2021-08-24, 10:57
Medlem
Ju mer offret känner sin våldtäktsman mer sällan anmäls brottet. Det beror på 1 Att man inte vill skada våldtäktsmannen 2 Hur samhället, gemensamma vänner och bekanta ska reagera - Det är bara att läsa inläggen här så fattar man 3 Man vågar inte.

Det händer nästan varje år när man går igenom anmälningarna att någon kvinna anmäler 100-600 våldtäkter begångna av samma GM. Rekordet jag har läst är runt 1200 våldtäkter av samma GM och ett offer.

Det anmäls cirka 8 000-9 000 våldtäkter om året i Sverige. Det antas begås 35 000 - 180 000 våldtäkter om året i Sverige.

Så det är inte konstigt att ingen av kvinnorna anmälde till en gjorde det.
Citera
2021-08-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
(Låt mig gissa, du kallar M och SD för höger? men det är en helt ot fråga som vi kan strunta i)

"Tänkte vad skumt att tråden är så enad på hans sida och anklagar kvinnorna för att konspirera emot honom." Dvs du påstår att FB anser honom som oskyldig till allt, vilket inte är sant. Om du inte gör det så är det en dålig formulering från din sida.

Det som ifrågasätts är sanningshalten i de påstådda tidigare våldtäkterna, vilket även dina citat visar. Inget av de inlägg du hänvisar till säger att mannen är oskyldig till den våldtäkt som han först anklagades för (förutsatt att den är sann, vilket den verkar vara), det är de andra våldtäkterna som skapar tvivel. Det är mycket märkligt att ett kompisgäng kan bli våldtagna av samma person utan minsta knyst inom gruppen, samt utan problem låter ännu en kompis att bli våldtagen, vilket också tas upp i de citerade inläggen.

Oj vad du trasslar in detta. Jag påstod helt korrekt att folk i tråden anklagar målsägande för att konspirera och gav dig solklara exempel på inlägg som gör detta. Vad är det för konstig analys du kommer med helt i onödan? Okej, bortsett från en jävla massa inlägg här inne som talar för motsatsen så är han oskyldig enligt tråden, är du nöjd nu?
Citera
2021-08-24, 11:21
Medlem
Svinigs avatar
Citat:
Du får ursäkta men ett sådant inlägg luktar BS lång väg. Har du blivit våldtagen så finns det bevis. Alternativt att du knullat med någon och sedan ångrat dig efteråt, vilket absolut inte är våldtäkt. Eller blivit "tafsad" på av någon full människa, vilket inte heller är våldtäkt.

Du hånar mao de som blir våldtagna på riktigt.

Tack för informationen!

Fint att du uttalar i något som du inte har en aning om, utan bara spekulerar!
Citera
2021-08-24, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinig
Tack för informationen!

Fint att du uttalar i något som du inte har en aning om, utan bara spekulerar!
Förklara för mig hur du kan bli våldtagen utan bevis så jag slipper spekulera.
Citera
2021-08-24, 11:28
Medlem
Svinigs avatar
Till alla fantastiska tyckare här, som anser att inga kvinnor blir våldtagna. Kvinnor vill bara sätta dit män, man "ångrar sig" efter sex, osv.

Om en sandneger kommer med en pistol mot mig, och säger "nu ska vi knulla, annars skjuter jag dig".
Ja, då kommer jag troligtvis att låta mig bli knullad, för att slippa få en kula genom kroppen.

Om inget vapen hittas, är det tämligen svårt för mig att bevisa att jag har känt mig så pass hotad, att jag gick med på sex. Det kommer således inte heller att finnas några fysiska spår på min kropp, som säger att det inte var frivilligt.

Ni som säger att om man VERKLIGEN blivit våldtagen, så finns det bevis. Ni är så jävla körda i huvet.
Citera
2021-08-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hx9999
Oj vad du trasslar in detta. Jag påstod helt korrekt att folk i tråden anklagar målsägande för att konspirera och gav dig solklara exempel på inlägg som gör detta. Vad är det för konstig analys du kommer med helt i onödan? Okej, bortsett från en jävla massa inlägg här inne som talar för motsatsen så är han oskyldig enligt tråden, är du nöjd nu?
Nu talar du emot dig själv.
Citera
2021-08-24, 11:34
Medlem
Svinigs avatar
Citat:
Förklara för mig hur du kan bli våldtagen utan bevis så jag slipper spekulera.

Självklart. Kan jag få demonstrera det med en dildo i röven på dig, när du ligger och sover? Vi vet ju alla, att det inte är våldtäkt i alla fall, så du skulle säkert gilla det.
Citera
2021-08-24, 11:47
Medlem
Citat:
Självklart. Kan jag få demonstrera det med en dildo i röven på dig, när du ligger och sover? Vi vet ju alla, att det inte är våldtäkt i alla fall, så du skulle säkert gilla det.
Låter märkligt. Så du blev alltså penetrerad av en dildo eller en penis i röven när du sov, men du vaknade inte, reagerade inte, gjorde inget motstånd eller vad? och penetreringen gav heller inga tecken på våld, eftersom du enligt dig själv inte valde att gå till polisen då du ansåg att du saknade bevis.
Det är svårt att inte spekulera med så lite information.
Citera
2021-08-24, 12:05
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs domen som ligger i denna tråd.

Har redan gjort detta och jag tror fortfarande att dessa tjejer har gett fel signaler.
Citera
2021-08-24, 12:09
Medlem
Svinigs avatar
Citat:
Låter märkligt. Så du blev alltså penetrerad av en dildo eller en penis i röven när du sov, men du vaknade inte, reagerade inte, gjorde inget motstånd eller vad? och penetreringen gav heller inga tecken på våld, eftersom du enligt dig själv inte valde att gå till polisen då du ansåg att du saknade bevis.
Det är svårt att inte spekulera med så lite information.

Du kanske kan ge din definition av våldtäkt. Den verkar ju i alla fall inte vara densamma som vad lagen säger, så det vore intressant.
Citera
2021-08-24, 12:21
Medlem
Citat:
Du kanske kan ge din definition av våldtäkt. Den verkar ju i alla fall inte vara densamma som vad lagen säger, så det vore intressant.
Totalt ointressant och en avvikelse från vad vi diskuterar. Du påstod att du blivit våldtagen. Men att du inte anmälde för att du saknade bevis. Sedan påstod du att en penetrering av anus medan du sov var vad som hände.

För det första, det är inte du eller jag som avgör vad som är bevis eller inte, det är rättsväsendets jobb.

För det andra är det helt omöjligt att avgöra om du på riktigt blivit våldtagen eller endast tror att du blivit det, eftersom du vägrar beskriva händelseförloppet. Eller ska vi uppfatta ditt inlägg tidigare om en blatte som under pistolhot tvingade dig till sex, som en beskrivning av vad som hände?

Hur ska du ha det, vad hände?
Senast redigerad av Tompa81 2021-08-24 kl. 12:28.
Citera
2021-08-24, 15:07
Medlem
Dålig självbevarelsedrift av tjejerna att ens befinna sig där... Kanske har de lärt sig något till "nästa gång".

Men överallt slås man av det sjuka i svensk rättspraxis.

den reduktion som ska göras vid flerfaldig brottslighet samt gärningsmannens ålder vid flera av brotten

Så Ska du ändå utföra ett brott, se till att göra så många som möjligt av samma typ, för du döms bara till ETT av brotten, de andra stryks som om de aldrig hänt. Och såklart, bara för att du är under en viss ålder så är gärningen inte lika hemsk så då får du lägre straff.

Riktigt korkat rättssystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in