2024-08-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Du missar det uppenbara i det här fallet - likt majoriteten i de andra fall där Klumpen gör konfrontationer - att INGET brott har begåtts varför envarsgripande ej kan göras gällande.
Det får ju polisen utreda i så fall. Att någon är pedofil är bevis nog.
Citera
2024-08-14, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nu är jag inte för sådant som Dumpen gör alls, men om de får en varning första gången, och andra gången publiceras båda konfrontationerna, då hade jag faktiskt inte haft några större invändningar mot det hela. Är man så dum att man åker dit en gång till får man fan skylla sig själv.

Fast de borde fortfarande inte hänga ut de som är uppenbart svagbegåvade.

Instämmer fullt ut! Speciellt som du nämner gällande de fall där det är uppenbart att individerna har intellektuell funktionsnedsättning. Högst tvivelaktigt av Klumpen att publicera i de fallen samt de fall där rättspsykiatrisk vård har utdömts.
Citera
2024-08-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatjakt
Det får ju polisen utreda i så fall. Att någon är pedofil är bevis nog.

Självklart ska polisen (rättsväsendet) bedöma om någon brottslig gärning begåtts - ingen annan. Inte ens Klumpen. Men utifrån den informationen som gjorts tillgänglig av den här konfrontationen har inget brott begåtts. Nej, det är inte ett bevis nog.
Citera
2024-08-14, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Nej, det är inte ett bevis nog.
Det bestämmer polisen inte DU
Citera
2024-08-14, 02:08
Medlem
Två gädd-självmord under juli månad.

Tror nästan det är oundvikligt att någon gädda utövar någon sorts hämnd snart. Många har fått sina liv helt förstörda. Människor blir farliga när de inte har någonting att förlora.
Senast redigerad av misteromex 2024-08-14 kl. 02:34.
Citera
2024-08-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misteromex
Två gädd-självmord under juli månad.

Tror nästan det är oundvikligt att någon gädda utövar någon sorts hämnd snart. Många har fått sina liv helt förstörda. Människor blir farliga när de inte har någonting att förlora.

Jag håller med, jag är kvinna o tycker det hela är helt förkastligt o avskyvärt, att nån kändis o hans kvinnliga kumpan ska sko sig o bli rik på o hänga ut dessa människor. Sen sitter dom o pratar i nån podd på youtube som om inget har hänt? Jag är inte för pedofili alls, men flickorna som dom utger sig för att vara är inte 7 år utan närmare 14 år? hade dom sagt att dom var 7 år istället hade man fått fast dom riktiga pedofilerna? Jag håller med föregående talare om att detta inte kommer att sluta bra för dessa två? de har hållit på med detta i flera år nu så förr eller senare lackar nån ur o mördar dem eller liknande, om man inte tar livet av sig innan? De som dom hänger ut får som sagt sina liv förstörda? varför inte gå efter otrogna män istället, se hur många bovar man får fast då? jag fattar inte heller hur detta fortfarande kan få vara lagligt o att man inte stängt ner denna Dumpen-Sajt för länge sen?
Senast redigerad av Majan00 2024-08-14 kl. 02:32.
Citera
2024-08-14, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majan00
Jag håller med, jag är kvinna o tycker det hela är helt förkastligt o avskyvärt, att nån kändis o hans kvinnliga kumpan ska sko sig o bli rik på o hänga ut dessa människor. Sen sitter dom o pratar i nån podd på youtube som om inget har hänt? Jag är inte för pedofili alls, men flickorna som dom utger sig för att vara är inte 7 år utan närmare 14 år? hade dom sagt att dom var 7 år istället hade man fått fast dom riktiga pedofilerna? Jag håller med föregående talare om att detta inte kommer att sluta bra för dessa två? de har hållit på med detta i flera år nu så förr eller senare lackar nån ur o mördar dem eller liknande, om man inte tar livet av sig innan? De som dom hänger ut får som sagt sina liv förstörda? varför inte gå efter otrogna män istället, se hur många bovar man får fast då? jag fattar inte heller hur detta fortfarande kan få vara lagligt o att man inte stängt ner denna Dumpen-Sajt för länge sen?

