2023-08-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, dom nämner faktiskt Dumpen.
Helt fantastiskt. Heja P och S.

Gunnar Strömmer vill ju att myndigheterna tar över pedofiljagandet, inte att privatpersoner ska ägna sig åt det. Hur ställer sig Dumpen till det? Har dom sagt någonting om det S & P?
Citera
2023-08-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Om du läser debatten så inleder Andersson med att ta upp Dumpen.

Ganska många motioner gör det, direkt eller indirekt i anförandena (fälls ut). Jag ska vara snäll och ge dig några exempel:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/protokoll/protokoll-20222361-fredagen-den-10-februari_ha0961/

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svar-pa-skriftlig-fraga/brottsprovokation-i-syfte-att-stoppa-sexualbrott_h9121577/

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/brottsprovokation_h810237/

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/brottsprovokation-anonyma-vittnen-och-overvakning_h902278/

Du får riksrevisionens rapport också: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/betankande/riksrevisionens-rapport-om-polisens-och-aklagarnas_h901juu16/

Gick in på länken och såg att SDs förslag bygger på dumpens idé. Kredd för den.
Men som jag påtalat tidigare så lär inte denna lag bli aktuell. Möjligen att det fråga om att förändra i möjligheterna till brottsprovokation för polisen.

Gunnar Strömmers svar kokar ner till :

” Jag har väldigt svårt att se framför mig att vi skulle hamna i ett läge där en kontakt av denna typ, oavsett vem den vuxne är - en journalist, en representant för ett ideellt initiativ eller någon annan - skulle vara straffbar, även om vi tycker att den är vidrig. Däremot finns det ett utrymme att diskutera brottsprovokation som görs av staten genom polisen och vad konsekvenserna av ett av polisen framprovocerat brott ska bli.”
Citera
2023-08-15, 00:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Gunnar Strömmer vill ju att myndigheterna tar över pedofiljagandet, inte att privatpersoner ska ägna sig åt det. Hur ställer sig Dumpen till det? Har dom sagt någonting om det S & P?
Inte vad jag har hört. Vet du något om det?
Citera
2023-08-15, 00:39
Medlem
Citat:

Det är så jag tolkar Strömmers svar.
Enbart polisen ska i så fall kunna brottsprovocera i detta fall.
Jobba bort dumpen via lag. Perfekt

” Sedan är frågan om det också ska vara straffbart - om provokationer ska leda till straffbarhet. Detta är en av de frågor vi har sagt att vi ska titta på inom ramen för Tidöavtalet. Det handlar i så fall inte om brottsprovokation utförd av var och en utan av polisen. Ska detta över huvud taget vara tillåtet och, om det ska vara det, för vilka brott? Vi har sagt att vi ska titta särskilt på sexualbrott.”
Senast redigerad av Qstar 2023-08-15 kl. 00:42.
Citera
2023-08-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ja, det var en groda av Sara. Just startat en rörelse som vill bekämpa övergrepp och så trivialiserar hon prostitution det första hon gör. Hon var väl inte lika mediatränad då.

Haveristerna hånflinar åt Saras uttalande: "Jag skulle för den delen hellre sälja sex än dela ut tidningar. :-) tidningsbuden är väl mer utsatta än några andra, ute på cykel, i storm och regn klockan fyra på morgonen, tror inte heller dom gillar sitt jobb varje dag"..

Det pausas, spolas tillbaka mm. Fy fan vad pinsamt. Hur kunde Sara ens skriva något så jävla plumt? Hade högre tankar om henne. Det känns som att Thailandsresan kan ge bränsle åt dessa jeppar så hon kanske behöver munkavle till hemkomsten.

Hon är typ MP:s fula ankunge i miljörörelsen (fast Sara är snygg)
Citera
2023-08-15, 00:51
Medlem
Citat:
Inte vad jag har hört. Vet du något om det?

Ingen aning. De borde vara positiva tänker jag. Myndigheter skulle så klart kunna sköta det tusentals gånger effektivare än Dumpen. S & P är ju positiva till Chat Control 2.0, så tyder kanske på att de är positiva till det.
Citera
2023-08-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar

” Sedan är frågan om det också ska vara straffbart - om provokationer ska leda till straffbarhet. Detta är en av de frågor vi har sagt att vi ska titta på inom ramen för Tidöavtalet. Det handlar i så fall inte om brottsprovokation utförd av var och en utan av polisen. Ska detta över huvud taget vara tillåtet och, om det ska vara det, för vilka brott? Vi har sagt att vi ska titta särskilt på sexualbrott.”
Det är ju Dumpens uttalade mål sen början.
Citera
2023-08-15, 00:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Undra vilka gäddorna helst skulle vilja chatta med, Dumpens fiskare eller polisen?
Citera
2023-08-15, 00:58
Medlem
Citat:
Undra vilka gäddorna helst skulle vilja chatta med, Dumpens fiskare eller polisen?

Tror de hellre sitter i fängelse ett tag. S&P får trösta sig med lexbase.
Citera
2023-08-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är ju Dumpens uttalade mål sen början.

Att förgöra sig själva?
Citera
2023-08-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Haveristerna hånflinar åt Saras uttalande: "Jag skulle för den delen hellre sälja sex än dela ut tidningar. :-) tidningsbuden är väl mer utsatta än några andra, ute på cykel, i storm och regn klockan fyra på morgonen, tror inte heller dom gillar sitt jobb varje dag"..

Det pausas, spolas tillbaka mm. Fy fan vad pinsamt. Hur kunde Sara ens skriva något så jävla plumt? Hade högre tankar om henne. Det känns som att Thailandsresan kan ge bränsle åt dessa jeppar så hon kanske behöver munkavle till hemkomsten.

Hon är typ MP:s fula ankunge i miljörörelsen (fast Sara är snygg)

Fast det glömdes väldigt fort det där uttalandet. Eller ja, det var väl mest Haveristerna och Malin Michea (Saras ärkefiende) som reagerade. Men som du säger, det kanske blossar upp igen. Ingen bryr sig knappt om Haveristerna ändå, ett gäng gaphalsar till syndikalister. Malin Michea är cool dock, dom fighterna hon och Sara hade i tråden, hatet dem emellan.
Citera
2023-08-15, 01:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tror de hellre sitter i fängelse ett tag. S&P får trösta sig med lexbase.
Ja det visar hur skräckinjagande Dumpen är.
Värre än polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in