2022-05-15, 12:13
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Finns en poäng här. Flertalet gäddor verkar ha dåligt med arbetsuppgifter när de hinner med att jaga barn hela dagarna
Kan man inte ge dem ett ultimatum vid konfrontationen? Uthängning eller tre månaders straffarbete som moderator i Dumpens egna kommentarsfält.

De flesta hade nog bett om uthängning efter några veckor, dock. Tänk att läsa samma inlägg dygnet runt.
Citera
2022-05-15, 12:24
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag har som sagt inte förstått det där med att gäddan måste bli arbetslös så fort som möjligt. Dumpen informerar arbetsgivare med omedelbar verkan, fattar inte jst varför??

Om gäddan jobbar med barn är en sak, men är han en typ jävla bilmekaniker eller kontorist, på vad sätt skulle barn skydas mer av att han blir arbetslös och sittande hemma vid datorn på heltid? Mitt recept på en pedofil/sexmissbrukare skulle istället vara tvärtom- ännu mer arbete!
Det oklara tycker jag är hur länge man tänker sig att arbetsförbudet ska gälla.

Antag att en uthängd efter några månader får jobb på en oljeplattform. Ska då även denna arbetsgivare informeras? Eller är det bara den som råkar vara arbetsgivare när chattandet pågår som är signifikant?
Citera
2022-05-15, 12:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det oklara tycker jag är hur länge man tänker sig att arbetsförbudet ska gälla.

Antag att en uthängd efter några månader får jobb på en oljeplattform. Ska då även denna arbetsgivare informeras? Eller är det bara den som råkar vara arbetsgivare när chattandet pågår som är signifikant?
Här har du en ypperligt relevant och rafflande fundering. Då jag antar att Dumpen menar att det skyddar barn om gäddan är arbetslös på heltid så antar jag att- JA, Dumpen skall informera oljeplattformen om att gäddan skall entledigas från jobbet och på heltid hamna hemma framför skärmen. Det finns en menig att kräva avsked om gäddan jobbar med barn-och ungdom, men att en sexuellt störd person/sexmissbrukare i allmänhet på något vis skulle bli bättre/mindre farlig av att stötas ut helt och gå runt arbetslös resten av sitt liv utan tillsyn eller rutiner i avsaknad av normalisering och social träning har jag svårt att tro.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-05-15 kl. 12:35.
Citera
2022-05-15, 12:35
Medlem
Citat:
Jag har som sagt inte förstått det där med att gäddan måste bli arbetslös så fort som möjligt. Dumpen informerar arbetsgivare med omedelbar verkan, fattar inte jst varför??

Om gäddan jobbar med barn är en sak, men är han en typ jävla bilmekaniker eller kontorist, på vad sätt skulle barn skydas mer av att han blir arbetslös och sittande hemma vid datorn på heltid? Mitt recept på en pedofil/sexmissbrukare skulle istället vara tvärtom- ännu mer arbete!
De har dykt upp i sina arbetskläder , i firmabilen , chattat med barn på arbetstid osv .Nog bör arbetsgivaren veta att Nisse när han kör transporter tänker sig att träffa barn på en rastplats
Citera
2022-05-15, 12:39
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Kan man inte ge dem ett ultimatum vid konfrontationen? Uthängning eller tre månaders straffarbete som moderator i Dumpens egna kommentarsfält.

De flesta hade nog bett om uthängning efter några veckor, dock. Tänk att läsa samma inlägg dygnet runt.

