2021-08-22, 19:50
Medlem
Jag blev smittad med herpes i underlivet för ca 3år sen. Mitt 4år långa förhållande hade precis tagit slut och första tjejen jag låg med efter smittade mig med herpes. 3 månader senare blev jag tillsammans med mitt ex igen och vi var tillsammans i ytterligare 2år.

Jag har nu varit singel i 1år och endast haft ett engångsligg under den perioden. Jag känner mig redo att börja träffa tjejer igen och undrar lite hur det är att dejta med herpes?

Ni som har detta, hur har eran erfarenhet varit när det kommer till sex med nya människor? Berättar ni alltid första gången eller kör ni med kondom? Hur är reaktionen generellt hos folk när de får höra att du har herpes?

Om ni inte har herpes själva så svara inte på detta tack!
Citera
2021-08-22, 19:53
Medlem
Finns det folk som inte har herpes?
Om man levt i celibat kan jag förstå, men räknar med alla som har legat.
Citera
2021-08-22, 19:56
Medlem
Mobscenes avatar
Stackaren.

Jag har legat med många kvinnor och inte fått herpes under min hela livstid. Det beror på att man bryr sig och sköter om sina kroppar.

Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus

Alla som har sex får inte herpes.
Senast redigerad av Mobscene 2021-08-22 kl. 19:59.
Citera
2021-08-22, 20:56
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergioB16
Jag blev smittad med herpes i underlivet för ca 3år sen. Mitt 4år långa förhållande hade precis tagit slut och första tjejen jag låg med efter smittade mig med herpes. 3 månader senare blev jag tillsammans med mitt ex igen och vi var tillsammans i ytterligare 2år.

Jag har nu varit singel i 1år och endast haft ett engångsligg under den perioden. Jag känner mig redo att börja träffa tjejer igen och undrar lite hur det är att dejta med herpes?

Ni som har detta, hur har eran erfarenhet varit när det kommer till sex med nya människor? Berättar ni alltid första gången eller kör ni med kondom? Hur är reaktionen generellt hos folk när de får höra att du har herpes?

Om ni inte har herpes själva så svara inte på detta tack!

Ligg inte medan du har blåsor så smittar du inte. Det är ju inte smittsamt när det är vilande.
Citera
2021-08-22, 21:15
Medlem
Nej det skulle jag aldrig göra! Det kan smitta även fast du inte har symptom.
Citera
2021-08-22, 21:36
Medlem
Hur ofta har du symton? nyfiken har ej herpes själv
Citera
2021-08-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
De flesta smittas som barn och alla verkar få det enligt:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/herpes-simplex-/
Citera
2021-08-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Stackaren.

Jag har legat med många kvinnor och inte fått herpes under min hela livstid. Det beror på att man bryr sig och sköter om sina kroppar.

Nä det är klart, använder man skydd hela sitt liv, och aldrig håller på med oralsex eller salivbyte så klarar du dig, men är väl 0.3% som lever så.

Som länken ovanför, från folkhälsomyndigheten
Citat:
Nästan alla smittas någon gång under livet av herpes simplexvirus. De flesta smittas som barn eller i ungdomsåren. Vanligaste smittvägen är saliv
Citera
2021-08-23, 09:36
Medlem
Citat:
Stackaren.

Du har det nog, men har kanske inte märkt av det. Eller är bärare av det.
Citera
2021-08-23, 11:50
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friese
Du har det nog, men har kanske inte märkt av det. Eller är bärare av det.

Läs vad jag skrev.
Din ståndpunkt är att alla som har sex har herpes. Det stämmer inte. Vissa människor har bra immunförsvar mot sjukdomar och liknande.
Citera
2021-08-23, 11:58
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev.
Din ståndpunkt är att alla som har sex har herpes. Det stämmer inte. Vissa människor har bra immunförsvar mot sjukdomar och liknande.
Nej, man kan inte vara immun mot herpes simplex genom att ha ett "bra immunförsvar".
Du är garanterat smittad utan att veta om det.
Citera
2021-08-23, 12:00
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Nej, man kan inte vara immun mot herpes simplex genom att ha ett "bra immunförsvar".
Du är garanterat smittad utan att veta om det.

Är inte det synligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in