2021-08-18, 07:18
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Man ser numera ett gäng användare som i var och varannan tråd spyr ut kvinnohat. Detta såg man verkligen aldrig på Flashback för ett par år sedan.

(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna
Där har du väldigt fel. Incel trådar har funnits längre än så. Ska vi snacka kvinnohatstrådar i allmänhet så har det funnits så gott som alltid på fb.

Vet du en annan sak utöver incel-trådar som börjar bli allt för vanliga och som det startas så gott som en ny av varje dag? Trådar där folk bölar ut över hur många incel-trådar det finns på flashback...
Citera
2021-08-18, 07:25
Medlem
Det är nog för att det är en sådan tabu att kritisera kvinnor/män så det dyker upp incel/feminist användare.
Citera
2021-08-18, 12:41
Medlem
Är nog en kombination av att situationen i samhället blivit värre och att fler troll kommer. Jag har varit aktivt med dejting över ett decennium nu och såg inte alls samma beteenden från kvinnor för 10 år sedan, speciellt på nätdejtingen. Upplever ändå att klimatet var bättre för 10år sedan. Både i samhället och på flashback.
Citera
2021-08-18, 13:17
Medlem
DraEnLinaMusiks avatar
Citat:
Man ser numera ett gäng användare som i var och varannan tråd spyr ut kvinnohat. Detta såg man verkligen aldrig på Flashback för ett par år sedan.

Vad är detta för sjuka patetiska typer? Är det troll som vill försöka smutskasta/stämpla forumet som kvinnofientligt utåt sett, eller hyser dom verkligen dessa åsikter?

Det var ju trots allt inte länge sedan mod på Flashback lyckades identifiera en hemlig grupp individer som gjorde allt de kunde för att sätta käpp i hjulet för forumet, kan det vara dessa i farten igen?

Det är kvinnor/feminazis som gjort trollkonton. Allt för att få den vita mannen att framstå som antingen 1. Incel eller 2. Djävulen.

"Ryska trollfabrikerna" som det skämtsamt pratats om i aftonbladet/expressen/regeringen är i själva värket svenska extremfeministiska trollfabriker(som existerar) vars uppgift är att utge sig för att vara svenska män på nätet för att sen spy ur sig kvinnohat och bete sig som riktiga svin.

Allt för att bryta ner bilden av vita män

Psykologisk krigsföring kallas det.
Social engineering
Citera
2021-08-18, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Forumet var väldigt mycket mildare för ca 10-15 år sedan.
Kanske för att det faktiskt var mycket enklare att träffa en kvinna. Idag är det betongstopp och feminister och vänsterfittor ger till svar att man har sig själv att skylla. Bara. Och alltid.

Jag var en populär kille runt 2010. Hade inte ens en tanke på ett forum som Flashback. Idag är det omöjligt att träffa nån och jag är inte ens misslyckad. Ser riktigt bra ut. Man får en matchning på tinder sen bli man ghostad.

Ska man vara glad för det på forumet menar du? Klart det blir gnäll.
Citera
2021-08-18, 14:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Det hatet har alltid funnits här. Idag kallar vi dom för incels och för 10 år sen kallades dom för "snälla pojkarna" på detta forum men kollar ni upp dessa typer som SamMelo och Poors tex så är det samma autistiska stolpskott då som nu som sitter och gör trådar på samma ämne om och om igen.

Den stora skillnaden är så klart att pkismen har tagit sig hit med så en jävla massa av er snöflingor finns nu även här och för en snöflinga så är ju all kritik av kvinnor = hat.

Dom överdrivet uppenbara trollarmer som alltid funnits här kommer från stora bolag. Trollen från big pharma i alla vaccintrådar tex ser man ju en mil bort. Det handlar ju om att kunna ha lokal och utrustning och betala löner till tusentals människor så att grästrots orgs inte har råd med detta beteende borde ni också förstå så var inte överdrivet konspiratoriska utan follow the money i vanlig ordning.

Hänt rätt många gånger att jag sitter här en hel dag och postar i olika trådar och i dom blir jag kallad för kvinnohatare, white knight, nazist och vänsterbliven så folk tycker väl mest det är roligt att slänga ur sig laddade ord så vem bryr sig.
Citera
2021-08-18, 16:04
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Flashback
/Moderator
Citera
2021-08-18, 16:48
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:

Vad är detta för sjuka patetiska typer? Är det troll som vill försöka smutskasta/stämpla forumet som kvinnofientligt utåt sett, eller hyser dom verkligen dessa åsikter?

