2021-08-17, 16:13
Medlem
Ni som gillar att ha havremjölk i kaffet, vilken havremjölk tycker ni passar bäst i kaffet? Jag själv är laktosintolerant så jag klarar inte av vanlig mjölk och jag gillar heller inte vanlig komjölk, tycker inte att det smakar så gott. Därrför dricker jag havremjölk tycker att det smakar bäst. Jag har på senare tid testat att ha oatly ikaffe i mitt kaffe, men börjar känna att den mjölken tar över kaffet i smak. Och man känner inte av smaken av kaffe, utan bara havre. Ni som gillar havremjölk i ert kaffe, vilken havremjölk använder ni?
Citera
2021-08-17, 16:23
Medlem
EEJos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ni som gillar att ha havremjölk i kaffet, vilken havremjölk tycker ni passar bäst i kaffet? Jag själv är laktosintolerant så jag klarar inte av vanlig mjölk och jag gillar heller inte vanlig komjölk, tycker inte att det smakar så gott. Därrför dricker jag havremjölk tycker att det smakar bäst. Jag har på senare tid testat att ha oatly ikaffe i mitt kaffe, men börjar känna att den mjölken tar över kaffet i smak. Och man känner inte av smaken av kaffe, utan bara havre. Ni som gillar havremjölk i ert kaffe, vilken havremjölk använder ni?

Oatlys choklad är rätt god, men den tar kanske också över.
Citera
2021-08-17, 16:24
Medlem
Casual-Cultures avatar
Garant havremjölk alla dagar i veckan om inte så blir det vanlig mjölk.
Varför ska du göra det så speciellt har du autism?
Citera
2021-08-17, 16:25
Medlem
Vad tycker ni om valio oddlygood barista?
Citera
2021-08-17, 16:26
Medlem
Mobscenes avatar
Den ultimata. https://www.nocow.se/wp-content/uploads/2019/11/Product_image_Oatly_iKaffe_1l-800x800-800x800.jpg

Oatlys original är ingen höjdare, definitivt inte till kaffe. Däremot är deluxe-varianten bra.

Coops havredryck. Köp inte ICAs.

Citat:
Ursprungligen postat av EEJo
Oatlys choklad är rätt god, men den tar kanske också över.

Ja på båda påståenden. Choklad bör man undvika till kaffet.
Senast redigerad av Mobscene 2021-08-17 kl. 16:28.
Citera
2021-08-17, 16:44
Medlem
proconsuls avatar
Valios Barrista
Citera
2021-08-17, 16:44
Medlem
HanSomForsvanns avatar
OddlyGood är i särklass bäst av de 6-7 sorter jag och tjejen testat. Inte för mycket havresmak och en bra viskositet. Skakas lite för perfektion.

Mvh
Citera
2021-08-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Den ultimata. https://www.nocow.se/wp-content/uploads/2019/11/Product_image_Oatly_iKaffe_1l-800x800-800x800.jpg

Oatlys original är ingen höjdare, definitivt inte till kaffe. Däremot är deluxe-varianten bra.

Coops havredryck. Köp inte ICAs.

Ja på båda påståenden. Choklad bör man undvika till kaffet.
Det är den jag menar, känner att havret tar över kaffet.
Citera
2021-08-17, 16:58
Medlem
Havredals, tycker jag är väldigt bra!
Citera
2021-08-17, 17:00
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Kanske OT då det bes o. Havremjölk. Dock fattar jag det som att TS ber om något som inte är komjölk och jag vågar därför tipsa om Sproud Barista. Den tycker jag personligen inte avger lika mycket smak som havremjölk.
Citera
2021-08-17, 17:19
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Havre passar bäst för hästar.

Håll dig till diskussionen kotuttsfantasten.
Citera
2021-08-17, 17:22
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene

Kaffet smakar ju råttgift med den där i. Ja, och inte bara den, utan all "havredryck".

Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det är den jag menar, känner att havret tar över kaffet.

Ja, självklart. Bara människor helt utan smaklökar kan dricka havredryck i kaffet. Det smakar vedervärdigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in