2021-09-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Vapen hade han redan massor av. Hade vapenskåp hemma fullpackat med grejer.

Hur kan en så svagbegåvad person få ha tillgång till vapen i hemmet utan att någon reagerar?
Citera
2021-09-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker
Hur kan en så svagbegåvad person få ha tillgång till vapen i hemmet utan att någon reagerar?

Han var inte svagbegåvad. Problem med impulser och tolkningar ja det hade ha, men svagbegåvad - nej. Han har alltid jobbat.
Citera
2021-09-01, 23:03
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Grovt brott i Malmö 2021-08-21 (mord, två döda)

/ Moderator
Citera
2021-09-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruth12
Han var inte svagbegåvad. Problem med impulser och tolkningar ja det hade ha, men svagbegåvad - nej. Han har alltid jobbat.

Även svagbegåvade människor jobbar. Någon annan i tråden benämnde honom som svag-/lågbegåvad och mitt minne av honom är att han var klent begåvad utan att det skulle klassas som en funktionsnedsättning. Det finns massor av såna människor som lever i gråzonen mellan normalbegåvning och en direkt funktionsnedsättning. Utan att ha en susning gissar jag att RL:s tvilling inte heller har ett högeskolekrävande arbete. De hade inte det i sig helt enkelt.
Citera
2021-09-02, 08:26
Medlem
Hoppas verkligen att hans och hennes anhöriga/vänner får svar om vad som hände. För verkar vara en del som kände/känner denna man. Många som spekulera vad som har hänt och ryktena går. Oavsett så är det en tragiskt händelse men hoppas snart anhöriga får svar ..
Citera
2021-09-02, 10:41
Medlem
Kanske OT, men R jobbade på Finnlines. Var det inte en tjej från Malmö som mördade sin kille för något år sedan eller två, i Malmö, och som också jobbade på Finnlines? Någon som minns?
Citera
2021-09-02, 17:31
Medlem
En kille på Finnlines blev häktad.
Han dök inte upp på sitt pass.
Marc*o eller Mar*ko
Citera
2021-09-02, 19:32
Medlem
madeinflens avatar
Oj. Vilken röra; Par eller inte par. Båda med inte helt lätt bagage och nu annan inblandad. Troligtvis substanser med i bilden nu och frågetecken kring uppsåt eller egen vilja.
Inte långsökt att anta att tredje personen varit påverkad eller missbrukare och ingen lammunge som nu delger raka svar. Sorglig historia
Citera
2021-09-02, 23:35
Medlem
Citat:
Även svagbegåvade människor jobbar. Någon annan i tråden benämnde honom som svag-/lågbegåvad och mitt minne av honom är att han var klent begåvad utan att det skulle klassas som en funktionsnedsättning. Det finns massor av såna människor som lever i gråzonen mellan normalbegåvning och en direkt funktionsnedsättning. Utan att ha en susning gissar jag att RL:s tvilling inte heller har ett högeskolekrävande arbete. De hade inte det i sig helt enkelt.

Var du vän med honom? Jag var vän med honom för längesedan. Svagbegåvad var han inte, sen om du pratar om diagnos som aspergers eller adhd, jag kanske han hade. De flesta svagbegåvade människor kan inte ens köra bil. R.R hade bil och körkort . Om du nu tror att man är svagbegåvad för att man inte har en universitet/högskole examen - så är du en riktig troll, då är halva Sverige svagbegåvad LOL
Citera
2021-09-02, 23:57
Medlem
Citat:
nja det har framgått av dem som verkar känna honom bra att han haft bristande förmåga att tolka och förstå andra mänskors signaler och reaktioner.
Han har missuppfattat andra mänskors beteenden, och tolkar omgivningen fel.
Det är en brist och idag skulle han fått en diagnos.
Han behöver alls inte ha varit svag-begåvad.
En del av dessa personer utvecklar special kunskaper som de "snöar in på".
Men han misstolkar andra, vilket gör honom förvirrad och han kan då framstå som en som fallit från skyn.Alltså blir svarslös o handfallen i vissa situationer.
Det finns alltför många grabbar och män som aldrig förstår vikten av utbildning, och har man inte stödet hemifrån, så får outbildade grabbar ta enklare arbete, Ett stort problem i sig idag.
Citera
2021-09-03, 09:44
Medlem
Ingen som vet mer om den här Marko? Medhjälp till mord kan betyda många olika saker.
Kanske kom dit med ett vapen till dom eller sålde dåligt knark eller tabletter?
Är väl inte helt säkert RL har mördat tjejen?
Kan vara allt från planerat gemensamt självmord om tjejen nu var deprimerad till en oplanerad överdos.
Kan till och med vara hon som är mördaren, även om det verkar osannolikt.

Är glad jag inte är ”vän” med er som bl.a. hänger ut RL:s familj som högst troligt inte har något med detta att göra, ni borde skämmas.

Och att ”InTheBlueLocker” tar allt som skrivs på Flashback för fakta och dömer ut en människa han gick i skolan med för 30 år sedan kanske säger mer om hans låga intelligens än om RL.
Citera
2021-09-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalbil
Ingen som vet mer om den här Marko? Medhjälp till mord kan betyda många olika saker.
Kanske kom dit med ett vapen till dom eller sålde dåligt knark eller tabletter?
Är väl inte helt säkert RL har mördat tjejen?
Kan vara allt från planerat gemensamt självmord om tjejen nu var deprimerad till en oplanerad överdos.
Kan till och med vara hon som är mördaren, även om det verkar osannolikt.

Är glad jag inte är ”vän” med er som bl.a. hänger ut RL:s familj som högst troligt inte har något med detta att göra, ni borde skämmas.

Och att ”InTheBlueLocker” tar allt som skrivs på Flashback för fakta och dömer ut en människa han gick i skolan med för 30 år sedan kanske säger mer om hans låga intelligens än om RL.

RL hade redan massor med vapen.
RL sålde inte knark eller tabletter.
Ingen har blivit uthängd.
RL hade inte alla hästar hemma.
Du vet inte om någon som skriver här är din vän.
Senast redigerad av Julkulan09 2021-09-03 kl. 14:28. Anledning: Glömde en sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in