2021-08-22, 12:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
De som jobbar med att leverera saker dagarna i ända är en helt annan grupp människor än de som ägnar sig åt inbrott dagarna i ändå. Portkoderna är dessutom i första hand till för att hålla hemlösa pundare och sysslolösa snorungar borta. Nej, dessa grupper brukar inte heller jobba med varuleveranser. Portkoden är inte tänkt att fungera som låset på ett bankvalv, utan bara utöver alla andra lås utgöra ett extra hinder för spontana obehöriga besök.

Exakt, och vill man verkligen in, så kommer man in.
Citera
2021-08-22, 13:42
Medlem
BigFatCones avatar
Jag jobbar också hemma hos folk, och jag får så många koder att jag inte skulle kunna hålla reda på dom ens om jag hade velat.
Citera
2021-08-22, 14:25
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Exakt, och vill man verkligen in, så kommer man in.

Visst är det så men man får ha i minne att flertalet inbrott i lägenheter och lägenhetsförråd sker genom att man inte har behövt göra någon åverkan på entrédörren.
Citera
2021-08-22, 15:37
Medlem
Myschs avatar
Bara till Pizzabud och Vänner.

Allt annat hämtar jag vid porten
Citera
2021-08-22, 18:12
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Självklart ger jag ut portkoden för att snarast möjligt (max 60 min) byta till ny kod

Ovanligt att ha möjligheten att byta ut sin portkod? Hur har eran förening löst detta?
Citera
2021-08-22, 18:24
Medlem
Jon.Holmss avatar
Jag ser från fönstret när någon närmar sig min port. Eller så ber jag dem ringa när de utanför så går jag ner och öppnar. Litar inte på blattar.

Portkoden lämnar jag bara ut till mina vänner.
Citera
2021-08-22, 18:26
Nej möter upp dem i dörren enklast så
Citera
2021-08-22, 18:28
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Vi har porttelefon, de ringer på den, enkelt.

Ni vet väl att ställen där hyresgästerna känner till portkoden kan de lika gärna lämna olåsta, så ni behöver inte vara oroliga utan kan ge ut portkoden med gott samvete, den innebär inte ngt extra skydd.

Alla barn som leker på gården kännner till portkoden och talar gärna om den för vem som helst som frågar tex.

Har aldrig sett någon dölja portkoden när de slår in den heller.

Portkod = olåst.
Citera
2021-08-22, 18:45
Medlem
hos mig är det blipp för att komma in i trappen
beställde för 6 månader sen ny tv som skulle levereras med posten
pumpade upp min pirra ock satte mig att vänta, fått sms att den skulle levereras mellan 10 ock 13
satt beredd att springa ner ock hämta den men rätt vad det var ringde det på dörren ock budet bar in tv:n i kvarten , trodde jag skulle få släpa upp den själv från gatan , killen såg dessutom ut att inte vara en dag över 15 år , frågade han om han hade en blipp ock han sa att han hade det , funkade fint förutom att det var en rejäl skada på kartongen men inget fel på tv:n
Citera
2021-08-22, 18:50
Medlem
Posten har egen kod till dörrar.
Citera
2021-08-22, 19:16
Medlem
tigerrakets avatar
I vår nya kåk har man bestämt sig för i styrelsen att man ska ha kod. Jag försökte propsa för nyckelbricka och porttelefon som går till mobilen. Men nej. Sen nu så har de ändå satt in ett system som är kompatibelt för både nyckelbricka och telefon. Men kör vi med de lösningarna? Nej...
Citera
2021-08-22, 19:20
Medlem
KinaNationalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Posten har egen kod till dörrar.
PostNord har det, men inte t.ex. Best Transport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in