Citat:
Ursprungligen postat av
Bigly
Fan vad underbar du är Lysturken

Sitter du hemma med spreadsheets som du uppdaterar med jämna mellanrum, eller hur håller du koll på alla? Underligt att inte LundaFreddes namn läckt ännu. Han verkade visserligen vara en väldigt ensam människa. Kanske är han så ensam att ingen känner igen honom?
Vet du något om hur det gick för Gällivaremannen?
https://dumpen.se/2022/02/03/fran-ga...kar-napp-igen/
Har inte tagit mig tid att skapa ett optimalt kalkylblad, men nog håller jag koll alltid.
Gällivaremannen är en av de mest populära gäddorna, inte minst bland flashbacks medlemmar. Många som är nyfikna på hur han överlever däruppe. Och det är inte svårt att förstå. Han har den näst längsta konfrontationen och är lätt att lägga på minnet. Han är också den mest ifrågasatta uthängningen. För oss som bänkar oss med ostmackor och tandpetare medan vi njuter av mannens förfall känns det alltid lite mysigt i maggropen när någon frågar och man får ett tillfälle att dra upp honom ur myllan igen, allt för att repetera ännu en gång och skapa ett allt starkare kollektivt minne av gäddans identitet och sorgliga lilla anlete.
Det jag vet är att han flyttat runt, först till pappan och brodern i en liten by utanför Gällivare och nu senast hem till sin gamla mamma tillbaka in i den stora staden. Han är alltså alltjämt inte registrerad som avliden.
Rebus för gällivarehänget
Förnamn: Detta har han bytt och nu tagit sitt tidigare mellannamn. Namnet är samma som bärs av hemvändaren Eriks bror i den passande filmen Jägarna.
Efternamn: Förledet är det väderstreck som man ritar med en pil uppåt, men med den stavning som inte slutar med dubbelteckning. Efterledet är en långsträckt upphöjning längs med marken. Den har sluttande sidor och består ofta av jord eller grus, och vars stavning snuddar vid det engelska ordet för vägg.
Födelseår: Samma som högertrafikomläggningen skedde.
Vi ser nu ut över den daggskimrande ängen framför oss och höjer våra bägare för pedofilens oundvikliga undergång.