2022-08-17, 14:52
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är bara enligt naturens lag att reagera mot det som avviker , djur stöter bort flockmedlemmar som avviker eller dödar dessa . Det måste alltså vara helt logiskt att reagera så för de som pratar om naturens lag

Så alla som inte reagerar med att skratta och håna sjuka människor är emot naturens lag? Alla är olika och reagerar olika på avvikelser, vissa känner empati med sjuka människor/djur. Detta förekommer även i djur världen.
Citera
2022-08-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kanelkakan ja....

Citat: "Det är pappa säger hon, pappa har blivit tagen av dumpen" Ja så säger mamma såklart för alla vet ju vad Dumpen är eller hur??

Citat: "Varför tyckte du att du hade rätten att träffa en flicka och förstöra hennes liv ?" Ja så skriver en trettonåring, givetvis...

Gick sedan in på Dumpen.se och kollade videon och tyckte att pappa är dum

Dumma, dumma pappa!"!

Så jävla dåligt

När dom ändå ska hitta på så kunde dom väl ändå anstränga sig lite till?

Ja man vill gärna ha en kommentar av Snygg-Sara. Kan vara någon som trollar Dumpen vilket man nästan får hoppas.

Osmakligt skämt naturligtvis.
Citera
2022-08-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Så alla som inte reagerar med att skratta och håna sjuka människor är emot naturens lag? Alla är olika och reagerar olika på avvikelser, vissa känner empati med sjuka människor/djur. Detta förekommer även i djur världen.
Det är ingen sjukdom att vara ett avvikande äckel som söker kontakt med minderåriga för att ha sex med dem. Få känner empati för gäddor som skickar könsbilder till 14-åringar och berättar vad de vill göra med dessa om det inte är så att dessa män råkar vara utvecklingsstörda och har en kognitiv förmåga på ett barns nivå i en vuxen kropp och inte förstår att de gör fel.
Citera
2022-08-17, 15:08
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja man vill gärna ha en kommentar av Snygg-Sara. Kan vara någon som trollar Dumpen vilket man nästan får hoppas.

Osmakligt skämt naturligtvis.

Antagandet är att både flickan och mamman hade dumpen.se redan som favoriter i sina lurar, måste nästan vara så.

Om jag skulle säga till folk jag känner "Min polare blev tagen av dumpen" så skulle nog 99% inte fatta ett dugg.

Men jag umgås väl inte med dumplingar, heter det så
Citera
2022-08-17, 15:11
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Antagandet är att både flickan och mamman hade dumpen.se redan som favoriter i sina lurar, måste nästan vara så.

Om jag skulle säga till folk jag känner "Min polare blev tagen av dumpen" så skulle nog 99% inte fatta ett dugg.

Men jag umgås väl inte med dumplingar, heter det så

Alltså en annan otrolig grej, om flickan och mamma är Dumplings borde pappan vara åtminstone medveten om Dumpen och inte bli uppfiskad så där bara.
Citera
2022-08-17, 15:18
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ingen sjukdom att vara ett avvikande äckel som söker kontakt med minderåriga för att ha sex med dem. Få känner empati för gäddor som skickar könsbilder till 14-åringar och berättar vad de vill göra med dessa om det inte är så att dessa män råkar vara utvecklingsstörda och har en kognitiv förmåga på ett barns nivå i en vuxen kropp och inte förstår att de gör fel.
Så då menar du att det är ett friskt och sunt beteende?
Citera
2022-08-17, 15:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Alltså en annan otrolig grej, om flickan och mamma är Dumplings borde pappan vara åtminstone medveten om Dumpen och inte bli uppfiskad så där bara.
Av flickans berättelse att döma så vet både mamman och flickan redan vad dumpen är för något redan innan pappa blev uthängd, precis som det vore det mest självklara i hela världen att veta. Så hjärndöd text liksom.
Citera
2022-08-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Vad har tillförlitligheten att göra med om det är en lingvist som står bakom? Eller att man måste betala för att få studierna publicerade?

Många peer review studier blir det av sk ghost auktoriteter som tar en dag på sig att gå igenom omfattande material på 70 talet sidor... Ju fler studier man godkänner av människor inom samma bransch, desto mer tjänar man (och dessutom så godkänner dom ens egna studier tillbaka.)

Jag vet inte om det är den personen, men gå gärna igenom studien och se om du hittar några felaktigheter. Det är ganska tråkigt att en del verkar anse att en studie är mindre värd för att forskarna/dom som står bakom presenterar sin resultat på Youtube osv. Att exempelvis eventuell sexuell läggning hos författarna spelar roll är ju bara barnsligt.
En studie av en språkvetare som jobbar som lärare på ett högstadium inte direkt relevant om studien handlar om att majoriteten vuxna män attraheras av barn.
Med tanke på att ingen forskning inom området på något sätt inkluderar dessa rön i forskning gällande människans sexualitet så är studien bara trams Forskare inom fältet avvikande sexualitet , sexbrott mot barn eller liknande inte ens nämner denna studie för att ge en förklaringsmodell
Citera
2022-08-17, 15:33
Medlem
Citat:
Av flickans berättelse att döma så vet både mamman och flickan redan vad dumpen är för något redan innan pappa blev uthängd, precis som det vore det mest självklara i hela världen att veta. Så hjärndöd text liksom.

Den här historien åker nog in under mattan snart.
Citera
2022-08-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Så då menar du att det är ett friskt och sunt beteende?
Nej det är inte sunt men det är ingen sjukdom utan en personlighetsstörning . Få har empati för övriga personlighetsstörningar som narcissism , asocial personlighetsstörning , sociopat osv så varför skulle denna störning väcka empati
Citera
2022-08-17, 15:35
Medlem
Citat:
Kanelkakan ja....

Citat: "Det är pappa säger hon, pappa har blivit tagen av dumpen" Ja så säger mamma såklart för alla vet ju vad Dumpen är eller hur??

Citat: "Varför tyckte du att du hade rätten att träffa en flicka och förstöra hennes liv ?" Ja så skriver en trettonåring, givetvis...

Gick sedan in på Dumpen.se och kollade videon och tyckte att pappa är dum

Dumma, dumma pappa!"!

Så jävla dåligt

När dom ändå ska hitta på så kunde dom väl ändå anstränga sig lite till?
Enda teoretiska möjligheten är att någon lagt orden i munnen på ett barn i chock.
Det skulle vara ännu värre än fake...
Citera
2022-08-17, 15:42
Medlem
Cashews avatar
Någon som har FUP på märsta pedofilen som borde haft rättegång nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in