2021-09-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Jag vill inte bli uppraggad. Då blir jag bara misstänksam och sur. Jag vill jaga. Annars är det tråkit!
bra tjej... Så borde fan mer av er tjejer göra. Ni ska göra detta om vi ska nå den där jämlikheten.

MVH /En gubbe som bara tar dom som raggat upp en Tja vist jag raggar ju också det har så klart hänt men...Dom senare efterblivna debatten när allt plötsligt kan vara våldtäkt då är det fan ni som ska stå för raggandet av ren princip... Det är sorgligt som det blivit.
Citera
2021-09-28, 16:22
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Du kan ha rätt.. Inte säker än.. Ska testa det senare.. Kan va bra att bara acceptera en kvinna för den hon är, om man klickar med henne.. Om hon förtjänar det så. Annars mer ignorera så..
Och jo det är nog svårt att förstå kvinnor i helhet. Bättre att ta dom individuellt som du skriver jag håller med. En kvinna kan ju fylla upp för 100 andra när det kommer till personlighet och allt. =) Kvalitet före kvantitet liksom. Det har man haft tidigare i livet helt klart..
Och jo, en kyss kan va en bra start med. Men menar mer nu om man va solo är det nice att massera och sen börja kyssas.. Nacken och annat på henne.. Sånt händer bara naturligt. =) Men man ska mer vänta med beröring tills man är solo och kan njuta ihop.. Mycket roligare så för båda.

Det är klart att man måste acceptera folk som de är. Förstår inte riktigt vad du menar. Det gäller väl alla man träffar? Man kan ju inte gå runt och inte acceptera folk man har runt sig som de är.

Jag vet inte, min erfarenhet är en annan. Att den första beröringen ofta sker på en plats där man inte kan ligga med varandra. Inte när man i lugn och ro och kan massera varandra och ha sig. Jag personligen har inte varit med om att någon försökt massera min nacke eller annat som första fysiska kontakt. Tack och lov.
Citera
2021-09-28, 16:40
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Det är klart att man måste acceptera folk som de är. Förstår inte riktigt vad du menar. Det gäller väl alla man träffar? Man kan ju inte gå runt och inte acceptera folk man har runt sig som de är.

Jag vet inte, min erfarenhet är en annan. Att den första beröringen ofta sker på en plats där man inte kan ligga med varandra. Inte när man i lugn och ro och kan massera varandra och ha sig. Jag personligen har inte varit med om att någon försökt massera min nacke eller annat som första fysiska kontakt. Tack och lov.

Kanske inte första.. Men din förlust då. Massage är uppskattat av många. Men om man ska hångla som start är det väl det du är ute efter.. Man kan börja kyssas med som start om man är solo som sagt, det beror på situationen så..
Man får acceptera andra som dom är, men jag menar nu att respektera mer.. Att känna att dom är värd ens energi så..

Hur beter dom sig? Visar dom den respekt och det intresse man förtjänar? Är dom intresserade ens? Är dom värd min tid och energi? Är hon äkta eller fake, o.s.v.. Dryg eller ödmjuk och fin.. Är hon ens villig att ge mig sex, eller söker hon mest uppmärksamhet och bekräftelse?

Jag accepterar alla som dom är, men sen får man avgöra om dom är värd min energi, för den är limiterad och jag kommer dö så småningom, och vill inte slösa den på någon som inte hade ens uppskattat den och annat. Den energin hade nån annan kunnat fått på ett bättre sätt, om du fattar. Hade kunnat sparat på den istället för att slösa bort den..
Det gäller att fördela sin energi till rätt människor och saker i livet innan man dör om man ska tänka på energi hantering, och om mitt liv är som ett glas med rinnande sand säger vi. Men även lägga energin på rätt saker i livet och sigsjälv, något jag ska lista ut mer och fixa..

Alla våra liv är som ett timglas som rinner ut vi kommer alla dö här!.. Så klart alla vill ha en partner som inte är en dryg stuck up uppkäftig bitch, utan mer en ödmjuk, feminin undergiven tjej som söker värme och annat.. Hellre en trevlig tjej än en otrevlig och så vidare. Hellre en ärlig än en oärlig. Hellre en som vart med mindre killar än väldigt många såklart med. Hellre en kärleksfull än en hatisk, och så vidare. Hellre en intelligent, än en blåst. Hellre en som äter nyttigt och tar hand om sin kropp mer än en som äter onyttigt och totalt skiter i sånt. och så vidare.. Hellre en kåt som gillar sex, än en asexuell som är ointresserad av sex. Hellre en som inte ser feminismen som det bästa och/eller värdesätter män med. Hellre en kvinna som älskar män, mer än hatar män. Hellre en som ser män för den dom är, och att pengar kvittar, mer än att dom är ytliga golddiggers som jagar guld. Dom som "helst nås på swish".. Och så vidare..
Hellre nån som bara villha sex in natura som en naturlig "transaktion", än att hon måste veta vad han tjänar och jobbar med! Och vad hon kan få ut ekononiskt av honom. Hon får väl vara tacksam för kuk istället och värme liksom.. Ge och ta. Relation så. Kuk och fitta, som i sex. Pengar är lite irrelevant då om man ska ha sex som guldgrävare är ute efter.
Sex är värdefullt om två st har det gemensamt, och är på samma våglängd. Borde räcka så.

