2021-08-17, 21:56
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Aaaaa ok. Är polisen så säkra på att skilja på detta då?

Definitivt. Särskilt som det ligger 3-4 "stadsdelar" mellan MH och Älvsjö.
Citera
2021-08-17, 21:59
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Varför inte Mälarhöjden? Ingår väl? Mååååånga flådiga villor och rika människor.

Nej Mälarhöjden är inte Älvsjö. Till Älvsjö hör villaområden i Örby, Långsjö, Långbro och Herrängen. Och så en del villor nära själva Centrum. Blandat område med en del finare stora villor men också mindre villor och radhus. Mälarhöjden räknas nog fortfarande som finare och är dyrare.
Citera
2021-08-17, 22:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Aaaaa ok. Är polisen så säkra på att skilja på detta då?

Garanterat. Skulle bli väldigt knasigt om inte polisen har koll på områden.
Citera
2021-08-17, 22:06
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Helt sant. Kan ju vara vad som helst, relationsgräl fyllegräl etc.

Nja, det låter väl inte så utifrån vad polisen rapporterar? Det beskrivs som överfall/mordförsök och man har knackat dörr i området. Det tyder väl ändå på en okänd gärningsman?
Senast redigerad av fernebo 2021-08-17 kl. 22:15.
Citera
2021-08-17, 22:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4larh%C3%B6jden fel på wiki då.

Hur står det till ned läsförståelsen?

"Stadsdelen gränsar till*Hägersten,*Västertorp,*Fruängen,*Bredäng*och har också vattengräns till*Ekerö kommun."
Citera
2021-08-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur står det till ned läsförståelsen?

"Stadsdelen gränsar till*Hägersten,*Västertorp,*Fruängen,*Bredäng*och har också vattengräns till*Ekerö kommun."
Jag kan läsa. Det verkar bo många petermetriga prussiluskor på FB. Jag har erkänt mitt fel, även om jag inte är säker på att Polismyndigheten faktiskt menar stadsdelen Älvsjö(polisen har många skäl att vara svävande om detaljer i pågående brottsutredningar). Ska vi nöja oss så eller älta detta lite till?

Låt oss återgå till själva brottet, mer exakt vad som hänt, varför och mer exakt var. Ok?
Citera
2021-08-17, 22:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag kan läsa. Det verkar bo många petermetriga prussiluskor på FB. Jag har erkänt mitt fel, även om jag inte är säker på att Polismyndigheten faktiskt menar stadsdelen Älvsjö(polisen har många skäl att vara svävande om detaljer i pågående brottsutredningar). Ska vi nöja oss så eller älta detta lite till?

Låt oss återgå till själva brottet, mer exakt vad som hänt, varför och mer exakt var. Ok?

Jäpp! Det verkar väl ha hänt mitt på ljusa dagen?
Citera
2021-08-17, 23:51
Medlem
Bör rimligen vara detta som Expressen skriver om: Man hölls fången i sin villa – misshandlades brutalt
Vid lunchtid på tisdagen fick en man i 50-årsåldern föras till sjukhus efter att han blivit överfallen och hållits fången i sin villa i södra Stockholm.

Polisen misstänker mordförsök – och enligt uppgift till Expressen band gärningsmännen mannens händer med buntband och utsatte för en grov misshandel.

– Under överfallet ska mannen ha blivit fasthållen i det här huset

mordförsök och olaga frihetsberövande

två gärningsmän
Citera
2021-08-18, 04:48
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Kvällsblaskorna älskar att lägga upp artiklar om "rikast i XXX", så det är bara för bovarna att tacka och ta emot. Säkerhetsbranschen i Sverige har lysande tider framför sig...
Citera
2021-08-18, 07:02
Medlem
Panzeradlers avatar
Rykten säger Långsjön.
Citera
2021-08-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Kvällsblaskorna älskar att lägga upp artiklar om "rikast i XXX", så det är bara för bovarna att tacka och ta emot. Säkerhetsbranschen i Sverige har lysande tider framför sig...

Det är väl bara att köpa taxeringskalendern, läsa på Ratsit och studera boendet utifrån en stund så får man en ganska god bild över hur det står till. Nu är det väl ovanligt att folk har några större summor kontanter hemma och svenskar lägger väl ofta pengarna på "orånbara" saker som boende, segelbåtar, sommarboende exklusiva resor etc.

Däremot kan man väl tänka sig att en ägare av en guldbutik eller samlare av något exklusivt slag kan vara intressant. Allt går givetvis att som vanligt spåra på nätet.
Sedan har jag en fördom om att utländska butiksägare förmodligen i större utsträckning förvarar kontanter hemma.

Kan också vara mer eller mindre ljusskygga affärer som har gått snett och motparten svarade med detta.
Citera
2021-08-18, 09:24
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Nej Mälarhöjden är inte Älvsjö. Till Älvsjö hör villaområden i Örby, Långsjö, Långbro och Herrängen. Och så en del villor nära själva Centrum. Blandat område med en del finare stora villor men också mindre villor och radhus. Mälarhöjden räknas nog fortfarande som finare och är dyrare.

Örby är Örby och ingår i Enskede-Årsta-Vantör Sdf.

Mälarhöjden är garanterat ett pinnhål upp i den socioekonomiska pyramiden, även om man kan säga att köpa en villa i Älvsjö inte är gratis.
Senast redigerad av Panzeradler 2021-08-18 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in