2021-08-23, 15:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Vad är poängen med dessa trådar där antivaxxers lyfter data ur sitt sammanhang? Det kan ju bara vara en foliehatt som tror på att om jag vaccinerar mig så löper jag 430 procent högre risk att dö än om jag skulle vara ovaccinerad. Ett tips till foliehattar när ni postar era trådar är att fundera om det ni försöker förmedla verkligen är rimligt?
Citera
2021-08-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Utvecklingen i UK.

De är väldigt lika oss och ligger någon månad före oss i utveckling.

Senaste datan över året visar med tydlig marginal att det är fler än 4x fler vaccinerade som dör av Covid-19 jämfört med ovaccinerade.

Nästan som att vaccinet slutat fungera och nu tar sig an de äldre vaccinerade som innan vaccinet.

The latest Briefing shows Vaccinated are dying at 434% the rate of unvaccinated people.

VACCINATED:
679 deaths / 73,372 cases = 0.00925421
0.00925421*100,000 = 925 deaths per 100 thousand

UNVACCINATED:
390 deaths / 183,133 cases = 0.0021296
0.0021296*100,000 = 213 deaths per 100 thousand

Källa:
https://assets.publishing.service.go...riefing_21.pdf

Och naturlig immunitet uppvisar 99,7% effektivitet. Då är det lågt räknat eftersom de skriver ”possible reinfections”. Det är troligtvis uppåt 99,9% skydd.

4 sprutor om året vs en lätt förkylning med 99,9% överlevnadsgrad och sedan superimmunitet, vad väljer ni?

”there have been 5.2 million first infections with 35,124 possible reinfections identified”
Citera
2021-08-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Utvecklingen i UK.

De är väldigt lika oss och ligger någon månad före oss i utveckling.

Senaste datan över året visar...

Är man förvånad? Nej.
Citera
2021-08-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Admin borde rensa lite nu. Är bli väldigt tröttsamt med diskussioner som bygger på fake information.

Men det är ju saxat från UKs officiella veckosammanställning?
Citera
2021-08-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad är poängen med dessa trådar där antivaxxers lyfter data ur sitt sammanhang? Det kan ju bara vara en foliehatt som tror på att om jag vaccinerar mig så löper jag 430 procent högre risk att dö än om jag skulle vara ovaccinerad. Ett tips till foliehattar när ni postar era trådar är att fundera om det ni försöker förmedla verkligen är rimligt?

Vad är poängen med ditt idiotiska inlägg som bara avslöjar att du är ett får i mängden som svalt all propaganda och struntar i både empiri och evidens? Tillför du något till tråden tycker du?

Tror ingen tycker det mer än du isåfall.

TS har rätt här, det är rätt slutsatser han dragit av tillgänglig data, sen kan man ju fundera över varför vissa tycks inkapabla att titta på verkligheten. Är det "flockmentaliteten" som visar sitt fula tryne?
Citera
2021-08-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Ok, vilka siffror är det du tycker är skrämmande? Dela gärna med dig vad du tycker är problematiskt

Ett snabbt överslag för mig tyder på att <50 för är risken att dö vid infektion ungefär jämförbar mellan grupperna. Vilket då inte räknar med att de som är äldre har högre vaccintäckning även i denna grupp, samt att risken att öht bli sjuk minskar drastiskt för de som är vaccinerade.

Skrämmande är att det tvingas på ett obeprövat vaccin till alla, (samt talas om restriktioner för dom som inte vaccinerar sig), ändå dör i ungefär samma utsträckning som ovaccinerade
-justerat för andelen människor som är vaccinerade under 50.
I absoluta tal, dör det fler vaccinerade. Ingen vet hur dom skulle klarat av viruset utan vaccinet.
Citera
2021-08-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag skrev det i mitt inlägg som du svarade på men tydligen inte läste.

85-95% utan källa låter som nåt du dragit ur arslet.
Citera
2021-08-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Och naturlig immunitet uppvisar 99,7% effektivitet. Då är det lågt räknat eftersom de skriver ”possible reinfections”. Det är troligtvis uppåt 99,9% skydd.