Man kan kyssas ute och sen gå och ha sex med.. Men det är fortfarande tjejen som bestämmer vad hon vill och hon kan säga nej, så om du inte uppskattat om nån vart snäll och masserat din nacke, och pratat och annat, är det väl din förlust. Du får väl be nån kille massera dig nångång kanske och visa tacksamhet istället. Eller så kan du massera killen och va tacksam. Tacka och bocka eller dra. Ditt val.
Senast redigerad av [complex] 2021-09-28 kl. 17:19.
Citera
2021-09-28, 16:58
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Kanske inte första.. Men din förlust då. Massage är uppskattat av många. Men om man ska hångla som start är det väl det du är ute efter.. Man kan börja kyssas med som start om man är solo som sagt, det beror på situationen så..
Man får acceptera andra som dom är, men jag menar nu att respektera mer.. Att känna att dom är värd ens energi så..

Hur beter dom sig? Visar dom den respekt och det intresse man förtjänar? Är dom intresserade ens? Är dom värd min tid och energi? Är hon äkta eller fake, o.s.v.. Dryg eller ödmjuk och fin..
Jag accepterar alla som dom är, men sen får man avgöra om dom är värd min energi, för den är limiterad och jag kommer dö så småningom, och vill inte slösa den på någon som inte hade ens uppskattat den och annat. den energin hade nån annan kunnat fått på ett bättre sätt, om du fattar. Hade kunnat sparat på den istället för att slösa bort den..
det gäller att fördela sin energi till rätt människor och saker i livet innan man dör om man skatänka på energi hantering, och om mitt liv är som ett glas med rinnande sand säger vi.
Alla våra liv är det.. Så klart alla vill ha en partner som inte är en dryg stuck uppkäftig bitch, utan mer en ödmjuk, feminin undergiven tjej som söker värme och annat.. Hellre en trevlig tjej än en otrevlig och så vidare. Hellre en ärlig än en oärlig. Hellre en som vart med mindre killar än väldigt många såklart med. Hellre en kärleksfull än en hatisk, och så vidare. Hellre en intelligent, än en blåst. Helre en vältränad tjej eller nån som tar hand om hälsan mer än en överviktig som bara äter ohälsomsam mat och inte tar hand om sig eller ens bryr sig om sin kropp och annat.

Man kan kyssas ute och sen gå och ha sex med.. Men det är fortfarande tjejen som bestämmer vad hon vill och hon kan säga nej, så om du inte uppskattat om nån vart snäll och masserat din nacke, och pratat och annat, är det väl din förlust. Du får väl be nån kille massera dig nångång kanske och visa tacksamhet istället. Eller så kan du massera killen och va tacksam. Tacka och bocka eller dra. Ditt val.

Jag tycker inte om den sortens beröring. Gillar inte bli massageartat berörd så att att säga. Och jag vet flera som inte tycker om det så jag skulle inte tycka att just massage vore en bra första fysisk kontakt. Jag skulle helt seriöst undra vad idioten höll på med. Men tack och lov har det aldrig någonsin hänt.

Vadå "om jag inte uppskattat om någon varit snäll, (masserat min nacke), pratat och annat? Det där brukar hända när man dejtar/hookar upp. Minus massagen.

Och ja, givetvis väljer man noga vem man lägger sin tid på. Eftersom den, precis som du säger, inte är oändlig. Men nu tycker jag att du har driftat mycket långt från din TS och jag vet inte längre vad det är du vill diskutera.
Citera
2021-09-28, 17:54
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Jag tycker inte om den sortens beröring. Gillar inte bli massageartat berörd så att att säga. Och jag vet flera som inte tycker om det så jag skulle inte tycka att just massage vore en bra första fysisk kontakt. Jag skulle helt seriöst undra vad idioten höll på med. Men tack och lov har det aldrig någonsin hänt.

Vadå "om jag inte uppskattat om någon varit snäll, (masserat min nacke), pratat och annat? Det där brukar hända när man dejtar/hookar upp. Minus massagen.

