2022-09-17, 17:39
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarilloyazul
Nu måste vi lätta upp stämningen här inne med en rebus på kroppsdelsgäddan i Bromma !
Han sa att han bodde i Bromma och det stämmer. Han nämnde en hund vilket också stämmer. Skulle vara gift med en man- stämmer.

Tilltalsnamnet delar han med en medborgarrättskämpe som föddes den 15 Jan 1929 i Atlanta Georgia.
Ett andra namn delar han med en känd körledare från Sundsvall som avled i år.
Ett tredje namn delar han med en svensk kung som dog i dimman i Lützen 6 november 1632.
Efternamnet delar han med en av Sveriges charmigaste kvinnor som delar sin tid mellan Stockholm och Grums. Observera att stavningen av efternamnet är exakt densamma.
Adressen han bor på passar bra till den idioten han är.
Citera
2022-09-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Han kanske är synsk och förutspådde och förutspådde behovet av vård när han valde att flytta till adressen
Citera
2022-09-17, 18:06
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han kanske är synsk och förutspådde och förutspådde behovet av vård när han valde att flytta till adressen
Vem vet. Men en sak är säker att något fel i huvudet har man om man vill våldta ett barn. Dessutom är han gift så han sviker sin man också. Bara så man kan spy på dessa grisar. Bura in dom för alltid och kasta bort nyckeln.
Citera
2022-09-17, 18:11
Medlem
Citat:
Vem vet. Men en sak är säker att något fel i huvudet har man om man vill våldta ett barn. Dessutom är han gift så han sviker sin man också. Bara så man kan spy på dessa grisar. Bura in dom för alltid och kasta bort nyckeln.
Visst är det så .
Citera
2022-09-17, 18:43
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Om jag klipper ner det till det väsentliga så blir det här kvar.

Det är ingen hit att värdera saker känslomässigt, det har stora risker.

Exempelvis riskerar barn bli väldtagna om pedofiler beter sig som du tycker är "mest giltigt".
Allt språk och meningsskapande bygger i någon mån på känslor. Den spontana reaktionen är mest giltig i det avseendet att sanningshalten i den är biologiskt förankrad. Det finns en särskilt vettig antologi om kopplingen mellan mening, sanning och känslor. För den intresserade: https://benjamins.com/catalog/ceb.6

Att i alla lägen agera utifrån sina känslor är förstås inte att rekommendera. Men sanningshalten i reaktionen kan lik förbannat inte förnekas.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag önskar att jag skulle kunna skriva lika fantastiska inlägg som Lysturken.
Kram på dig!

Citat:
Kan komma med lite uppdateringar om Migränmannen. Hans fru har nu också fått skyddade uppgifter så nu har båda två skyddade uppgifter. Dessutom ser det ut som hon bytt namn också. Huset låg ute till försäljning och verkar sålt, om det inte är en skenmanöver. Dom som undrar vem Migränmannen var så var det hans fru som gick till en tidning och körde med en del fula knep mot Dumpen enligt mig.
https://dumpen.se/2022/03/04/7196/
Tack för uppdateringen! Ja, det är svårt att hitta något om denna gädda numera. Han har väl rakat sig och flyttat hem till föräldrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Amarilloyazul
Nu måste vi lätta upp stämningen här inne med en rebus på kroppsdelsgäddan i Bromma !
Han sa att han bodde i Bromma och det stämmer. Han nämnde en hund vilket också stämmer. Skulle vara gift med en man- stämmer.

Tilltalsnamnet delar han med en medborgarrättskämpe som föddes den 15 Jan 1929 i Atlanta Georgia.
Ett andra namn delar han med en känd körledare från Sundsvall som avled i år.
Ett tredje namn delar han med en svensk kung som dog i dimman i Lützen 6 november 1632.
Efternamnet delar han med en av Sveriges charmigaste kvinnor som delar sin tid mellan Stockholm och Grums. Observera att stavningen av efternamnet är exakt densamma.
Stort tack för rebusen!
Citera
2022-09-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Håller med dej att Dumpen behövs, i vilken tappning kan diskuteras, men jag kan aldrig acceptera att bara för att man gör en god gärning så är det fritt fram med hur mkt skattebrott som helst.

