Hittade även detta på aktbilaga 470 Hjulsta fupen:
Citat:
FL1: Okej. Det står såhär, den här okända som du pratar i telefon med den säger såhär ”nej.”
Eller du säger såhär ”Heikal han lita på Husbybarnen bara.” Då säger den här okända ”Nej på
Hjulstabarnen, det var dem som tog Heikal och Yahye, visste du inte?” Då säger du ”min
bror” och sen ohörbart. Vad menas med det?
Abdullahi: Jag vet inte faktiskt. Jag vet inte.
FL1: Vad menar, vad menar den okände med ”tog Heikal och Yahye”?
FL1: Då tar vi nästa, 9-20… Och då är det du som pratar i telefon med en okänd. Då säger du
”Husby, vad säger du?” Och så klipper det. ”När de två dog”, klipper. Då säger den okände
”du vet vilka två.” och så klipper det. Och då säger du ”Ja jag tror.” Och då säger den okände,
”inte de här, inte de här i Tensta jag snackar om.” Och då säger du ”Tensta man dödar två, ja
man dödar två.” Och då säger den här OKM ”du menar, eller du vet vilka jag menar visst?”
Och då säger du ”ja jag vet.” Och då säger den här okände ”du vet att det var rätt viktigt vem
det var?” Och då säger du ”ja.” Och sen påstår den här okända att deras kontakt, Husby och
grabbarna, det blev ju bättre efter det här. Det blev skitbra. Vilkas kontakt blev bättre?
FL1: Vi fortsätter. Då säger du såhär ”plus man sa Slice, han ska paya, nästan en mil.” Och
då pratar du om en Slice från Husby, att han ska paya nästan en mil. ”Shonon som wacka
Heikal.”. Vad menar du här?