Också krav på att granska diverse ostkukar, för trånga förhudar och kissvideos som skickas till alla fiskare. Även de som aldrig blir nån konfrontation av.
Citera
2022-05-15, 12:39
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Personligen tror jag att utökat arbete skulle kunna vara välgörande för pedofiler, gärna jobb som tex asfaltsläggare eler betongarbetare och dylikt. Hur tänkte du det där med moderatorsstatus på Dumpen skulle fungera menar du..?
Citera
2022-05-15, 12:53
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Personligen tror jag att utökat arbete skulle kunna vara välgörande för pedofiler, gärna jobb som tex asfaltsläggare eler betongarbetare och dylikt. Hur tänkte du det där med moderatorsstatus på Dumpen skulle fungera menar du..?
Det låter rätt rimligt. Att de redan har egen reflexväst ses nog också som ett plus av vissa arbetsgivare. Sen finns även cykelbud på Foodora för de gäddor som behöver komma i form. Om Lennart får tillräckligt många beställningar på 10 st 2-liters Coka Cola så blir han nog lika stilig som MorgonGäddan efter nåt år. Inte så kul heller att grooma med stelfrusna fingrar under vinterhalvåret.

Moderatorgrejen har jag inte grubblat närmare på. Fick för mig att det var baserat på en hyfsat enkel lista med ord.

död, lemlästning osv ... -> ta bort
allt annat -> behåll

Typ ...
Senast redigerad av LightFandango 2022-05-15 kl. 12:55.
Citera
2022-05-15, 12:54
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Finns en poäng här.
Det finns helt klart en poäng. Långtifrån alla gäddor på Dumpen har jobbat med barn eller har dykt upp i firmabilen eller blandat in sitt arbete i raggandet, men ändå skall Dumpen i varenda sammanhang informera arbetsgivaren, det tyder på att man drivs av hämnd och hat snarare än beprövad erfarenhet, evidens och empirisk kunskap.
Citera
2022-05-15, 12:56
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:

Problemet är ju att ingen vill ha en gädda på sin arbetsplats. Kanske man skulle starta "Gäddans väg tillbaka" typ en fabrik där dom kan få sortera tändstickor etc?
Citera
2022-05-15, 12:58
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Det finns helt klart en poäng. Långtifrån alla gäddor på Dumpen har jobbat med barn eller har dykt upp i firmabilen eller blandat in sitt arbete i raggandet, men ändå skall Dumpen i varenda sammanhang informera arbetsgivaren, det tyder på att man drivs av hämnd och hat snarare än beprövad erfarenhet, evidens och empirisk kunskap.

Finns ofta missbruksbeteende av sex tex i bakgrunden. Är perfekt om arbetsgivaren kanske genom försäkringar får gäddan i behandling för sin attraktion till barn också
Senast redigerad av N0IItolerans 2022-05-15 kl. 13:05.
Citera
2022-05-15, 13:01
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Finns ofta missbruksbeteende av sex tex i bakgrunden. Är perfekt om arbetsgivaren kanske genom försämringar får gäddan i behandling för sin attraktion till barn också
Håller med att gäddan skulle kunna få behandling via jobbet. Min frågeställning utgår från den direkta observationen om att en gädda knapast blir bätre arbetslös eller isolerad, speciellt inte arbetslös. Vill man vara riktigt effektiv så skulle det ingå i behandlingen med mer arbete och även till viss del internetförbud.
Citera
2022-05-15, 13:02
Medlem
N0IItoleranss avatar
Jag vill ta gäddornas storhet till ett ytterligare steg. Visst måste varje gädda ha ett soundtrack?

Jag börjar med soundtrack #1 till gäddan nedan.

#1 Björn Rosenström - Lennart

Mannen som vill visa vad pedofiler gör med barn
Aka Lennart
https://dumpen.se/2021/11/25/mannen-som-ville-visa-vad-pedofiler-gor-med-barn-napp-igen/

Soundtrack
https://open.spotify.com/track/14dIzjiPTcuE5h9DL4Zb0X?si=qvvZxWzBRgaixK8Ktj8bVw&u tm_source=copy-link

Hoppas det finns folk som kan skapa ett härligt album inför sommarens utomhusfester med gäddrelaterade soundtracks. Låt fantasin flöda men numrera gärna låtarna som ovan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in