2021-08-18, 01:42
Medlem
neuron-drones avatar
Det ska få plats fler saker och portot är ju dyrt men jag måste få med en liten påse av något som absolut inte finns i Kanada. Det ska vara sött godis, inte söt eller salt lakrits och inte surisar.

Men annars går allt bra.

Bilar brukar folk skicka men finns de i småpåsar? Annars köper jag aldrig svenskt godis till mig så jag vet inte vad som inte finns utanför Europa.

Det står helt still i min hjärna.
Citera
2021-08-18, 01:52
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det ska få plats fler saker och portot är ju dyrt men jag måste få med en liten påse av något som absolut inte finns i Kanada. Det ska vara sött godis, inte söt eller salt lakrits och inte surisar.

Men annars går allt bra.

Bilar brukar folk skicka men finns de i småpåsar? Annars köper jag aldrig svenskt godis till mig så jag vet inte vad som inte finns utanför Europa.

Det står helt still i min hjärna.

Bilar är ju en total klassiker! Tror jag har sett dem i ”mini-påsar” på enstaka ställe, men annars är ju den vanliga påsen bilar inte alls jättestor heller…

Tror de flesta godisar finns i sån ”vanlig” godispåse-storlek, främst. Den är inte så stor.

Gott och Blandat kan vara gott, visst det finns några små lakrits i men de kan man lätt kasta bort.

I min närlivs finns det ganska många hyfsat små påsar av tex nappar, rosa skumsvampar, colaflaskor, ferrari och dylikt. Så bara gå in i nån affär så lär du hitta sånt.

Annars är ju en bra idé att plocka ihop en lösgodispåse med olika sorter och typ ”häfta igen” den och posta omedelbart så den håller sig. Gulligt av dig, oavsett!
Citera
2021-08-18, 01:53
Medlem
4-4-2s avatar
Polkagrisar, Marabou chokladkaka, Polly, Gifflar, Kexchoklad, Center, Gott o blandat, Delicatobollar...
Citera
2021-08-18, 01:53
Medlem
Bonnatorps avatar
Äsch, synd att lakrits var off.
Visserligen är det finskt, men Terva Leijona är ju en av de största delikatesser man kan finna.

Vanlig marabou choklad kan förstås vara en idé. Gärna vanlig tillsamans med klassiker som schweizernöt och apelsinkrokant.
Köper man choklad från amerikanska godishyllan smakar den alltid vedervärdigt.

Punschrullar är ju också hyggligt svenskt.
Senast redigerad av Bonnatorp 2021-08-18 kl. 01:56.
Citera
2021-08-18, 01:55
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Bilar är ju en total klassiker! Tror jag har sett dem i ”mini-påsar” på enstaka ställe, men annars är ju den vanliga påsen bilar inte alls jättestor heller…

Tror de flesta godisar finns i sån ”vanlig” godispåse-storlek, främst. Den är inte så stor.

Gott och Blandat kan vara gott, visst det finns några små lakrits i men de kan man lätt kasta bort.

I min närlivs finns det ganska många hyfsat små påsar av tex nappar, rosa skumsvampar, colaflaskor, ferrari och dylikt. Så bara gå in i nån affär så lär du hitta sånt.

Annars är ju en bra idé att plocka ihop en lösgodispåse med olika sorter och typ ”häfta igen” den och posta omedelbart så den håller sig. Gulligt av dig, oavsett!

Det blir nog bilar. Och något mer. Det som är bra med lösgodis är man kan ta en av varje så blir det lättvikt. Synd bara om de ville ha en till.
Citera
2021-08-18, 01:58
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Polkagrisar, Marabou chokladkaka, Polly, Gifflar, Kexchoklad, Center, Gott o blandat, Delicatobollar...

Finns inte polkagrisar utomlands? Jag tar saker för givet tror jag. Gott och blandat fick en röst till.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Äsch, synd att lakrits var off.
Visserligen är det finskt, men Terva Leijona är ju en av de största delikatesser man kan finna.

Vanlig marabou choklad kan förstås vara en idé. Gärna vanlig tillsamans med klassiker som schweizernöt och apelsinkrokant.
Köper man choklad från amerikanska godishyllan smakar den alltid vedervärdigt.

Punschrullar är ju också hyggligt svenskt.

Jag har aldrig ätit jänkarchoklad men hört historier om dessa. Kanske äter de samma i Kanada. Det blir nog en ren liten chokladbit med. Vi har ju hyfsad kvalitet på mesta av mjölkchokladen, väldigt mild.
Citera
2021-08-18, 01:59
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Det blir nog bilar. Och något mer. Det som är bra med lösgodis är man kan ta en av varje så blir det lättvikt. Synd bara om de ville ha en till.
Pim-pim förslagsvis några paket trepack askar. Lite skönare känsla att öppna en sådan och ha hemlängtan.
Citera
2021-08-18, 02:17
Medlem
skilletgrays avatar
Gott och Blandat, Zoo, Daim, Polly, Kexchoklad, S, Tutti Frutti, Kryptoniter.
Citera
2021-08-18, 02:54
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Jag saknar Ahlgrens Bilar, Tuttifrutti och mintlakrits Pingvinstänger. Annars saknar jag mest less fat chipsen.
Bor i England. Här har vi double deckers och boosts vilket enligt mig är den bästa chokladen. Gillar också jelly babies men det äter jag inte särskillt ofta. Vi har också stora soft nougatbarer UTAN nötter vilket inte fanns i Sverige under min tid.
Citera
2021-08-18, 02:57
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
Gott och Blandat, Zoo, Daim, Polly, Kexchoklad, S, Tutti Frutti, Kryptoniter.

Mer Gott och blandat! Är Polly jättesvenskt? Känns som det men samtidigt ett enkelt koncept.

Men nu har jag bra idéer. Det blir nog bilar, tablettaskar och en liten mjölkchoklad. Om det går ner i paketet med de andra sakerna.

Känner mig asnöjd med hjälpen.

Och lite sugen på Zoo, gillade dem som barn. Min kompis säger att de är en apa och jag att det är en giraff. Men ingen har ätit dem på år så vi vet inte.
Citera
2021-08-18, 03:00
Medlem
skilletgrays avatar
Citat:
Mer Gott och blandat! Är Polly jättesvenskt? Känns som det men samtidigt ett enkelt koncept.

Men nu har jag bra idéer. Det blir nog bilar, tablettaskar och en liten mjölkchoklad. Om det går ner i paketet med de andra sakerna.

Känner mig asnöjd med hjälpen.

Och lite sugen på Zoo, gillade dem som barn. Min kompis säger att de är en apa och jag att det är en giraff. Men ingen har ätit dem på år så vi vet inte.

Zoo är lite ett måste. Ganska unikt. Ganska övertygad om att det är en apa.

https://cdn.starwebserver.se/shops/testbutik1503/files/cache/pb315-910766-zoo-2kg-kolonialvaror_grande.jpg?_=1600422577

Citera
2021-08-18, 03:13
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
Zoo är lite ett måste. Ganska unikt. Ganska övertygad om att det är en apa.

https://cdn.starwebserver.se/shops/testbutik1503/files/cache/pb315-910766-zoo-2kg-kolonialvaror_grande.jpg?_=1600422577

Vad coolt att jag har ett falskt minne, minns att jag bet av halsen. Men det hände aldrig.

Ska bli kul att shoppa loss lite godis när det enda som jag själv äter i undantagsfall är 5 olika sorters Nicks choklad. Lite som vara i en annan värld, eftersom min egen kropp inte mår bra av socker. Att en sådan sak kan bli exotisk. *fniss*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in