" finns bl.a till för att skydda allmänheten från egenutnämnda "välgörare" som inte respekterar mänskliga rättigheter.

Jag menar att det är ni som motarbetar Dumpen som hittar på dessa, ni försöker med alla medel hitta på dem, de existerar inte.
Snart blir det ju ändring med tanke på brottsprovokation, det lär bli tillåtet om något år, blir det staten då som anses som egenutnämnda "välgörare" som inte respekterar mänskliga rättigheter.
Det verkar kännas tufft för många när nätet dras åt.
Det är Dumpens förtjänst att pedofilerna får svårare att verka, stort tack till dem.
Citera
2025-01-01, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Vi kan enas om att vi tycker olika, brottsprovokation är regelmässigt förekommande i många länder och kommer troligtvis att implementeras i Sverige.
Såklart det är jobbigt för en brottsling, den löper ju större risk att åka fast, skitjobbigt för brottslingar.
Ja, alla är vi lika inför lagen, så skall det vara.
Dumpen skyddar barn genom att avslöja aktiva pedofiler och avskräcka från potentiella pedofilövergrepp.
Det som händer anhöriga är helt pedofilens fel, brottslingar som begår brott drar själv lidande över sina nära, anklagar du polisen och rättsväsendet också när de lagför brottslingar, är det dumma samhället som skadar brottslingens anhöriga.
[...]

Hur många pedofiler anser du att Dumpen har fångat?
Citera
2025-01-01, 04:15
Medlem
Citat:
Hur många pedofiler anser du att Dumpen har fångat?

Jag anser att Dumpen avslöjat en stor mängd pedofiler samt avskräckt och försvårat för många gånger fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in