Och ja, givetvis väljer man noga vem man lägger sin tid på. Eftersom den, precis som du säger, inte är oändlig. Men nu tycker jag att du har driftat mycket långt från din TS och jag vet inte längre vad det är du vill diskutera.

Ok det respekterar jag.. Men då får du säga det till killen bara..
Jag älskar massage! Att ge och få. Ok, om du känner så är det rätt, men det finns dom där ute som vill bli masserade och som älskar sånt med.

Jag menade att du kunde uppskattat om nån vart snäll och masserat dina muskler, det är en uppvisning av omtanke och sånt. men det är upp till dig. Du kanske kan massera killen istället då.

Jo det är viktigt med vem man lägger den på.. Jag driftar lite allmänt just nu om hur man ska tänka kring kvinnor. Listar ut det lite själv.. Ville diskutera hur man får kvinnor i säng mest, eller hur man hanterar dom.. Eventuellt beröring och KINO heter det nog med inom PUA.
https://www.pualingo.com/kinesthetics-kino/

Läste lite om nån som hette mystery tidigare. Tar andras åsikter om sånt mest..

Mystery Method Pickup Artist Live Training w/ Women - Indicators
https://www.youtube.com/watch?v=muCUvxxVNsM

Mystery & Discovery: Discovery's OSCA Attraction Model
https://www.youtube.com/watch?v=ngPB-JNn7vU

Så jag kan förbättras när det gäller kvinnor senare, och hur jag får dom i mitt liv enklare och i överflöd om jag velat. Försöker mest lära mig saker.. Utvecklas. Vad är hemligheten för att få komma närmare er.. Lite så. Innanför era trosor mest, men också lära känna er på andra sätt och er personlighet, på bästa vis undrar jag över. Det kan inte bli mer ärligt än så. Men dom jag är med förstår detta med så det är lugnt. Inte så jag lurar nån, eller lovar dom saker och sen inte håller det för att få sex. Dom uppskattar sex lika mycket som mig. Mvh
Senast redigerad av [complex] 2021-09-28 kl. 18:00.
Citera
2021-09-28, 18:10
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Jag har diskuterat det här i andra trådar, och jag ger inte så mycket för PUA-metoder. Jag sträckläste The Game 2005 och tyckte uppenbarligen att den var intressant och kul då. Försökte läsa om den förra året, men la undan den efter typ hundra sidor. Den hade inte åldrats bra. Så att säga.

Jag tror inte att vuxna människor kan manipuleras till attraktion och groomas i säng. Sedan finns det för all del en del män(niskor) som har noll koll på socialt samspel och de har en del att lära på området. Men stort tvek på om det är just PUA-metoder de är betjänta av. Jag menar, klarar man inte basic kommunikation så kommer man inte att kunna bära upp det där spelet. Så att säga.

Man märker ju att en del män håller på med något sorts The Game-neggande och annat för att få kontakt/en reaktion. Men det är så sjukt ointressant. Gäsp. Det kanske funkar på en del. Men på de flesta välmående vuxna inte alls. Det får snarare motsatt effekt.

Visst är det så. Kommunikation är viktigt. Det är väl egentligen allt för att en relation (oavsett art) ska kunna fungera.

Jag tror att det är lite vanskligt att försöka förstå kvinnor som grupp. Jag vet inte om det är något att sträva efter för att få till relationer och sedan försöka få dem att fungera. Det hjälper ju knappast mig i mitt relationsskapande det här med att försöka förstå män som grupp. Visst finns det vissa könsbundna mönster man kan se, men i sådana här sammanhang är individ betydligt intressantare än kollektiv. Mina fem spänn.

Vete fan, men jag skulle inte föreslå massage som ett sätt att initiera den första fysiska kontakten. Vadå för jävla massage? Och är man ens i en sådan situation att massage är passande när den första fysiska kontakten tas? Det vanligast förekommande måste väl ändå vara att man på något sätt rör vid varandra på ett annat sätt än man gör med kompisar och sedan någon slags kyss? Eller?

Ok, tror du många tänker så eller endel kvinnor? För många svarar väl på sånt? Denna video är ett exempel på negging..
Mystery Method Pickup Artist Live Training w/ Women - Indicators
https://www.youtube.com/watch?v=muCUvxxVNsM

Dom svarar bra på det där ser man.. Så det beror på hur han neggar väl? Jag har inte testat detta med negging än.. Kanske ska testa nångång sen..
Och såhär..
Neil Strauss "Picks Up" on Jessica Alba- Jimmy Kimmel show
https://www.youtube.com/watch?v=hC0hrqbhx5M

Jag vet inte om du har rätt än. Funderar mest på ämnet och bygger upp en slutsats senare sen. Jag tror såklart du har fel i att dom flesta inte svarar på detta, förmodligen minst 50% av kvinnor. Tror du många kvinnor tänker att negging inte funkar eller, om det är lekfullt och trevligt?
Om en kvinna inte vet vart hon har honom.. Ifall han gillar henne eller inte i början, då kommer hon försöka ta reda på det. Så negging lär funka. Dom du stött på lär ha sagt fel saker till dig, vet inte hur det såg ut ens.

