2021-09-01, 16:21
Medlem
spoilers avatar
"En person har anhållits misstänkt för medhjälp till mord efter att en man och en kvinna hittats döda i en lägenhet i Malmö för en och en halv vecka sedan, rapporterar Sydsvenskan."

https://sverigesradio.se/artikel/tva-personer-hittades-doda-i-lagenhet-nu-ar-en-person-anhallen
Citera
2021-09-01, 18:18
Medlem
McVegans avatar
Ny artikel i Sydsvenskan, framkommer att en utomstående person är anhållen misstänkt för medhjälp till mord.

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-01/en-anhallen-misstankt-for-medhjalp-till-lagenhetsmord
Citera
2021-09-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En person har anhållits misstänkt för medhjälp till mord efter att en man och en kvinna hittats döda i en lägenhet i Malmö för en och en halv vecka sedan, rapporterar Sydsvenskan."

https://sverigesradio.se/artikel/tva-personer-hittades-doda-i-lagenhet-nu-ar-en-person-anhallen

så tyst om fallet. vem är åklagaren?
Citera
2021-09-01, 20:06
Medlem
Hmm. Är det en suicide pakt?
Undrar vem som hjälpte. Kanske kommer en FUP trots allt!
Citera
2021-09-01, 20:14
Medlem
Så nån har hjälpt RL att mörda Julia.
För i tidigare artiklar läste man att kvinnan var mördad.
Vem kan ha hjälpt?
Tog RL sitt eget liv efter?
Vad fan har hänt här..
Citera
2021-09-01, 20:34
Medlem
Jag killgissar hejvilt och tror att medhjälparen är en kille som kallas Selle.
Polisen avbokade några inbokade förhör igår och måste därför ha hittat medhjälparen under gårdagen.
Vem annars skulle hjälpa RL med en sån grej om inte hans ride or die kompis?
Citera
2021-09-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Nej men oj vilken märklig vändning. Vad kan detta handla om?
Någon som införskaffat vapen till honom?
Citera
2021-09-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej men oj vilken märklig vändning. Vad kan detta handla om?
Någon som införskaffat vapen till honom?

Vapen hade han redan massor av. Hade vapenskåp hemma fullpackat med grejer.
Citera
2021-09-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Vapen hade han redan massor av. Hade vapenskåp hemma fullpackat med grejer.

Ah okej. Men skulle någon hjälpt till med….vaddå? Inte själva mördandet för då skulle det vara rubricering mord och inte medhjälp. Känns som det är något logistiskt eller kanske att ha lurat dit henne?

Vad säger ni som är insatta?
Citera
2021-09-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ah okej. Men skulle någon hjälpt till med….vaddå? Inte själva mördandet för då skulle det vara rubricering mord och inte medhjälp. Känns som det är något logistiskt eller kanske att ha lurat dit henne?

Vad säger ni som är insatta?

Lurat dit nej.
Tror att RL tagit för mycket piller och kanske sprit. Fått en flipp och råkat skada henne och ringt en vän i panik som sedan dyker upp. Vad som sedan sker kan mam bara spekulera i.
Visste vännen vad som hänt? Hjälpte han till med något när han kom till RL i ren shock?
Var han redan där nör det spårade ut?

Vad som kan ha föranlett det kan jag bara spekulera i. Har några teorier men vill inte gärna outa mig själv här.
Citera
2021-09-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Lurat dit nej.
Tror att RL tagit för mycket piller och kanske sprit. Fått en flipp och råkat skada henne och ringt en vän i panik som sedan dyker upp. Vad som sedan sker kan mam bara spekulera i.
Visste vännen vad som hänt? Hjälpte han till med något när han kom till RL i ren shock?
Var han redan där nör det spårade ut?

Vad som kan ha föranlett det kan jag bara spekulera i. Har några teorier men vill inte gärna outa mig själv här.

Jag förstår.
Ja nu finns ju en levande person misstänkt och väcks åtal så kan man åtminstone få svar på lite frågor så småningom
Citera
2021-09-01, 22:35
Medlem
Citat:
Jag förstår.
Ja nu finns ju en levande person misstänkt och väcks åtal så kan man åtminstone få svar på lite frågor så småningom

precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in