Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 21:28
Medlem
Halte Haralds avatar
@INFOLINA ge oss gädda! Vi är hungriga
Citera
2022-04-23, 21:33
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ingen odömd hängs ut på Dumpen helt enkelt för att det dom gör inte är olagligt.
Och så vitt jag förstår det så är inte heller det dumpen gör olagligt.
Citera
2022-04-23, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag ska ta en stund här och förklara hur det fungerar, om du sen väljer att ta till dig av den informationen är naturligtvis helt frivilligt.
Ingen odömd hängs ut på Dumpen helt enkelt för att det dom gör inte är olagligt.
Om man har ett material på låt säg tusen sidor chatt eller tusen fotografier men väljer att bara publicera vissa meningar av helheten så är det ett aktivt val som publicisten gör i måhända syftet förtal. I den framställande delen ligger hela ansvaret på journalisten.
Citera
2022-04-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soonImhappydead
Om man har ett material på låt säg tusen sidor chatt eller tusen fotografier men väljer att bara publicera vissa meningar av helheten så är det ett aktivt val som publicisten gör i måhända syftet förtal. I den framställande delen ligger hela ansvaret på journalisten.
Men om det står 100 m mindre vidrigt chattande mellan gubbe o groomoffer gör knappast det kriminella, manipulativa och vidriga mindre vidrigt?
Citera
2022-04-23, 21:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
@INFOLINA ge oss gädda! Vi är hungriga

Samma här. @INFOLINA ge mig vulkanutbrott innan jag blir grinig.
Citera
2022-04-23, 21:42
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag brukar undvika att skylta med det, men jag gillar Lennart skarpt. Uppsyn, röst, dialekt ... Han har allt. Gillar även minionerna av ungefär samma skäl.

Instämmer Lennart är cool (allt ja gör e sköj)
Citera
2022-04-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Han ser lite rundare ut i fejset där än i videon, är denna bilden tagen innan eller efter videon publicerades?
Citat:
Ursprungligen postat av QvistRoot
Bild är från hans egna video.

Jo, stämmer, från filmen.
Här har vi Brandman Kristian, Ångemannen, lyssna på denna mp3.
https://www67.zippyshare.com/v/wcNvD9DN/file.html
Senast redigerad av SL!z3B!T 2022-04-23 kl. 21:48.
Citera
2022-04-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag håller med om att det är fel. Men jag är heller inte helt säker på att "ptsd, borderline, ångest, bulimi osv" endast är ett resultat av att en vuxen haft sex med yngre. Är det inte ganska troligt att unga barn som är sexuellt utlevande redan är en sårbar grupp, och således kanske inte hela överrepresentationen ligger i sexet/övergreppet utan i att barnet redan från början hade dåliga förutsättningar? Det verkar ju som att dom utnyttjar barn på hvb-hem, och då mår man säkert inte så bra från början.

Jag såg någon dokumentär gällande prostituerade och några av dom förklarade sina livsval (att bli prostituerade) genom att dom innan prostitutionen var trasiga (frånvarande föräldrar, mobbade mm) och att prostitutionen var något som gav dom någotslags värme i det outhärdliga. Nu är några berättelser inte representativt, men jag föreställer mig att det är på samma sätt gällande barn på hvb-hem - dvs att dom är så förstörda inombords och skriker efter lindring och att då få "kärlek" på detta sättet om än så något litet plåster blir en ventil som dom kan hantera (i den mån det går) smärtan genom.
Nej det har jag inte heller påstått.
Citera
2022-04-23, 21:49
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Samma här. @INFOLINA ge mig vulkanutbrott innan jag blir grinig.

Jag är redan grinig får trösta mig med Lennart så länge.
Citera
2022-04-23, 21:53
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SL!z3B!T
Jo, stämmer, från filmen.
Här har vi Brandman Kristian, Ångemannen, lyssna på denna mp3.
https://www67.zippyshare.com/v/wcNvD9DN/file.html
Så jävla äcklig.
Alla ni som sitter och försvarar gädda efter gädda, lyssna på klippet och känn era kukar växa sig hårda när han snusk snackar. E det sånna här ni tycker borde gå obemärkt förbi? Vill ni ha han som granne?
Vill ni låta era döttrar sova över hos hans barn?
Citera
2022-04-23, 21:54
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eftersom det är sekretess i ärenden där underåriga groomats av vuxna män så kan ingen förutom de utsatta och de som utrett ärendena veta hur chattandet sett ut , därför finns det ingen möjlighet att hänga ut dem på samma sätt som de som hamnar hos dumpen. Med ganska stor sannolikhet har det sett ungefär likadant ut i chattandet hos de dömda förövarna som hos de som finns hos dumpen förutom att det nog tagit längre tid till träff med ",barnet" och att det skett under mer press i form av hot och erbjudanden om pengar eller annat

Ja, jag har under några långa nattpass bakom ratten lyssnat på en del poddradio i ämnet och förövarna är mycket föreslagna och tålmodiga.

Mycket farliga män som skiter I om barnet far illa, lider eller tom vill begå självmord.

En helt annan kategori av förövare, rena monster som jag hellst hade sett inlåsta på livstid.

De här som dumpen fångat är ju snudd på groomade av fiskaren, jag försvarar dem inte de har betätt sig mycket klandervärtoch bör få en djävla käftsmäll. Men sättet som fiskarna jobbar är ju att själva snacka in gäddorna i samtal om sex.

Backa och låt gäddorna själva snacka in sig på sex.
Senast redigerad av goofer 2022-04-23 kl. 21:56.
Citera
2022-04-23, 22:00
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Femfinger-Tobbe...

Nu för tiden med samma namn som en gädda med Migrän.

Ett mellannamn som en viss person i Bert som är liten.

Ett efternamn som får en att tänka på en svensk mobiltelefon tillverkare.

Tycker vi firar detta med en bit Ox filé.
Vilket också är de första bokstäverna i namnet på orten.

Har tidigare kunnat kalla sig för "Tobbe" men det ändrades eventuellt nyligen till samma som han med Migrän.

Det datum vi invigde Den nya Svinesundsbron - ja då firade även Femfinger-Tobbe någonting.

Citat:
Det intressanta nu:
Nu när jag har namnet på hans firma och tar bort de två första bokstäverna före och efter "&" och skriver resterande + Nyköping i mitt sökfält på Facebook så får jag upp en kärring som namn droppat detta i ett inlägg den 13 Januari.

Så vad vill jag säga med det här.
Jo ÅTERIGEN vill jag förtydliga att våra rebusar här är mycket lindrigare än inlägg på Facebook och skadar absolut inte någon anhörig på samma sätt som det gör i öppna inlägg i små grupper som behandlar vad som hänt på orten.

Så sluta hata rebusarna här, vill ni hata så gå in på Facebook och anmäl inlägg och käfta.

Lysturken ge oss en ny nu, jag smällde precis in min andra på 24 timmar - im on fire -
Äh, men helvete Harald. Snacka om att du toppat formen! Ruggigt imponerande. Jag var själv nere i Oxelösund en sväng och sökte på både Erik och Tobias men lyckades inte verifiera någon. Du greppade det enda halmstrå som fanns och det ska du ha beröm för. Du får sola dig i glansen tills imorgon så utlovar jag en söndagsgädda vi ska hitta imorgon.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in