2022-05-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
För att han inte är riktigt fungerande eftersom han har förvaltare eller godman.
Tror han bor på särskilt boende

Men är så pass med att han vet att det inte är lagligt att knulla barn under femton år. Han sa ju också att han haft det några gånger så att nu har polisen lite att följa upp. Och la inte Dumpen ut dessa människor skulle polisen plötsligt inte prioriterat detta utan som vanligt inte utrett något.

Just utnyttjande och våldtäkter mot barn är inte prioriterat. Drottnins Silvias som vill att detta ska utredas och ta på mer allvar än vad som görs. Finns en serie om det på ViaPlay https://viaplay.se/serier/barnens-drottning

där hon ville besöka polisen och ville göra det på den rotel som jobbar med våldtäktsmän mot barn och liknande. Polisledningen återkom med det och föreslog några andra ställen på polisen men hennes personer som stod för kontakterna insisterade på att det var det här hon var intresserad av.

Och plötsligt stod polischefen och flera andra högt uppsatta. De hade först sagt att de inte fick visa några grova saker för drottningen. Men de fick ändra sig och fick själva delta när de visades grova brott mot barn.

Ett tag efter det så fick de högre anslag. Som så klart har hjälpt något men det borde nog skjutas till mera pengar. Det är ändå grova brott mot barn det här. Riktigt grova.
Senast redigerad av Sturuf 2022-05-25 kl. 15:15.
Citera
2022-05-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roastedgirl
Det är fel. Han ska också hängas ut tycker jag. Dumpen är på väg att bli för milda.
Han är ju tämligen uthängd i trakten där han bor med tanke på hur han tar sig fram och lär knappast ha körkort eller kunna ta sig iväg till andra orter på egen hand.
Citera
2022-05-25, 15:16
Medlem
roastedgirls avatar
Citat:
Han är ju tämligen uthängd i trakten där han bor med tanke på hur han tar sig fram och lär knappast ha körkort eller kunna ta sig iväg till andra orter på egen hand.

Vart bor han då?

En rullstolsgubbe äcklade sig mot mig när jag bodde i Rågsved. Han sa att han hade en Venus flugfälla hemma som han gett nåt ryskt supergödsel och som växt till sig och kunde äta hela tjejer. Han frågade om jag ville se den. Då sa jag till kvarterspolisen. Dom gjorde inget. Dom sa bara att så stora köttätande växter finns inte. Jag blev idiotförklarad.
Citera
2022-05-25, 15:18
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Haha, den första Gäddan som fått färdtjänst till "brottsplatsen"?

Förstod det som att han om han utnyttjat någon har gjort det på något sådan här dagverksamhet eller liknande. Dvs han har utnyttjat tjejer som är mer handikappade än vad han är.

Har svårt att se att han skulle få tag på någon vanlig tonåring dessutom.
Citera
2022-05-25, 15:21
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Fast bilen var jäkligt snygg. 450 hk borde väl klara över 50 km/h som Patrik nämnde i podden. Inte så ofta man ser dessa.

En del gäddor har fina bilar t ex han med splitternya Audin.

Ja även nu har han ju 360 hk i sin snikiga variant men absolut den går att köra fort med
Min teori är att han lider av småkuksaura och var rädd som fan så vågade inte köra fort o greps av panik och körde runt runt på rondeller.

Sen är det inte så lätt att köra ifrån varann i tät Stockholmstrafik som man kan tro

Edit
Fan man kanske skulle göra ett collage av alla GÄDD bilar. Som ett museum
Citera
2022-05-25, 15:24
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men är så pass med att han vet att det inte är lagligt att knulla barn under femton år. Han sa ju också att han haft det några gånger så att nu har polisen lite att följa upp. Och la inte Dumpen ut dessa människor skulle polisen plötsligt inte prioriterat detta utan som vanligt inte utrett något.

Just utnyttjande och våldtäkter mot barn är inte prioriterat. Drottnins Silvias som vill att detta ska utredas och ta på mer allvar än vad som görs. Finns en serie om det på ViaPlay https://viaplay.se/serier/barnens-drottning

där hon ville besöka polisen och ville göra det på den rotel som jobbar med våldtäktsmän mot barn och liknande. Polisledningen återkom med det och föreslog några andra ställen på polisen men hennes personer som stod för kontakterna insisterade på att det var det här hon var intresserad av.

