(Vet inte om denna ligger i rätt mapp, mod får gärna flytta den till rätt om den ligger fel)
Jag är en vit man mellan 20-30 år och jag lyssnar väldigt mycket rappmusik, främst Amerikansk, där n-ordet används väldigt frekvent.
När jag någon gång har satt på en sådan låt på en förfest med mina tjejkompisar så har de reagerat på att jag och mina grabbpolare sjunger med när de säger n-ordet i låten.
Jag antar att det inte är politiskt korrekt att sjunga med.
Men vad säger ni som är mörkt hudfärgade?
Kan vi vita sjunga med när artisten sjunger n-ordet i en låt?
Diskutera.
Senast redigerad av Iciw 2021-08-20 kl. 21:32.
(Vet inte om denna ligger i rätt mapp, mod får gärna flytta den till rätt om den ligger fel)
Jag lyssnar väldigt mycket rappmusik, mest Amerikansk där n-ordet* används väldigt frekvent.
När jag någon gång har satt på en sådan låt på en förfest med mina tjejkompisar så har de reagerat på att jag och mina grabbpolare sjunger med när de säger n-ordet* i låten.
Kan vi vita sjunga med när artisten sjunger n-ordet* i en låt?
Diskutera.
* Neger
Inte så svårt att skriva ut hela ordet, du är anonym och kommer väl inte få hembesök av några negerbollar om du skriver ut hela ordet neger
Jag sjunger alltid med när låt-texten säger ”n-ordet”. Klart man ska få göra det, de som hävdar att det är rasism förminskar den faktiska rasism som finns i samhället
Jag är en vit man mellan 20-30 år och jag lyssnar väldigt mycket rappmusik, mest Amerikansk där n-ordet används väldigt frekvent.
När jag någon gång har satt på en sådan låt på en förfest med mina tjejkompisar så har de reagerat på att jag och mina grabbpolare sjunger med när de säger n-ordet i låten.
Kan vi vita sjunga med när artisten sjunger n-ordet i en låt?
Diskutera.
Definiera "kan"
Alla som kan tala kan sjunga och sjunga vad de vill. Jag förstår inte?
Det är väl ungefär som i Sunes Sommar. Sjung med i närvaro av en stor basketboll-neger och se vad som händer, inte så konstigt egentligen. Antingen får du stryk eller inte. Är alla postare på forumet uppväxta framför en skärm eller i verkligheten nuförtiden?
Men, detta är Sverige, inte USA, vi har inte det där jädra konstiga problemet!
I USA är nigger ett nedsättande ord, fram till vita inte orkade höra ordet neger heller.
I Sverige får man inte ens låtsas om att man ser att en annan person har pigment i huden, men hjälper man genom att kalla det för n-ordet?
Säger neger så mycket ni vill, där är när ni säger (nedsättande ord) neger, som ni är fula i munnen!