2021-08-18, 17:11
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Kanske för att det faktiskt var mycket enklare att träffa en kvinna. Idag är det betongstopp och feminister och vänsterfittor ger till svar att man har sig själv att skylla. Bara. Och alltid.

Jag var en populär kille runt 2010. Hade inte ens en tanke på ett forum som Flashback. Idag är det omöjligt att träffa nån och jag är inte ens misslyckad. Ser riktigt bra ut. Man får en matchning på tinder sen bli man ghostad.

Ska man vara glad för det på forumet menar du? Klart det blir gnäll.

Härlig du verkar vara.
Vänsterfittor, vem uttalar sig ens så? Jobba på din personlighet så kanske de händer någonting. Är skitsamma om du ser bra ut om din personlighet är rutten.
Citera
2021-08-18, 17:17
Medlem
Man kan i alla fall konstatera att det skett en explosionsartad ökning av användandet. Men det är som vanligt bland dessa fårskallar, de är snabba på att hoppa på den senaste trenden. För det är sannerligen ett riktigt buzzword med tanke på att ordet som knappt existerade för 1-2 år sen, men nu kryllar det tydligen av dessa

Det verkar inte krävas mycket för någon att få tillmälet "incel" kastat efter sig från trötta feminister som försöker fantisera ihop någon sorts hotbild från någon spinkig glasögonorm med högt uppdragna brallor nu när feminismen är på dekis
Senast redigerad av ingount 2021-08-18 kl. 17:24.
Citera
2021-08-18, 17:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Kanske för att det faktiskt var mycket enklare att träffa en kvinna. Idag är det betongstopp och feminister och vänsterfittor ger till svar att man har sig själv att skylla. Bara. Och alltid.

Jag var en populär kille runt 2010. Hade inte ens en tanke på ett forum som Flashback. Idag är det omöjligt att träffa nån och jag är inte ens misslyckad. Ser riktigt bra ut. Man får en matchning på tinder sen bli man ghostad.

Jag förstår du har svårt att träffa en kvinna. Lycka till hursom.
Citera
2021-08-18, 18:55
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Asså...

Har ni tänkt på att det kanske är riktiga människor som mår skit I samhället av någon anledning som folk inte vill snacka om och då blir problemet värre, värre och värre. Sen efter 10 år så har problemet blivit en jävla atombomb som inte går att tysta ner längre??

Folk kanske tror att ja e nån ryss nånstans men jag e seriöst en riktig person som fått nog!

Ärligt, jag har bilden på Jokern av en anledning. Titta på filmen så kanske ni fattar varför.

Jag e ingen "wanna be", har varit med om mycket skit, bla över 10 självmordsförsök som jag inte får nämna ett ljud om för för någon för då finns inte sånna problem i samhället.

Men guess what, mycket skit händer just nu i det tysta medsns feminismen blomstrar likt aldrig förr...
Finns många som mår dåligt idag, såväl män som kvinnor. Långt ifrån alla av dessa startar aggressiva trådar på nätforum där de (likt nazister) pekar finger åt vissa utvalda grupper, oftast kvinnor och minoriteter.

Jag har sett "Joker" ett antal gånger. Mycket bra och engagerande film om hur svaga och psykiskt nedbrutna individer stöts ut ur samhället och nekas hjälp.
Men är du säker på att du vill identifiera dig själv med filmens huvudkaraktär? Han var nämligen inte misogyn eller rasistisk såsom incelsen här på Flashback.

Dessutom - är du deprimerad så finns det faktiskt hjälp att få i form av terapi. Ett sundare alternativ till den metod som nyttjats på detta forum ett tag nu.
I det långa loppet så kommer det inte att gagna er egen eller andras psykiska hälsa att skapa multipla trollkonton härinne där allt bara går ut på att hata och skrika sig hes mot folkgrupper som i helhet inte gjort er något ont. Vidare konstruktivt är det inte heller för den delen.
Citera
2021-08-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraEnLinaMusik
Det är kvinnor/feminazis som gjort trollkonton. Allt för att få den vita mannen att framstå som antingen 1. Incel eller 2. Djävulen.

"Ryska trollfabrikerna" som det skämtsamt pratats om i aftonbladet/expressen/regeringen är i själva värket svenska extremfeministiska trollfabriker(som existerar) vars uppgift är att utge sig för att vara svenska män på nätet för att sen spy ur sig kvinnohat och bete sig som riktiga svin.

Allt för att bryta ner bilden av vita män

Psykologisk krigsföring kallas det.
Social engineering
Exakt. Det är så uppenbart.

Sedan alla inceltrollkonton tog över så har flashback dött ut allt mer och mer. De är inte dumma ändå.
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Hej SIMP. (Fjant)

Att kritisera kvinnor är inte kvinnohat. Det sker en rörelse just nu som försöker mota tillbaka all trams från den gynocentriska sociala ordningen.

