2021-08-22, 22:55
Ska du verkligen låta dem vräka dig?
Citera
2021-08-22, 23:05
Medlem
Nu tar du och söker hjälp innan du gör något annat dumt.

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...restallningar/
Citera
2021-08-22, 23:10
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat-mind-jedi
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...fran-balkongen

https://www.expressen.se/gt/man-skot...-sin-lagenhet/

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...het-1.52700669

Ja det finns massa skit men nästan allt är lögner.

Min facebook är hackad , instagram funkar knappt men jag har försökt förklara vad Göteborgs stad håller på med inom korruptionen .
Att ni inte ens tagit upp ämnet känns märkligt.

Jag har gjort en hel del och dokumenterat det genom videos och foton.
Allt är självförsvar då jag ensam har gått emot kriminaliteten där , utan handeldvapen.
Jag behövde göra vad man måste...

Istället för ses som en hjälte är jag en brottsling , jag ska bli vräkt m.m.

Ni som vet vem jag är så kallas jag för Katten.

32 år inte 35 och fransk balkong inte balkong.
Saxarna vet jag inte vad dem pratar om eller slangbellan.
Jag sköt lite man aldrig med något farligt utan fejkade mest.
Ljög om att pilarna hade gift m.m.

jag vet inte vad jag gjort för brott ens, mest kasta ut kläder från balkongen.
Lever du inte med hot idag?
Citera
2021-08-22, 23:15
Medlem
Smockads avatar
Du har psykos.
Citera
2021-08-22, 23:29
Bannlyst
Dålig svamp du tuggade?
Citera
2021-08-23, 00:04
Medlem
jugbandbluess avatar
korruptionen i den jävla staden lär väl inte minska för att du leker william tell på din balkong

sök hjälp
Citera
2021-08-23, 00:09
Medlem
wufcs avatar
Visa vad du dokumenterat!
Citera
2021-08-23, 00:20
Medlem
Vad är vitsen med att skjuta armborst i tomma luften? Om man nu har ett armborst hemma så ska man naturligtvis försöka träffa någon. En pil kostar mellan fem till tio kronor.
Citera
2021-08-23, 00:22
Medlem
Qusimotos avatar
Har du nå film eller kort på händelsen? om du spelade in?
Citera
2021-08-23, 00:49
Medlem
Du kan "ta lagen i egna händer" om du vill. Rent moraliskt kan detta var korrekt men det ändrar inte på det faktum att rättssamhället inte kan ge dig godkännande att göra det.

Man hamnar i en omöjlig logik om man försöker kombinera ett system där rätten att straffa reserveras för samhället och samtidigt försöker ha någon parallell rätt för enskilda att bestraffa brott utan påföljd för "straffaren".

Ex. A ger B stryk.

A skall alltså dömas för misshandel men A hävdar nu att det var rätt att slå B för B var kriminell och förtjänade att bli slagen.

För att A skall kunna undgå straffansvar så måste nu rättsväsendet alltså fastställa att B bortom allt rimligt tvivel begått en massa brott. Om man inte bortom rimligt tvivel kan finna att B är kriminell så skall A straffas för misshandel.
Om nu rätten finner B skyldig till brott så hade det ju löst sig ändå. Då hade B dömts till någon form av straff

Och vad händer i de fall B faktiskt bevisligen begått de handlingar som givit A rätt att utmäta straff? Skall B då få "dubbla straff", dvs både få stryk av A och t ex ett vanligt strafff i form av fängelse? Eller skall B inte av samhället dömas till något straff om A redan utmätt ett alternativt sådand?

Visst undgår många människor straff i praktiken för att polisen saknar resurser, för att lagen är dåligt skriven osv men din superhjälteaktivitet tillför ingenting för den kan bara godkännas av samhället i de fall den kriminelle ändå kunde utretts och straffats för brott i systemet dom det fungerar nu.

Och alla borde bara behöva tänka några sekunder för att inse att det inte kan räcka med att A bara säger att B är kriminell. Då kan ju vem som helst spöa upp vem som helst och sedan kräva ansvarsfrihet genom att bara säga att den som fick stryk var kriminell vare sig det är sant eller inte.

Är du missnöjd med hur rättsväsendet fungerar så finns bara två alterntiv:

1. Du verkar för en förändring på politisk väg.

2. Du tar lagen i egna händer men då får du ta det som en man om du i din tur faktiskt straffas för dina handlingar.
Citera
2021-08-23, 01:22
Medlem
Privattaxins avatar
Det är inte olagligt att skjuta pilar från balkongen, det står i konstitutionen.
Citera
2021-08-23, 02:54
Medlem
Christopher.s avatar
Säg till om Batman behöver en Robin, dock är jag inte bisexuell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in