2023-04-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Då "medförfattarnas" namn står på bokomslagen eller förstasidan av de böcker jag har skådat på diverse bokhandlares hemsidor, kan man väl anta, att de inte har givit ett oväsentligt bidrag till böckernas tillkomst.
Och?
Citera
2023-04-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hur lyckas du på egen hand skriva en hel sida själv här på bara några minuter?
Effektivitet. Tittar in någon gång i veckan och bemöter dåliga argument och repliker på mina inlägg. Om jag känner för det.
Citera
2023-04-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Polisen är generellt på Dumpens sida, bara inte officiellt, de tycker det är skitbra jobbat med de här självsäkra medel-groomarna som förstör så mycket men är svåra att åtala. Media har svängt åt andra hållet än du påstår vill jag säga, de flesta journalister ser ner på de gamla betongarslade vänster-stofilerna Aschberg och Janne sen lääänge. Åklagare vete fan, men även om de mot förmodan skulle gilla Dumpens approach så kan de aldrig i helvete erkänna det av uppenbara skäl.
Jag säger absolut inte att du har fel. Jag tror väldigt många gillar dumpens arbete, ser samma behov av lagändring osv, men helt enkelt tycker att exponeringarna är att gå över strecket. Jag tillhör i alla fall den kategorin.
Är rätt säker på att det finns allt från poliser till journalister, läkare, präster och vad fan du vill som stöttar dumpen. Men som du själv skriver - av uppenbara skäl är de inte villiga att stå för det offentligt.
Citera
2023-04-28, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Någon från dumpen ringde mig och ville att jag skulle skriva på ett papper om att bli upplagd på dumpen.
Har nu skrivit på det och skickat tillbaka det i enlighet med instruktioner, men Sara vägrar lägga upp.

Kan någon vänligt "övertala" Sara (helst med pengar eller något) att lägga upp mig?

https://mega.nz/file/rVg11ARa#PdvN-w0cs-rWLc5qOF-LUQuzYBy7KoXbCzRkfEZCRtA

Jag förstår vad du är ute efter. Precis som han som i usa var emot dödsstraffet och tom blev avrättad och han var oskyldig för att påvisa hur fel dödsstraff är. Bra jobbat Sebbe. Alla med två hjärnceller kan räkna ut detta.

Du ska vara försiktig med att lägga ut personuppgifter på nätet, finns så många störda människor. Speciellt i den här tråden. Är du verkligen beredd att åka på stryk av något skräp för att du är missnöjd över pöbelmentaliteten och dom här missbildade fånarna?
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-28 kl. 17:47.
Citera
2023-04-28, 17:38
Medlem
Citat:
Du är verkligen extremt fixerad vid Dumpen, Dumpens FB, Sara och allt hon gör. Bara inte av barnen och ungdomarna som faktiskt råkar illa ut på nätet och irl pga äckel som gäddorna.
Det vet du verkligen inte ett skvatt om. Jag är extremt kritisk till dumpens exponeringar ja. Jag är extremt kritisk till Saras uttryck gällande etik och jag förfäras över det samhälle deras åsikter innebär.
Det har ingenting att göra med mina åsikter kring övergrepp av barn, varesig på nätet eller irl.
Citera
2023-04-28, 17:45
Avslutad
Citat:
Nja jag är säker på att jag sett fiskare skriva att de är både oskuld och oerfarna flera gånger, det verkade trigga slemgäddorna än mer.

Såvitt jag minns, har jag bara sett en chatt (möjligen två, men jag fick snabbt avsmak) och i den yttrade "fiskaren", att hen ville bli av med sin oskuld, vilket naturligtvis triggade "gäddan".
Citera
2023-04-28, 17:47
Medlem
Citat:
Och det skrev i så klart offentligt på facebook-sidan? Sara och Patrik har väl aldrig förföljt, hotat eller slagit sönder någon för den delen, vad är det för förtal du håller på med? Varför ska gäddorna inte få konsekvenser av sina medvetna val?
Förföljer gör de konstant i sin jakt på gäddornas identitet, deras arbetsgivare, närstående osv. Dessutom är det minst en gädda där de rapporterat om hans rörelser.
Hotar gör de också konstant. Vi har din ip, vi ringer polisen, du får inte åka... de allra flesta konfrontationer innehåller hot eller hotfullt beteende.
Sara och Patrik har mig veterligen inte slagit någon gädda. Däremot har deras anhängare gjort det, mer än en gång. Dumpens enda egentliga uppmaning på sin facebooksida är att folk inte ska skriva om våld eller hot just där, för då riskerar de att gruppen stängs.
Vilka konsekvenser gäddorna evt förtjänar, och hur de ska påföras, är en intressant debatt. Dumpen tar dock inte den debatten, de tar beslutet om att gäddorna ska påföras det tyngsta sociala straffet de kan tänka ut.
Citera
2023-04-28, 18:08
Avslutad
Citat:
Spela roll vad du kallar förövarna, det är en hel del som stoppats och säkert bra många fler som avstår från att gå på kids på nätet pga Dumpen. Det är väl bra?

Hur då "stoppats"? Och hur många? Dumpen har väl tvingats släppa de flesta fria igen, då de inte har kunnat beslås med någonting annat än att ha "pratat skit med dumpen"? Hur många av dem har dömts som "förövare" i domstol? Dumplingars njutning av uthängningar räknas inte...
Citera
2023-04-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag förstår vad du är ute efter. Precis som han som i usa var emot dödsstraffet och tom blev avrättad och han var oskyldig för att påvisa hur fel dödsstraff är. Bra jobbat Sebbe. Alla med två hjärnceller kan räkna ut detta.

Du ska vara försiktig med att lägga ut personuppgifter på nätet, finns så många störda människor. Speciellt i den här tråden. Är du verkligen beredd att åka på stryk av något skräp för att du är missnöjd över pöbelmentaliteten och dom här missbildade fånarna?
Det hen önskar uppnå men som Dumpen vägrar, är väl rätt smidigt fixat på annat sätt? Bara ordna en konfrontation.
Citera
2023-04-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Hur kan det vara lagligt att hänga ut folk och leka polis. Får man leka alla jobb då, brandman läkare etc
Dumpen har utgivningsbevis och får därför publicera gäddorna. Det är om det finns ett tillräckligt stort allmänintresse för att det ska bedömas som försvarligt.
Citera
2023-04-28, 18:38
Medlem
Alltså, vem är den där andra killen som är med i senaste videon?

Otroligt dryg. Borde inte alls vara med vid konfrontationer eftersom han inte kan lägga band på sig själv. Det är klart att man kan vara dryg mot någon som ska förgripa sig på barn men det sänker tyvärr trovärdigheten när man uppenbarligen njuter av det och mer eller mindre är ”nu ska jag sätta dit dig din jävel”.

Jag gillar Dumpen men killen i senaste videon… nej.
Citera
2023-04-28, 18:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Såvitt jag minns, har jag bara sett en chatt (möjligen två, men jag fick snabbt avsmak) och i den yttrade "fiskaren", att hen ville bli av med sin oskuld, vilket naturligtvis triggade "gäddan".
Varför får du avsmak av att läsa chatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in