• 1
  • 2
2021-08-21, 03:01
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag brukade köpa 1 kilo morötter, en vitlök, en rödlök, olivolja, curry och pizzakrydda.
Skalar några morötter, klyftor med vitlök,, rödlöken och sen delar jag allt i små bitar och slänger ner i mixer. Konsistensen ska vara likt smör så man får akta så att man inte tar för mycket olivolja för då smakar det blaskigt och rinner för mycket.
Sen häller jag ut ett tjockt lager på lite mjukt "rågbröd", och brer ut det som att det vore smör.
Så skapar man en råkost-macka som består av enbart nyttigt fett och levande grödor på lite rågmjölsbröd fast dom har ju i vitt mjöl också så man kan väl egentligen inte kalla det för rågbröd när man köper det från affären.
Jag åt typ 3 högst 4 mackor sen var jag mätt i 24 timmar.

Ni som inte tror på juicandet eller at äta en råkostmacka har bara inte kännt hur hungern påverkas av att kroppen får riktig näring i form av råkosten.

Ni ser väl i dokumentärerna att människorna där inte är speciellt hälsosamma med vad dom äter.
Men ändå klarar dom att leva på juice helt utan att äta nånting.. för att juicen gör dom mätta när den innehåller näring från de levande frukterna.

Hon som var tjockast av dom sa ju tillåmed att hon inte är hungrig alls fast när hon brukade äta buffe så var hon hungrig innan hon hade kommit hem igen lixom just eftersom buffen inte gav nån näring alls så kroppen kör igång ett krav om att få näring, som såklart inte ska misstolkas så att man åker tillbaka till buffen och äter ännu mer skräp som kroppen inte vill ha.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-08-21 kl. 03:06.
Citera
2021-08-21, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Helvete vilka knäppgökar det finns som tror att om man intar tex. en juicediet så blir man frisk! Dessutom finns det ingenting som heter eran", förutom möjigen någon Turk. Det heter er!

Det är snarare du som är så jävla naiv och okunnig om kroppen. Du har ingen aning om något.
Citera
2021-08-21, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag brukade köpa 1 kilo morötter, en vitlök, en rödlök, olivolja, curry och pizzakrydda.
Skalar några morötter, klyftor med vitlök,, rödlöken och sen delar jag allt i små bitar och slänger ner i mixer. Konsistensen ska vara likt smör så man får akta så att man inte tar för mycket olivolja för då smakar det blaskigt och rinner för mycket.
Sen häller jag ut ett tjockt lager på lite mjukt "rågbröd", och brer ut det som att det vore smör.
Så skapar man en råkost-macka som består av enbart nyttigt fett och levande grödor på lite rågmjölsbröd fast dom har ju i vitt mjöl också så man kan väl egentligen inte kalla det för rågbröd när man köper det från affären.
Jag åt typ 3 högst 4 mackor sen var jag mätt i 24 timmar.

Ni som inte tror på juicandet eller at äta en råkostmacka har bara inte kännt hur hungern påverkas av att kroppen får riktig näring i form av råkosten.

Ni ser väl i dokumentärerna att människorna där inte är speciellt hälsosamma med vad dom äter.
Men ändå klarar dom att leva på juice helt utan att äta nånting.. för att juicen gör dom mätta när den innehåller näring från de levande frukterna.

Att fasta har många hälsomässiga fördelar börjar det komma mer och mer forskning som stödjer. Att sjukvården inte har alla svaren är välkänt sedan länge. Med fasta kan man förbättra sin allmän hälsa, blodsockernivåer och i vissa fall bli av med sina hälsobesvär.

Jag tror dock mer på vattenfasta än juicefasta. De som påstår att alternativ medicin är humbug är samma människor som sedan blir tjocka, sjuka, får diabetes och i värsta fall dör av hjärtinfarkt.

Nog finns det en del överdrifter men att det finns forskning som stödjer hälsofördelarna av fasta? Det är det inget snack om.

Sedan är jag nödvändigtvis inte såld på idén om att lösningen är att bli vegan för att förbli hälsosam men det man kan konstatera är att en blandkost (hög fett och högkolhydrat) inte är optimal och aktiverar glukosfettsyracykeln, man kan även konstatera inflammation driver på många av de välfärdssjukdomar som vi ser idag.