Jag undrar bara hur de med gott samvete kan sova gott om nätterna? Om jag var dom skulle jag va livrädd o bli attackerad varje dag av nån arg gubbe o sen Samvetet? att veta att, jaha, idag förstörde vi 2 personers liv? men att få lagliga Swish-pengar in på kontot iform av bidrag av folk som vill "hjälpa till" dövar nog det dåliga samvetet en del skulle tro så?
Citera
2024-08-14, 03:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Inkastare? Manövrerat? Rekommenderat? Det finns inga inkastare.
Låt barn och unga vara i fred så är allt bra. Enkelt.
Visst ska barn få vara ifred. Inget bra att gå på 14 åringar. Men samtidigt bör man värdera skadegraden, då medianåldern för samlag är 15 år så kan inte skaderisken vara så enorm, även om det är en gammal trött gubbe. Att jämföra det med en äkta våldtäkt blir helt fel. Men inte att förringa att det kan finnas de som tar stor skada. Andra kanske inte upplever det som det bästa de gjort. Men de flesta lär kunna gå vidare utan större problem. Därmed gör Dumpen det till en alldeles för stor grej.

En stor skuld till denna överdrivenhet som Dumpen surfar på är den lag som kvalificerar underåriga som våldtäkt.
Citera
2024-08-14, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nu är jag inte för sådant som Dumpen gör alls, men om de får en varning första gången, och andra gången publiceras båda konfrontationerna, då hade jag faktiskt inte haft några större invändningar mot det hela. Är man så dum att man åker dit en gång till får man fan skylla sig själv.

Fast de borde fortfarande inte hänga ut de som är uppenbart svagbegåvade.

Det är boendepersonal och anhöriga som bör hållas ansvariga för gäddans beteende om det är en svagbegåvad (gäller inte alla med funktionshinder, nu pratar jag inte om högfungerande personer då dom bör hållas ansvariga för sina egna handlingar) och bör vidta åtgärder för att gäddans beteende inte ska upprepas
Citera
2024-08-14, 06:42
Medlem
Citat:
Jag undrar bara hur de med gott samvete kan sova gott om nätterna? Om jag var dom skulle jag va livrädd o bli attackerad varje dag av nån arg gubbe o sen Samvetet? att veta att, jaha, idag förstörde vi 2 personers liv? men att få lagliga Swish-pengar in på kontot iform av bidrag av folk som vill "hjälpa till" dövar nog det dåliga samvetet en del skulle tro så?

Har du funderat ngt över samvetet hos männen som groomar barn också? Tror du verkligen att fenomenet inte existerar utan Dumpen?
Är det alltså ok för dig att vuxna män söker upp barn o ligger med dem? Ska det bara fortsätta eller tycker du att det är nog med insatser trots att den typen av brott ökar?
Citera
2024-08-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Intressant: Väldigt.

Fanns tecken på att en inkastare har manövrerat en gädda så denne trott att en annan pedofil (en fiskare) rekommenderat ett barn.

Jag har nämnt det 4 gånger, men MeggieCleary, Karlsson05, Lagopussy, hahahohoyrsovane, Bertil87, medea1, de har inte kommenterat detta. De som alltid hojtar till så fort det är något. Tror bestämt att det är något lurt. För de skulle skrikigt högt om det inte var på det viset.

Kanske inte så konstigt att en del åker dit fastän de känner till Dumpen. Det nämns här att de är sådana vilddjur så de tar risken att åka dit för Dumpen, så de får skylla sig själva.

Men detta är inte en metod som polis kommer att använda. Och man kan undra var den moraliska gränsen går för Dumpen. Det måste väl vara risken i verkliga livet som får avgöra rimligheten, inte ett konstlat fall. Skäms på dig Dumpen.

Kanske för att du redan fått svar. Finns inga bevis - bara för att du säger det. Ingen normal man tänder på barn oavsett o bara en tjuv stjäl Lamborghinin som står olåst m nyckeln i på uppfarten.
Citera
2024-08-14, 11:19
Medlem
tens avatar
Citat:

Tycker du att det verkar rimligt att en som uppger sig vara 7 år raggar sex på nätet?

Tror du att det är brottsligt att vara otrogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in