• 5
  • 6
2021-09-20, 07:11
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Mycket möjligt, då jag tagit upp separation vilket jag gjort några gånger under årens lopp har hon alltid blivit hysterisk. Skulle hon ta upp samma fråga hade jag nog nappat på idén. Känns som att livet är för kort för relationer som handlar om att veckohandla o rensa i trädgården.

Jo, förstår. Men visst, hon kanske tycker om dig eller rentav älskar dig.
Men det blir ju i praktiken på ett platoniskt plan.. Och om jag förstår dig rätt, så verkar ju du ha en hög lust, då du till och med önskar dig avsugningar hellre än ”ingenting”…

Obs! Jag dömer inte dig. Är själv en person med hög lust (även om jag är kvinna). Och skulle gjort slut efter max ett halvår utan sex, faktiskt. Om personen inte vill/kan göra något åt saken… För jag vill inte vara olycklig i en relation. Då blir jag bara en bitter och tråkig person, ju. Det vinner ingen på.

Men ja, upp till dig att bestämma om du vill leva utan sex. Vad du än gör, var inte otrogen. Det är det mest hemska alternativet, det kan såra en person för livet. Nej, jag tror ditt enda alternativ (om du inte vill leva utan sex). Det är att säga till henne att hon får välja: Antingen har ni ett öppet förhållande, så att man får ha sex med andra. Eller så kommer du att lämna, för att du inte orkar med sextorkan, helt enkelt.

(Säg att du kommit fram till att det är dina enda två alternativ, utifrån att du förstått att hon aldrig kommer söka hjälp för sina underlivsproblem och/eller bristande lust).

Tror du behöver vara lite tuff och hård och stå upp för dig själv, nu. Lycka till 🌷Uppdatera gärna sen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in