Putte fick väl en skön räkning på ca 700.000 kr av Skatteverket men det är gammalt som gatan. Idag finns väl inga kända tvivelaktigheter? Media älskar att skriva när han slarvat lite.
Korkat att skriva i boken hur dom typ tryckte in 16 friidrottare i en bil men fakturerade ersättning för fyra bilar under resor till olika evenemang mm.
Givetvis preskriberat men ökar inte trovärdigheten.
Antagligen var det meningen att förminska och försköna hela skattespektaklet som duggar tätt över Putte än idag. Läsarna skulle skratta för att han hade en kompis i knät under bilresan. Halvkul skulle jag säga.
Citera
2022-09-17, 19:03
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Lika bra att han bokar ett rum där direkt.

Hans Facebook finns kvar och på profilbilden syns gula blomblad. LinkedIn har han dock hunnit avsluta, men det står att han jobbat som Senior Sales Engineer. Om jag ser rätt så ligger företagets besöksadress på Warfvinges väg 35 i Stadshagen. Det stämmer rätt bra med att han har 25 min promenad till Sturegatan.
Citera
2022-09-17, 19:05
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Allt språk och meningsskapande bygger i någon mån på känslor. Den spontana reaktionen är mest giltig i det avseendet att sanningshalten i den är biologiskt förankrad. Det finns en särskilt vettig antologi om kopplingen mellan mening, sanning och känslor. För den intresserade: https://benjamins.com/catalog/ceb.6

Att i alla lägen agera utifrån sina känslor är förstås inte att rekommendera. Men sanningshalten i reaktionen kan lik förbannat inte förnekas.
Du säger det. Jag anser att du har en oerhört skev defintion av sanning. Aristotele hade inte heller hållt med dig, för att bara nämna en av alla filosofer som inte heller hade hållt med dig.
Citera
2022-09-17, 19:24
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Du säger det. Jag anser att du har en oerhört skev defintion av sanning. Aristotele hade inte heller hållt med dig, för att bara nämna en av alla filosofer som inte heller hade hållt med dig.
Aristoteles ja. Fin kille. Kanske pederast? Den referensen har några år på nacken i alla fall. Men absolut anser jag att konsensusteori har mycket vettigt att säga i den här typen av frågor. Du kan kalla det skevt. Jag kallar det sunt.
Citera
2022-09-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariamusdotter
Nämner dom varför? Vad står det?

Vi är många som inte har Facebook. Och man kan ju inte läsa knappt nåt utan inlogg längre.

Men ser han är väck nu : https://jamtmaskin.se/om-oss/

Nu får han mycket tid till skogspromenader.

Det verkar bara va fejk ,när pedofilen fick kliva ur styrelsen så klev hans sambo in helt plötsligt.
Han är nog fortfarande involverad i företaget.
Undra om svenska kyrkan kommer fortsätta göra affärer med jämtmaskin???
Citera
2022-09-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Gäddorna är inte i de flesta fall några pedofiler utan lider av annan parafili där de har attraktion till unga tonåringar.
De som förgriper sig på egna barn normaliserar detta från att barnet är väldigt litet innan barnen förstår att det är fel, blir lite svårt att börja utsätta egna barn när de är 12+ år alltså i den ålder gäddor söker
Vad är det för trams du kommer med?
En 12-åring är inget annat än ett litet barn i en något större kropp än en 5-åring.
De är lika beroende och underlägsna vuxna.
Det är inte svårt för den som vill utsätta barn i 12-års åldern.
Citera
2022-09-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastvark
Det verkar bara va fejk ,när pedofilen fick kliva ur styrelsen så klev hans sambo in helt plötsligt.
Han är nog fortfarande involverad i företaget.
Undra om svenska kyrkan kommer fortsätta göra affärer med jämtmaskin???
Det tror jag säkert att det gör. Finns inte så många serviceföretag att välja bland i de trakterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in