Citat:
Ursprungligen postat av
J.R
Jag började på Upwork (dåvarande oDesk) för drygt 10 år sedan när det var mer lukrativt och mindre mellanhandsavgifter. Det rör sig dock om helt annorlunda prylar än "administrativt arbete". Fick allt större uppdrag och även nyckelklienter som har specifika avtal med plattformen. Fram till 2015 så drog jag väl in 100K USD totalt över några års tid, vilket givetvis skattades för via egen firma. Heltid de sista åren. Numera är jag egenföretagare inom samma gebit, vilket självklart är avsevärt bättre jämfört med att gå via en tredjepartsplattform som Upwork e.d.
Om du ändå "gärna skattar för pengarna", rekommenderar jag att du tecknar EF eller motsvarande så är det inga konstigheter. Sedan måste du ju givetvis ha någon form av USP som klienter efterfrågar.
Lycka till.
Jag jobbar 80% inom sjukvården men tycker EF låter roligt. Jag drivs av utmaningar. Vad krävs för utbildningar för dom här jobben? Jag kan inget om att koda eller designa och tror inte jag kan lära mig dom två sakerna.. men har du koll på någon bransch som är värd att satsa på?