2022-06-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Okej? Varför söker dom inte vård självmant då?
Jag länkade just exempel på att de gör det.

https://svenska.yle.fi/a/7-1325173
Citera
2022-06-19, 15:58
Medlem
PutteThePimps avatar
Metoo där män och kvinnor hängdes ut till höger och vänster var enligt alla bra för att uppmärksamma sexuella ofredande och få detta att minska

Dumpen där idioter som raggar på minderåriga är dåligt för då ökas alltså sannolikheten att fler blir utsatta

Den matematiken får inte jag att gå ihop.
Citera
2022-06-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Jag länkade just exempel på att de gör det.

https://svenska.yle.fi/a/7-1325173

Ja hela 80st på ett halvår.
Citera
2022-06-19, 16:14
Medlem
Bara en j.la massa ointressant skitsnack här nu ju.
Är det någon som har identifierat den sista gäddan ännu.
I Kristianstad
Citera
2022-06-19, 16:20
Medlem
Cykelbarnens avatar
Maskeradmannen såg ut som en undercover snut. Kul att se Sara i bild emellanåt hon är så jävla snygg och sexig, kollar videos på Dumpen nästan uteslutande för att jag hoppas se mer av Sara. Snygg i kjol
Citera
2022-06-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag undrar också Hush. Mina inlägg kring detta blev ju också utsatta för rena ryska censuren. Trist.

Maskeradgäddan då? Hur gammal tror vi att han var?
Kring 40 , börjar bli lite slapp kring käken
Citera
2022-06-19, 17:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Q: En del av mina inlägg försvinner spårlöst. Vad är det som händer?
A: Moderatorerna rensar hela tiden bort inlägg som är utanför trådens ämne. // Har ditt inlägg försvunnit så är det enklast att kontakta en moderator i berört forum och fråga vad som hänt.
(FB) Inlägg och trådar (2018-05-02)

Åsikter om moderingen tas alltså inte i tråden.

Diskussioner om behandlingen/rehabiliteringen av pedofiler kan tas i forumet Parafila störningar.

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2022-06-19 kl. 17:28.
Citera
2022-06-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Maskeradmannen såg ut som en undercover snut. Kul att se Sara i bild emellanåt hon är så jävla snygg och sexig, kollar videos på Dumpen nästan uteslutande för att jag hoppas se mer av Sara. Snygg i kjol
Hon har lite lättare löpsteg nu också, har hon börjat löpträna månntro?
Citera
2022-06-19, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Jo Sara ser bra ut men hon hade behövt gå ner säg 5 till 10 kg. Jag tror att många gubbar följer Saras vilja pga romantiskt intresse. Dumpen kan snarast kan liknas vid nån slags OnlyFans för wt-bikers.
Citera
2022-06-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag vet en annan sak som är värre, dvs att pekas ut som nazist, och det sker hela tiden.

Det är ju stor skillnad om tex en journalist skulle sitta på tingsrätten och leta efter domar, hitta någon som är dömd för något mot barn, publicera namn och bild och skriva en artikel.

I Dumpens fall så är det männen själva som har skrivit chattar med vad de tror är ett barn, skickat sexuella bilder till vad de tror är ett barn, och dykt upp på ett möte för att ha sex med ett barn. Dumpen har bara publicerat vad männen själva har skrivit på Internet. Männen har alltså hängt ut sig själva genom att skriva detta på Internet.

Hur är det med Trolljägarna, där man i TV går hem till privatpersoner som har skrivit otrevliga saker på nätet? Dessa personer som hängs ut är inte makthavare, utan privatpersoner som ej har gjort något brottsligt.

Hur är det när Expressen anlitade Researchgruppen för att hacka Disqus, och gick hem och konfronterade privatpersoner som hade kommenterat på Samnytt/Avpixlat? Dessa personer var heller inte makthavare, och hade ej gjort något brottsligt.

Jämfört med ovan två exempel så är det betydligt grövre saker som männen som hängs ut av Dumpen har gjort sig skyldiga till.

Två fel gör inte en rätt, relevans villfarelse. https://en.wikipedia.org/wiki/Two_wrongs_don%27t_make_a_right

Nej, männen har inte hängt ut sig själva. Vad det handlar här är att Dumpen har spridit deras information, publicerat kukbilderna, hängt ut dem och begått en form av tekniskt förtal men är skyddade via grundlagen tack vare deras utgivningsbevis. Du resonerar på ett sätt som totalt ignorerar hur förtal funkar. Är spridningskriteriet uppfyllt? Oja... Dumpen har spridit deras information för att få dem att se klandervärda ut.

Återigen, brist på relevans villfarelse. Flera fel gör inte en rätt... dina exempel är irrelevanta, vi snackar om Dumpen här.
Citera
2022-06-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag inser att detta kan vara svårt för dig att förstå men jag ska försöka ändå så får vi se.

Det gäddorna gör är inte olagligt, så även om dessa män raggar barn på internet så är det inget brott. Är det med på det?

Så när dessa gäddor fastnar i Dumpens nät är det egentligen en fantastisk chans för dessa pedofiler att sluta ragga barn på nätet.
Och det bästa är att det blir inga domar och inga barn kommer till skada, visst är det fantastiskt upplägg!

Om de har begått ett övergrepp så har de gjort något olagligt. Har du svårt att läsa? Varför tror du vissa polisanmäls för? För ibland har det varit hårfina gränsdragningar. Sexuella trakasserier är olagligt och flera gäddor har polisanmälts.

Så jag förstår inte vart ifrån du hämtar din kritik? Tror du verkligen att du kan mer än mig ?

Nej, det är inget fantastisk upplägg att stigmatisera pedofiler som Mårten Schultz och Childhood säger, för det leder till ökad risk när det kommer till övergrepp mot barn.

Lägg fram någon ordentlig forskning som stödjer att stigmatisering hjälper? Capiché?
Senast redigerad av Lukas20 2022-06-19 kl. 18:50.
Citera
2022-06-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas20
Om de har begått ett övergrepp så har de gjort något olagligt. Har du svårt att läsa? Varför tror du vissa polisanmäls för? För ibland har det varit hårfina gränsdragningar. Sexuella trakasserier är olagligt och flera gäddor har polisanmälts.

Så jag förstår inte vart ifrån du hämtar din kritik? Tror du verkligen att du kan mer än mig ?

Nej, det är inget fantastisk upplägg att stigmatisera pedofiler som Mårten Schultz och Childhood säger, för det leder till ökad risk när det kommer till övergrepp mot barn.

Lägg fram någon ordentlig forskning som stödjer att stigmatisering hjälper? Capiché?

Som jag misstänkte var det för svårt för dig att förstå. Jaja jag försökte iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in