Går vi tillbaka 50-100 år så hade vi inte samma sjukdomar som vi ser idag.

Mycket intressant det du pratar om.

Du kan googla på intermittent fasting, water fasting etc. för att se att det faktiskt finns alltför många anekdoter och forskning för att säga: ''Det där är påhitt''.

Kul att du tog upp detta.
Citera
2021-08-21, 03:32
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Att fasta har många hälsomässiga fördelar börjar det komma mer och mer forskning som stödjer. Att sjukvården inte har alla svaren är välkänt sedan länge. Med fasta kan man förbättra sin allmän hälsa, blodsockernivåer och i vissa fall bli av med sina hälsobesvär.

Jag tror dock mer på vattenfasta än juicefasta. De som påstår att alternativ medicin är humbug är samma människor som sedan blir tjocka, sjuka, får diabetes och i värsta fall dör av hjärtinfarkt.

Nog finns det en del överdrifter men att det finns forskning som stödjer hälsofördelarna av fasta? Det är det inget snack om.

Sedan är jag nödvändigtvis inte såld på idén om att lösningen är att bli vegan för att förbli hälsosam men det man kan konstatera är att en blandkost (hög fett och högkolhydrat) inte är optimal och aktiverar glukosfettsyracykeln, man kan även konstatera inflammation driver på många av de välfärdssjukdomar som vi ser idag.

Går vi tillbaka 50-100 år så hade vi inte samma sjukdomar som vi ser idag.

Mycket intressant det du pratar om.

Du kan googla på intermittent fasting, water fasting etc. för att se att det faktiskt finns alltför många anekdoter och forskning för att säga: ''Det där är påhitt''.

Kul att du tog upp detta.

Jag såg en dokumentär om hälsofördelarna med att fasta men jag har ännu inte klickat på den.
Jag håller med dig gällande vattenfasta dock så bör det nog vara destillerat vatten isf eftersom det är det renaste vattnet som man kan skapa enligt mina forskningar genom videos där en snubbe testade med verktyg för att se renhetsgraden i kranvatten, destillerat vatten och olika märken av köpt vatten. endast destillerat var så rent att verktyget som han testade orenheten med, inte ens kunde registrera några orenheter.

Allt vi människor behöver för att överleva finns redan inom oss sägs det så visst kan vattenfastan vara minst lika bra som juicefastan så länge vattnet är schysst.

Otto Warburg var Hitlers bästa forskare. Hitler var livrädd för cancer så han gav order om att Otto skulle forska fram vad orsaken till cancer är. Han fick några cancersjuka att undersöka och testa på.. och det tog inte lång tid innan Otto hade hittat svaret om vart cancern kommer ifrån.. dvs ett sänkt ph-värde i blodet vilket kommer ifrån att folk äter saker som har ett surt ph-värde vilket surar ner deras blod i längden och dom blir sjuka.

Jag vet att detta är lite "omdebbaterat" men jag tänker skriva det ändå eftersom det är intressant att relatera till topic. Hitler opererade ansiktet för att kunna fortsätta leva vidare i samhällen efter allt hemskt han gjorde. Han flyttade till Amerika på Camp David där han spenderade sin sista tid på Jorden och blev den äldsta människan nånsin i Amerika.. typ 120 år gammal. Han hade såklart bytt namn dock och utseendet så det går ju inte att bevisa detta.. men infon kommer från en trovärdig källa som har aktiverat allseende öga.. vilket betyder att vittnet kan ha sett vad Hitler har gjort och tagit vägen, vilket alla inte kan.. så de flesta tror att Hitler dog och kroppen försvann spårlöst lol.
Citera
2021-08-22, 01:53
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Lite så kan jag tro på. Iofs vissa vegs är nyttigare lagade, men i vissa förstör man deras "immunsystem" som samspelar med vårt.
Vi behöver nog både råkost och tillagad mat.

Vissa vitaminer bryts ner vid långvarig uppvärmning, som c- och b-vitaminer, så för dem är råa frukter och grönsaker bäst.