4 sprutor om året vs en lätt förkylning med 99,9% överlevnadsgrad och sedan superimmunitet, vad väljer ni?

”there have been 5.2 million first infections with 35,124 possible reinfections identified”

I början av pandemin minns jag att det kom rapporter om personer som fått "Covid" två gånger. Det visade sig dock i de allra flesta fall att det bara var testerna det var del på, dessa personer blev oftast inte sjuka alls eller så var det spår av gamla virus som fortfarande levde kvar i avföringen(Anal swabs användes i Kina). Pro-vaxxarna brukar dock peka på dessa fall ändå för att få ner skyddsfaktorn på naturlig immunitet jämfört med vaccinen...

Sedan dess har det inte kommit några sådana rapporter, tvärtom verkar naturlig immunitet vara närmare 100% även mot varianter.

Jämför detta med alla "breakthrough" infections vi nu ser, vaccinet läcker ju som ett såll och är bra mycket sämre än naturlig immunitet.
Citera
2021-08-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Skrämmande är att det tvingas på ett obeprövat vaccin till alla,

Som att sätta hela befolkningen på ett flyg samtidigt. Ett ottestat flygplan dessutom.
Citera
2021-08-23, 15:54
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Du verkar ha missat TS poäng.

Nämligen att det verkar som att vaccinets effekt avtar. Inte att man skulle ha högre risk att dö pga vaccinet.

Och TS teori får väl anses få uppbackning av både USA och Israel då dessa länder har börjat rekommendera en tredje ”booster shot”.

Så förstår inte riktigt vad som är så antivax och foliehatt med just denna tråd.

Sen att det dyker upp rabiata pro-vaxers som ylar om folie och anti-vax hit och dit är en annan femma.
Samma lika med anti-vaxers som ska komma och minsann säga ”aha! Vad var det vi sa?!”.

Många verkar ha missat TS poäng, att vaccinets effekt avtar. Vilket borde anses som fakta vid det här laget och ingen konspirationsteori.
Citera
2021-08-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ännu en trådstart som bara bevisar foliehattens IQ fiskmås.. Skrev du min fetning i engelska för att få det att framstå som att det var en del av rapporten och inte din egna geniala slutsats?

Vi kan kolla på gruppen 50+ i rapporten. Gruppen <50 är ju inte så intressant för de blir ju inte sjuka enligt foliehatten och behöver därför inte vaccineras.

I gruppen 50+ har alla som vill vaccinera sig nu gjort det i UK. 85-95 % av de i den åldern är fullvaccinerade.

Vad säger då din länkade rapport?
Jo vi har 32828 fall bland fullvaccinerade 50+
Bland ovaccinerade har vi 4891 fall.

Här sträcker sig din och andra foliehattars analysförmåga till att dra slutsatsen att det är 7 gånger fler fall bland vaccinerade.

Döda då?
Bland fullvaccinerade är det 652 dödsfall
Bland ovaccinerade är det 318 dödsfall

Vänta nu? Det var ju 7 gånger så många fall bland vaccinerade, men det är bara 2 gånger så många dödsfall. Nu blir det syntax error under foliehatten.

Man skulle kunna blanda in procentuella beräkningar som relativ riskreduktion också men då exploderar folien som om man stoppat in det i mikron på full effekt.

Relativ riskreduktion används inte som underlag för massvaccinering, om man inte är dum i huvudet. För massvaccinering använder man absolut riskreduktion eftersom man vill veta effekten på gruppen.
Citera
2021-08-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Relativ riskreduktion används inte som underlag för massvaccinering, om man inte är dum i huvudet. För massvaccinering använder man absolut riskreduktion eftersom man vill veta effekten på gruppen.

Absolut riskreduktion för Pfizer vaccinet ligger dock bara på 0.7%, så det är inte konstigt att pro-vaxxers hellre använder relativ, vilket dessutom är en bluffsiffra framtagen av läkemedelsbolagen själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in