• 2
  • 3
2021-08-18, 07:13
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad från: Vem har fel? han eller jag?

/mod
Citera
2021-08-18, 07:20
Medlem
Sannolikt scenario:

Det är bara en tidsfråga innan han börjar säga elaka, förnedrande saker till dig. Sedan kommer han börja kontrollera vilka du umgås med. Därefter kommer första slaget och ni kommer gråta tillsammans och ha jättebra make-up sex. Du kommer börja känna dig värdelös. Därefter kommer du bli rejält misshandlad och våldtagen.

Om 1-2 år kommer du gråta ut på fb och undra hur man lämnar ett destruktivt förhållande.

Här kommer svaret: nu!!! Lämna och se inte tillbaka.
Citera
2021-08-18, 07:58
Medlem
CC75s avatar
Var precis som "sittfint" inne på att detta kunde vara en trolltråd när du skrev att han vara muslim. Precis som "sittfint" är jag inte helt övertygad om att det inte är det.

Med det skrivet. Jag ska svara seriöst.

Ni två upplever nu en kulturkrock. Han kommer från en miljö där kvinnor har en annan funktion och annan ställning än den som kvinnor i Sverige har. Det gör att han har vissa förväntningar på dig, vad du ska göra och hur du ska bete dig. Detta krockar lite med dina värderingar och syn på relationen man/kvinna.

Om jag var du hade jag talat mer med hans mamma eller de andra kvinnor som finns i hans familj. Därifrån kan du få en bild av vilka förväntningar han har på dig.

Vem har då rätt eller fel? När det gäller kulturella värderingar finns inget generellt rätt eller fel. Det är upp till var och en att göra sin bedömning. Antingen löser ni det och kommer fram till en gemensam kompromiss eller så går ni isär.

// CC
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in