Denna med är nog lite negging. Jag är ingen expert på negging alls, så kan inte säga helt hur det ser ut än.
Russell Brand on MSNBC Morning Joe HD
https://www.youtube.com/watch?v=cZCEVd1r-bU

Jag tror du kan ha fel. Kan va så med dig, men inte alls när det gäller kvinnor i allmänhet.
Vad tror du är bästa sättet för män att ragga kvinnor på, och varför tror du att du sitter på mer svar än dom som ägnat sina liv åt att ta reda på detta och skivit böcker om det? Det verkar funka.. Men klart jag inte har statistik på det.
Simping funkar inte däremot.. Simps får inte lika mycket fitta alls förmodligen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Simp

Killar som inte får nått av tjejerna ska sluta sluta smöra för dom! Oavsett online eller IRL. man kan va vänner och ha vänskapligt, men ge dom inte uppmärksamhet alltså inte jaga för att få sex så.

Nice guys.. Funkar inte. Ni söker er inte till dom. En bra bok om "nice guys" btw.. Fick mig att tänka efter med.
How To Be A Man - No More Mr. Nice Guy - Dr. Robert Glover - Animated Book Review
https://www.youtube.com/watch?v=XWKxUV5Sk2Q

Många kvinnor utnyttjade männen märkte jag där i boken, men dom vart dumpade sen.. och männen fatta dom skulle släppa taget med om sånna kvinnor. Den va helt ok. Men skumma igenom infon mest.. Ska fixa lite böcker om ämnet sen då det är intressant att lära sig mer och lägga sitt egna pussel som sagt. Kunskap skadar inte menar jag.

En bok jag tycker är bra är: How to be a 3% Man by Coach Corey Wayne (Book Summary Part 1)
https://www.youtube.com/watch?v=ongZ-dJ9Yiw
https://www.youtube.com/watch?v=d0rJDKT560M

How to be a 3% Man av Corey Wayne kan jag rekommendera på flashback faktiskt om nån vill bli bättre med tjejerna..
Han har bra tips på hur man sätter upp dates på bästa sätt med, och att man aldrig ska kommunicera med tjejer över telefon eller digitalt och lära känna dom så! Man ska enbart sätta upp dates över telefon. Och det tipset hjälper mig enormt med.. Mycket bättre IRL. Alltid!
Ska fortfarande lära mig av hans bok och tips.. Jag diggar honom som fan faktiskt och endel råd så.
Han har tänkt ut detta. Och han neggar lite med. Jag tror du har mindre koll på hur detta funkar i allmänhet så...

Det bästa för killar är att bara bestämma träff IRL eller ta det samma kväll om man raggar. Skit i nummer och annat sånt..
Det finns allmänt bra tips och kunskap om man inte har "game" liksom.. Och inte helt får till det som man vill med brudarna. Då är det bra med PUA ändå.. Att integrera lite råd i det man redan vet. Humor och få dom trygga och allt det där är nog bästa råden.. Tror Corey wayne kan ge bäst råd inom PUA. Dom passar i det jag känner kan va mest rätt när det gäller kvinnor iallafall.. Jag gillar inte the game lika mycket så.. Men har inte ens läst den än, så kan inte ens uttala mig faktiskt hur dom gör än..
Men denna bok har jag gått igenom sen sist, och den känner jag hjälpte med tips! Så kommer ta lite pusselbitar där helt klart.
Senast redigerad av [complex] 2021-09-28 kl. 19:07.
Citera
2021-10-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Tack för att du precis bevisade att Våldtäkt/Sexuellt ofredande för kvinnor bara handlar om att det är en attraktiv man eller en ful man.

Kvinnor är inte kapabel själva att ens nyktert bedöma och förstå verkligheten.

Eh... rimlig slutsats? Men visst, det är nog svårt att få det här till en naturlig grej om det inte är rätt omständigheter, attityd och timing. D v s om du inte kan hantera mycket små skiftningar i socialt samspel finns inga skäl att försöka med det här. Kan se tusen sätt som det kan misslyckas.
Det ska också sägas att jag uppskattade det när jag var yngre. Om någon skulle göra såhär mot mig nu skulle det kännas konstigt - oavsett utseende.
Citera
2021-10-02, 13:35
Medlem
Incendios avatar
Jag vill inte bli uppraggad alls. Jag vill lugnt växa ihop med en annan människa.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in