Det var ju trots allt inte länge sedan mod på Flashback lyckades identifiera en hemlig grupp individer som gjorde allt de kunde för att sätta käpp i hjulet för forumet, kan det vara dessa i farten igen?

Har noterat exakt samma sak. I tråd efter tråd bara rasar de in, dessa incels/troll och spyr ur sig tonvis av inlägg med kvinnohat.

Jag vet inte hur detta kommer sig, men tanken har slagit mig med, ifall det kan vara något ”organiserat”, för att förstöra trådar och forumet med ”KFK” så att man inte skall kunna använda forumet till slut.

Det är också svårt att rapportera inläggen då de oftast knyter det lite grann till själva trådämnet, men ändå alltid vrider det till att allt är kvinnors fel osv osv.

Det var inte så här alls när jag läste mycket på forumet för bara några år sedan. Hoppas det kan bli bättre på något sätt.
Citera
2021-08-18, 16:52
Medlem
Haha, vad är grejen med flashback förknippat med incels nazistdödsknarkare och alla jävla avarter som finns? Inse att väldigt många är helt jävla normala individer till synes. Även om man lägger kommentarer som gör vissa kissnödiga i trosan.
Citera
2021-08-18, 16:59
Avslutad
Citat:

Hej SIMP. (Fjant)

Att kritisera kvinnor är inte kvinnohat. Det sker en rörelse just nu som försöker mota tillbaka all trams från den gynocentriska sociala ordningen.

Det är du som är patetisk gubben som använder ord som incel/troll för att du har svårt att beskriva eller förstå verkligheten. Men det är lugnt gubben, inboxa mig så kan jag förklara vad som försegår, va inte rädd bro.
Citera
2021-08-18, 17:01
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Har noterat exakt samma sak. I tråd efter tråd bara rasar de in, dessa incels/troll och spyr ur sig tonvis av inlägg med kvinnohat.

Jag vet inte hur detta kommer sig, men tanken har slagit mig med, ifall det kan vara något ”organiserat”, för att förstöra trådar och forumet med ”KFK” så att man inte skall kunna använda forumet till slut.

Det är också svårt att rapportera inläggen då de oftast knyter det lite grann till själva trådämnet, men ändå alltid vrider det till att allt är kvinnors fel osv osv.

Det var inte så här alls när jag läste mycket på forumet för bara några år sedan. Hoppas det kan bli bättre på något sätt.

Ja, det är tröttsamt med samma person som startar 15 snarlikna trådar med i princip alltid samma innehåll, avsky mot kvinnor. För att ge skenet av att de är ute efter en diskussion slänger dom in nån fattig frågeställning bland allt klagande, förakt och mindervärdeskomplex. Men det enda dom vill få ut är sitt hat, trådarna blir som en enda onanerande monolog.
Citera
2021-08-18, 17:03
Medlem
Muppetys avatar
Tycker inte här är särskilt mycket direkt hat mot kvinnor...? Fast jag kanske missat nått?

Jag har hängt här sen typ 2002 o var kanske lite av en "inceltyp" (förutom helt oskuld o hatet mot kvinnor) eftersom jag bara satt hemma o drack öl istället för att träffa tjejer. Sen när jag närmade mig 30 började jag, trots autism, få lätt för att träffa tjejer numera. Att jag kände mig "incel" innan berodde på en helt annan sak.

Men jag tycker den här "incelrörelsen" är smått intressant som fenomen. Kanske som ett subforum i (FB) Subkulturer och socioekonomiska livsstilar ? Vet inte om det fortfarande gäller att få ihop minst 30 trådar om det. Men vad jag förstått finns det hela forum (utomlands) som det bara vräks ut kvinnohat på? O ett sånt forum här, tycker jag att vi kan hoppa över... Det finns väl inget direkt diskussionsmaterial i det?

Den där hatgruppen ger jag inte mycket för o visst kan dom kanske skada Flashbacks rykte via direkta lögner, men det är ju ingen som tar dom på allvar längre (förutom Mats Dagerlind på Samnytt...).

Jag tycker moddarna sköter det rätt snyggt att hålla isär diskussion o rent hat, med tanke på att forumet är så stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in