2021-08-19, 13:33
Medlem
cacablancas avatar
Hur förvarar man en öppnad dosa lös har hört att man kan frysa det men hur tinar man upp den och finns aromerna och smakerna kvar som förut
Citera
2021-08-19, 13:35
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cacablanca
Hur förvarar man en öppnad dosa lös har hört att man kan frysa det men hur tinar man upp den och finns aromerna och smakerna kvar som förut

Kylen…
Citera
2021-08-19, 13:40
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Frysa snus behövs väl rimligen bara om man har köpt på sig en jätteladdning. Varför skulle du vilja frysa in en ÖPPNAD dosa? Öppnad dosa ska du väl konsumera ganska snart, och då passar den bättre i kylen.

Men ja, det går antagligen utmärkt: https://www.swedishmatch.se/snusakad...agor-och-svar/
Citera
2021-08-19, 14:33
Medlem
Citat:

Absolut i kylskåpet! Enligt min erfarenhet gäller detta både lös och portion men framförallt lössnus.
Citera
2021-08-19, 16:21
Medlem
I kylen rimligtvis, ska det frysas så bör det vakumpackas före, då slipper man såkallad frysbränna.

Jag gör mitt snus själv, och har mitt lager i frysen, dock är det fördelaktigt låta tobaken lagras innan man fryser in det.

När det ska tinas så lägger jag det i kylen innan jag tar fram det i rumstemperatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in