Karotener och annan energi och näring i morötter tas bättre upp av kroppen om du kokat morötterna, och det gäller nog andra rotfrukter också.

Vissa vitaminer är fettlösliga, men det finns faktiskt inte så många feta grönsaker att göra juice på, men nötter är feta.

Vi har aldrig ätit så mycket kött som vi gör idag, så vi kan unna oss att betala lite mer för dyrare naturbetade djur att äta, men maten bör i huvudsak vara vegetabiliskt.

Stenålderns kost innehöll frukter, vilda grönsaker, vilda rotfrukter och nötter, så vi är evolutionärt anpassade till att äta mycket vegetabilier.
Citera
2022-03-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
.....

Hallå. Har börjat juicefastat efter att jag såg Joe Kross dokumentär "fat, dying, and sick". Kan endast rapportera bra saker, enda "negativa" är att jag måste borsta tänderna mer efter fruktjuice-drinkar och det är svårt att sova, känner mig för pigg efter juicen.

Min massiva hunger på kinabufé eller pizza som jag känner dagligen försvinner när jag juicar. Går ner i vikt. Känner mig slö utav bröd och kött, och dricker massor av vatten efter varje stor måltid. När jag juicefastar känner jag mig energisk, "lätt" och dricker inte massa vatten då jag verkar hydreras av juicekosten. Rekommenderas starkt!

Favorit juice: Ren morot, förvånande sött

Ska försöka koppla juicefast tillsammans med anti-parasitisk kost såsom pumpafrön, kryddneijlika-té m.m gör lite hälsoförändringar detta år.
Citera
2022-03-19, 16:18
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Hallå. Har börjat juicefastat efter att jag såg Joe Kross dokumentär
Det är inte fasta att dricka juice med massor med socker-kalorier.

Fasta är att inte ta in kalorier.

Du kan dricka teer som inte innehåller kalorier, men nyttiga antioxidanter, då fastar du.
Citera
2022-03-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det är inte fasta att dricka juice med massor med socker-kalorier.

Fasta är att inte ta in kalorier.

Du kan dricka teer som inte innehåller kalorier, men nyttiga antioxidanter, då fastar du.
Du försöker leka viktigpetter men visar sig att ha fel ändå:
"Juice fasting, also known as juice cleansing, is a fad diet in which a person consumes only fruit and vegetable juices while abstaining from solid food consumption."

Sedan kanske du har hört talas om Daniel Fastning vilket är när man inte äter kött och endast grönsaker. Ditt inlägg är endast onödigt, felaktigt och inte produktivt och kommer inte svara på dina inlägg framöver.
Citera
2022-03-19, 18:24
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Du försöker leka viktigpetter men visar sig att ha fel ändå:
"Juice fasting, also known as juice cleansing, is a fad diet in which a person consumes only fruit and vegetable juices while abstaining from solid food consumption."

Sedan kanske du har hört talas om Daniel Fastning vilket är när man inte äter kött och endast grönsaker. Ditt inlägg är endast onödigt, felaktigt och inte produktivt och kommer inte svara på dina inlägg framöver.
Du citerar någon okänd person som inte har koll på läget.
Fasta i medicinska sammanhang är kallorirestriktion, det betyder att sockerrik juice inte är fasta.

Religiösa former av fasta och fasta utifrån ex new age trosföreställningar om "cleanseng" det är är just trosföreställningar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fasta#...A4lsosk%C3%A4l
Senast redigerad av TunderTarFyr 2022-03-19 kl. 18:26.
Citera
2022-03-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Du citerar någon okänd person som inte har koll på läget.
Fasta i medicinska sammanhang är kallorirestriktion, det betyder att sockerrik juice inte är fasta.

