Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
Som ni vet har vi säkert gått en utbildning eller gymnasiet, fanns de som fattade allt på en gång och fick allt godkänd.
Sedan fanns det personer som fick en partner och gifte sig som om det vore att hämta mjölk från kylskåpet och hälla upp ett glas.
Sedan förstås det som har turen att få jobb efter examen med mera.
Sedan kommer sånna som jag som vill verkligen vara duktig, gör allt som sägs, tar in all information och vill visa att man kan. Där tag allt stopp, bara massa nej, nej och nej.
Det är här jag börjar förstå varför avundsjukan kommer, man blir jämförd, man förstår inte vad man gör för fel och sedan blir man arg, ledsen och bitter och kanske därför man börjar skapa hatinlägg här och där. Man börjar hata kvinnor och hipsters, man känner sig inte sedd, man börjar äta sött eller kröka hårt. Sedan blir det en ond spiral.
Vad är orsaken till avundsjuka enligt er? Vad gör man för fel om man inte känner att man har gjort ett bra jobbansökan eller få den där partnern? Jag gissar på att det är inställningen som är lösningen och kanske skrattar bort motgångar?
Nu var det en tjej i min klass som har fått jobb som projektledare, ett jobb jag vill ha och har gjort mig förtjänt efter alla referenser och prestationer.
Själv jämför jag mig a l d r i g med andra. Lätt som en plätt