Det är du som är patetisk gubben som använder ord som incel/troll för att du har svårt att beskriva eller förstå verkligheten. Men det är lugnt gubben, inboxa mig så kan jag förklara vad som försegår, va inte rädd bro.
Här har TS två klockrena exempel på uppenbara vänsterblivna feminazis som trollar forumet.
Senast redigerad av Holteschnauze 2021-08-18 kl. 19:09.
Citera
2021-08-18, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Holteschnauze
Här har TS två klockrena exempel på uppenbara vänsterblivna feminazis som trollar forumet.
Inte alls. Det är bara du som är en idiot om du tror att relationsmarknaden ser likadan ut nu som den gjorde för 10 år sen. När jag sedan konstaterar det så blir jag en incel? Nää jag är ingen incel och kommer troligtvis aldrig bli.
Citera
2021-08-18, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag förstår du har svårt att träffa en kvinna. Lycka till hursom.
Varför förstår du det? 😊 För att jag skrev vänsterfittor här på Flashback? Och att det på något sätt ska skina igenom när jag går ute på stan?
Citera
2021-08-18, 21:07
Moderator
Ancistruss avatar
På ett anonymt forum kan folk vara helt ärliga och alla mår inte så bra tyvärr. Och visst, andra tycker bara det är kul att trolla.

De flesta kan nog ibland känna det skönt att få lufta sin frustration över något och det är alltid enklare att skylla alla fel i ens liv på andra. Det finns människor som inte mår så bra och är ledsna över något. En del av dem skriver dagbok, andra talar med sina vänner och ytterligare andra föredrar att skriva här.

Jag tror många kvinnor som t.ex. är ledsna över att deras pojkvän lämnat dem sitter på ett café och ältar det i timmar med någon tjejkompis. Män gör sällan det men kan naturligtvis känna sig lika ledsna i motsvarande situation. Istället väljer nog några av dem att skriva av sig sin frustration t.ex. här.

En arga och ledsna kvinnan kan säga att alla män är hemska och hoppas de skall dö, men egentligen tycker hon förhoppningsvis inte det i verkligheten, det samma gäller den man som skriver motsvarande om kvinnor.

Mao forumet fyller nog många olika behov för olika människor och för några är det nog en ventil att få utlopp över sin frustration över något.
Citera
2021-08-18, 21:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
På ett anonymt forum kan folk vara helt ärliga och alla mår inte så bra tyvärr. Och visst, andra tycker bara det är kul att trolla.

De flesta kan nog ibland känna det skönt att få lufta sin frustration över något och det är alltid enklare att skylla alla fel i ens liv på andra. Det finns människor som inte mår så bra och är ledsna över något. En del av dem skriver dagbok, andra talar med sina vänner och ytterligare andra föredrar att skriva här.

Jag tror många kvinnor som t.ex. är ledsna över att deras pojkvän lämnat dem sitter på ett café och ältar det i timmar med någon tjejkompis. Män gör sällan det men kan naturligtvis känna sig lika ledsna i motsvarande situation. Istället väljer nog några av dem att skriva av sig sin frustration t.ex. här.

En arga och ledsna kvinnan kan säga att alla män är hemska och hoppas de skall dö, men egentligen tycker hon förhoppningsvis inte det i verkligheten, det samma gäller den man som skriver motsvarande om kvinnor.

Mao forumet fyller nog många olika behov för olika människor och för några är det nog en ventil att få utlopp över sin frustration över något.

Mådde folk bättre för sisådär 10-15 år sedan?
Citera
2021-08-18, 23:43
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mådde folk bättre för sisådär 10-15 år sedan?

Inte en aning.

Mitt inlägg avsåg inte förklara orsakssambandet till en eventuell ökning av inlägg av den karaktären utan ge en förklaring till varför fenomenet öht förekommer så pass frekvent.
Citera
2021-08-20, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Jo det fanns kvinnohat på flashback för flera år sedan men det har blivit värre, mycket värre i min åsikt. Känns som det finns 3 sorts trådar nuförtiden. Invandring, vaccinmotstånd och kvinnohat. Hög kvallité. Betydligt mer off-topic och trams i trådarna också. Mods måste ha mycket att göra

FB ändras inte mycket. Lite mesigare ton idag. Det är samhället som rör sig åt andra hållet...
Citera
2021-08-25, 09:40
Medlem
Kvinnohatet har ju flödat i alla år som jag suttit på FB.
Detta för att vi fortfarande faktiskt lever i samhällen där kvinnohat/-förakt är "traditonen" medan motsatsen knappast ens finns.

Mår någon dåligt, är en idiot, tycker den ska vara "rolig" och "cool" etc så är gruppen kvinnor den man använder sig av.

Inget nytt under solen direkt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in