2021-08-21, 13:27
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Såg att detta meddelande kom upp, benämnt som varning. Kan någon mod förklara vad detta betyder, antar att jag måste radera meddelanden då och då för att ge plats för nya om jag har för hög kvot?

Antar att det inte är varning i bemärkelsen Flashbackregler som åsyftas?
Citera
2021-08-21, 13:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Såg att detta meddelande kom upp, benämnt som varning. Kan någon mod förklara vad detta betyder, antar att jag måste radera meddelanden då och då för att ge plats för nya om jag har för hög kvot?

Antar att det inte är varning i bemärkelsen Flashbackregler som åsyftas?

Stämmer bra, om du skrollar längst ner under dina PM så ser du hur många PM du har och hur mycket fri plats du har.

Edit: När du har full PM låda så kan du inte ta emot PM, därför får du en varning om det.
Citera
2021-08-21, 13:31
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Stämmer bra, om du skrollar längst ner under dina PM så ser du hur många PM du har och hur mycket fri plats du har.

Edit: När du har full PM låda så kan du inte ta emot PM, därför får du en varning om det.

Ok, men när jag har full PM låda kan jag ta emot nya PM genom att radera några gamla helt enkelt?
Citera
2021-08-21, 13:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Ok, men när jag har full PM låda kan jag ta emot nya PM genom att radera några gamla helt enkelt?

Du kan ta emot när du har rensat, det är inte så att PM ligger på kö och blir levererade när du rensar utan om jag t.ex försöker skicka ett PM till dig om du har full PM-låda så får jag ett felmeddelande.

Däremot självfallet om du rensar PM så kan jag sen skicka till dig.

Det finns även en tråd för att göra användare uppmärksammade på att de har full PM-låda: (FB) Medlemmar med fulla inkorgar'

Edit: Ska finnas en tråd för att uppmärksamma moderatorer också, men hittar fan inte den.
Edit2: (FB) Moderatorer med fulla inkorgar! såja.
Senast redigerad av ^Eaz 2021-08-21 kl. 13:39.
Citera
2021-08-21, 13:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Kan även vara idé att tömma "skickat"-mappen lite då och då då även den påverkar utrymmet.
Citera
2021-08-21, 14:25
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Du kan ta emot när du har rensat, det är inte så att PM ligger på kö och blir levererade när du rensar utan om jag t.ex försöker skicka ett PM till dig om du har full PM-låda så får jag ett felmeddelande.

Däremot självfallet om du rensar PM så kan jag sen skicka till dig.

Det finns även en tråd för att göra användare uppmärksammade på att de har full PM-låda: (FB) Medlemmar med fulla inkorgar'

Edit: Ska finnas en tråd för att uppmärksamma moderatorer också, men hittar fan inte den.
Edit2: (FB) Moderatorer med fulla inkorgar! såja.

Tack för info!
Citera
2021-08-21, 14:26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kan även vara idé att tömma "skickat"-mappen lite då och då då även den påverkar utrymmet.

Bra att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in