Och plötsligt stod polischefen och flera andra högt uppsatta. De hade först sagt att de inte fick visa några grova saker för drottningen. Men de fick ändra sig och fick själva delta när de visades grova brott mot barn.

Ett tag efter det så fick de högre anslag. Som så klart har hjälpt något men det borde nog skjutas till mera pengar. Det är ändå grova brott mot barn det här. Riktigt grova.

Ja det är uppenbart att polisen inte räcker till. Varken hur de prioriteras, får resurser eller har någon chans att reda ut detta. Det finns så många förövare i vårt land. Därför är alla civila aktioner bra. Om det är du som förälder som berättar om något du sett eller känt på dig, till dumpen och ja va som helst. Fler ska jaga gäddorna. Polisen kan inte vara överallt.
Citera
2022-05-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Haha, den första Gäddan som fått färdtjänst till "brottsplatsen"?

Förstod det som att han om han utnyttjat någon har gjort det på något sådan här dagverksamhet eller liknande. Dvs han har utnyttjat tjejer som är mer handikappade än vad han är.

Har svårt att se att han skulle få tag på någon vanlig tonåring dessutom.
Säkert fått kontakt på någon av de verksamheter som ordnas för de som bor på gruppboende som karaokekvällar, fester osv.
Citera
2022-05-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Ja även nu har han ju 360 hk i sin snikiga variant men absolut den går att köra fort med
Min teori är att han lider av småkuksaura och var rädd som fan så vågade inte köra fort o greps av panik och körde runt runt på rondeller.

Sen är det inte så lätt att köra ifrån varann i tät Stockholmstrafik som man kan tro

Edit
Fan man kanske skulle göra ett collage av alla GÄDD bilar. Som ett museum

Vad har jag missat nu? Vem pratar ni om att gäddan skulle köra ifrån i sin Stinger?
Citera
2022-05-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf

Han säger att han blivit anmäld men att det lagts ned , då har nog fått reda på åldersgränser osv samt även blivit tillsagd av kontaktperson eller liknande att man inte får göra vissa saker
Det är problematiskt med de som har låg begåvning och som dessutom har fixering vid sex, var en gång i tiden så att de inte fick vara ute i samhället eller i princip kastrerades
Citera
2022-05-25, 15:40
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roastedgirl
det var en KIA som hade hade , ett koreanskt märke. Min pappas V90 är inte mycket som går upp emot. Inte ens tesla eller nåt. Han har en D5. Det är värstingen.

Inte många fattiglappar här på flashback som har V90 D5 som min pappa har. HAHA.

Hahaha. Kul konto. Roasted. Det var en Stinger. Osäljbar variant av en Gran Turismo bil.
Nån säljare lurade på han den
Har din pappa trimmat den lilla ynkliga dieselnstånkaren i hisingetraktorn?

Jag undrar vad familjen tänker på när de ser gäddmobilen utanför. Det är faktiskt helt allvarligt också en familjekris. Kanske uppdagas övergrepp. Sån vidrig familjefar
Senast redigerad av N0IItolerans 2022-05-25 kl. 15:43.
Citera
2022-05-25, 15:41
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAB8
Vad har jag missat nu? Vem pratar ni om att gäddan skulle köra ifrån i sin Stinger?

Lyssna på Dumpen podden. På väg från konfrontationen hamnar dumpen plötsligt bakom gäddan o ska följa efter o se var han åker 😂
Citera
2022-05-25, 15:50
Medlem
Citat:
Han säger att han blivit anmäld men att det lagts ned , då har nog fått reda på åldersgränser osv samt även blivit tillsagd av kontaktperson eller liknande att man inte får göra vissa saker
Det är problematiskt med de som har låg begåvning och som dessutom har fixering vid sex, var en gång i tiden så att de inte fick vara ute i samhället eller i princip kastrerades

Personer med behov av hjälp i vardagen på olika sätt bör ju hanteras utefter varje situation tycker jag. Men eftersom polisen inte tidigare har utrett vad som pågår så känns ju Dumpens handhavande ändå konsekvent med sitt huvuduppdrag att skydda barn. Den här personen behöver ju mer hjälp i sin vardag och dessutom övervakas för att ha kontakt med barn i verkligheten och på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in