Citat:
Ursprungligen postat av
Jokern.ger.er.allt
Asså...
Har ni tänkt på att det kanske är riktiga människor som mår skit I samhället av någon anledning som folk inte vill snacka om och då blir problemet värre, värre och värre. Sen efter 10 år så har problemet blivit en jävla atombomb som inte går att tysta ner längre??
Folk kanske tror att ja e nån ryss nånstans men jag e seriöst en riktig person som fått nog!
Ärligt, jag har bilden på Jokern av en anledning. Titta på filmen så kanske ni fattar varför.
Jag e ingen "wanna be", har varit med om mycket skit, bla över 10 självmordsförsök som jag inte får nämna ett ljud om för för någon för då finns inte sånna problem i samhället.
Men guess what, mycket skit händer just nu i det tysta medsns feminismen blomstrar likt aldrig förr...
Finns många som mår dåligt idag, såväl män som kvinnor. Långt ifrån alla av dessa startar aggressiva trådar på nätforum där de (likt nazister) pekar finger åt vissa utvalda grupper, oftast kvinnor och minoriteter.
Jag har sett "Joker" ett antal gånger. Mycket bra och engagerande film om hur svaga och psykiskt nedbrutna individer stöts ut ur samhället och nekas hjälp.
Men är du säker på att du vill identifiera dig själv med filmens huvudkaraktär? Han var nämligen inte misogyn eller rasistisk såsom incelsen här på Flashback.
Dessutom - är du deprimerad så finns det faktiskt hjälp att få i form av terapi. Ett sundare alternativ till den metod som nyttjats på detta forum ett tag nu.
I det långa loppet så kommer det inte att gagna er egen eller andras psykiska hälsa att skapa multipla trollkonton härinne där allt bara går ut på att hata och skrika sig hes mot folkgrupper som i helhet inte gjort er något ont. Vidare konstruktivt är det inte heller för den delen.