2006-06-04, 20:36
Medlem
wildhorsess avatar
Är det fler än jag som retat upp sig på Stockholms Jazz Festivals urusla programutbud de senaste åren. Årets upplaga slår alla bottenrekord. Jag går inte dit längre.

Tunga namn har passerat festivalen genom året. Vad sägs om, Dizzy Gillespie, Stan Getz, Gerry Mulligan, Chet Baker, Art Blakey, Ella Fitzgerald, Nina Simone m.fl, eller svenska namn som, Peter Gullin, Gunnar Siljabloo Nilsson, Monica Zetterlund, Arne Domnérus, Putte Wickman m.fl.

Årets utannonserade höjdpunkt heter, STING!! Fullständigt ofattbart för att vara sant!

Dom gamla hjältarna är visserligen inte kvar i livet, men vad hindrar arrangörerna att söka med ljus och lyckta på den unga och nya scenen. Världen är full av spännande talanger.

Och för övrigt, varför har festivalen inte lyckats enrollera, -efter så många år, den siste store överlevande giganten, Sonny Rollins?

Jämför årets program här, med:

1987
Lena Ericsson, Svante Thuresson, Carrie Smith, Charlie Norman, Courtney Pine, Palle Mikkelborg, Niels-Henning Örsted-Pedersen, Airto Moriera, Flora Purim, Michel Petrucciani, BB King, The Real Group, Frogman Henry, Bob Mintzer, Arturo Sandoval, Earl King, Jack Lidströms Hep Cats, Ken Colyer, Eddie Harris, Bross Townsend, Bengt-Arne Wallin, Nils Landgren, Freddie Hubbard, Scott Hamilton, Stanley Jordan, Nina Simone, Johan Stengård, Rolf Wikström, Joe Henderson, Kenny Kirkland, Charlie Haden, Al Foster, Chicago Express, Chuck Berry, Phil Woods, Sivuca, Dizzy Gillespie, Albert Collins, Hawk on Flight, Gato Barbieri, Esbjörn Svensson, Stan Getz, Kenny Barron, Rufus Reid, Victor Lewis.
Citera
2006-06-04, 20:40
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Wildhorses:

Hej på dig!
Du är en man med sunda politiska åsikter, jag gillar dig men musik, det begriper du dig inte på. Jazz är nog bland det värsta jag vet i musikväg, jag hör ingen som helst melodi i skiten. Det låter som om alla bandmedlemmarna bara blåser, tutar, klinkar och vispar på helt oberoende av varandra, en massa osynkroniserat ljud bara.

Saken blir ju inte bättre av att jag verkligen, och jag menar verkligen hatar trumpeter och liknande blåsintrument.
Citera
2006-06-04, 20:44
Medlem
wildhorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Wildhorses:

Hej på dig!
Du är en man med sunda politiska åsikter, jag gillar dig men musik, det begriper du dig inte på. Jazz är nog bland det värsta jag vet i musikväg, jag hör ingen som helst melodi i skiten. Det låter som om alla bandmedlemmarna bara blåser, tutar, klinkar och vispar på helt oberoende av varandra, en massa osynkroniserat ljud bara.

Saken blir ju inte bättre av att jag verkligen, och jag menar verkligen hatar trumpeter och liknande blåsintrument.
Haha.. jag bjuder på det. Jag gillar din musik.. också!
Citera
2006-06-04, 20:48
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Wildhorses:

Egentligen så har ju jag inte i denna tråden att göra men jag kunde inte hålla mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in