Religiösa former av fasta och fasta utifrån ex new age trosföreställningar om "cleanseng" det är är just trosföreställningar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fasta#...A4lsosk%C3%A4l

k ingen relevans till trådens ämne och är inte intresserad av att diskutera med dig över huvudtaget då du verkar vara en sån där person som fastnar på små detaljer på ett autistiskt sätt och vill känna dig så intellektuell istället för att se den större bilden, dvs diskussion om de positiva alternativt negativa effekterna som kommer från att juicefasta. "Juicefastning" är idag en väletablerad term i hela världen (språk ändras efter tiden, häng med) som beskriver just att skippa att äta normal mat och istället endast dricka juicad frukt och grönsaker. Det finns även vattenfasta då man endast dricker vatten, och torr fasta då man inte dricker någonting alls (vilket är en väldigt farlig form av att fasta enligt mig och många andra)

Tråden handlar om dom positiva effekterna av att Juicefasta, inte om hur TunderTarFyr vill ha uppmärksamhet och känna sig som en smart pojke. Detta blir mitt sista inlägg till dig då jag inte vill mata trollen, har du inte provat juicefasting så borde du kanske inte ens posta här.

Till alla andra, här är Joe Cross dokumentär där han provar på juice fasting i 60 dagar. Köpte min juicer från mediamarkt två dagar efteråt jag såg denna dokumentär och är väldigt nöjd hittills. Att juica tar verkligen bort våldsamma hungersignaler i min erfarenhet. Brukade att kämpa varje vecka att inte lasta på massa bröd och skinka och andra godsaker när jag var i butiken, eller hålla mig borta från den lokala kina resturangen. Har haft problem med frosseri i större delen av mitt liv. Efter att jag började juica så har denna aggressiva hungern och frosseriet dämpas enormt. Finns säkert forskning angående detta.

https://www.youtube.com/watch?v=V-WUP5psyuM

Juicefasting är bra för viktnedgång och hålla bra energi-nivåer, men inte lika brutal som en vattenfasta vilket kan ibland vara rejäl mental och fysisk tortyr.
Citera
2022-03-19, 19:25
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
k ingen relevans till trådens ämne och är inte intresserad av att diskutera med dig över huvudtaget då du verkar vara en sån där person som fastnar på små detaljer på ett autistiskt sätt och vill känna dig så intellektuell istället för att se den större bilden, dvs diskussion om de positiva alternativt negativa effekterna som kommer från att juicefasta. "Juicefastning" är idag en väletablerad term i hela världen (språk ändras efter tiden, häng med) som beskriver just att skippa att äta normal mat och istället endast dricka juicad frukt och grönsaker. Det finns även vattenfasta då man endast dricker vatten, och torr fasta då man inte dricker någonting alls (vilket är en väldigt farlig form av att fasta enligt mig och många andra)

Tråden handlar om dom positiva effekterna av att Juicefasta, inte om hur TunderTarFyr vill ha uppmärksamhet och känna sig som en smart pojke. Detta blir mitt sista inlägg till dig då jag inte vill mata trollen, har du inte provat juicefasting så borde du kanske inte ens posta här.

Till alla andra, här är Joe Cross dokumentär där han provar på juice fasting i 60 dagar. Köpte min juicer från mediamarkt två dagar efteråt jag såg denna dokumentär och är väldigt nöjd hittills. Att juica tar verkligen bort våldsamma hungersignaler i min erfarenhet. Brukade att kämpa varje vecka att inte lasta på massa bröd och skinka och andra godsaker när jag var i butiken, eller hålla mig borta från den lokala kina resturangen. Har haft problem med frosseri i större delen av mitt liv. Efter att jag började juica så har denna aggressiva hungern och frosseriet dämpas enormt. Finns säkert forskning angående detta.

https://www.youtube.com/watch?v=V-WUP5psyuM

Juicefasting är bra för viktnedgång och hålla bra energi-nivåer, men inte lika brutal som en vattenfasta vilket kan ibland vara rejäl mental och fysisk tortyr.
Oj vad mycket personangrepp, varför inte vara saklig istället?

Fasta minskar kaloriintaget och kalorirestriktion kan ha vissa positiva hälsoeffekter, det finns vetenskapligt belägg för.

Frukt och grönsaker innehåller många nyttiga näringsämnen, det finns vetenskapliga belägg för.

Genom att dricka en liter juice kan du få i dig samma mängd socker som av 20 frukter, så du får i deg en onyttig mängd socker med juice. Det är det onyttiga sockret som ger dig "energi".

Dricker du teer får du i dig nyttiga antioxidanter och mineraler från växterna utan onyttigt socker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in