2021-08-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja ”problemtyngda killar”, det skall till en advokat för att få till det så snyggt!

Men man kan förstå hans oro: han är väl rädd för att hans kundunderlag håller på att sanera ut sig självt.
Men våld föder ju våld, ett dubbelmord leder nog till vedergällnig. Behovet av Bankes tjänster ökar med tiden.
Sorgligt med advokater som inte kan hålla klaffen, Banke är trots allt en offentlig person det finns säkert personer som lyssnar till det narrativ han försöker sprida. Man kan vara lojal med sin målgrupp utan att kalla dem för "fina killar".
Citera
2021-08-17, 11:05
Medlem
Dunderklumpen1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej, enda sättet att minska effekten är att korta pipan och på så vis minskas sträckan gasen pressar upp kulan i hastighet. Ljuddämparen sänker inte kulans hastighet.

Alldeles för många tror att en ljuddämpare är som på film, men det smäller rätt bra ändå.
Ljuddämpare och okortad pipa är väldigt otympligt dessutom.
Ska du ha en riktigt tyst pistol så är det kal 22 med subsonic ammunition i kombo med ljuddämpare.
En schysst skinnjacka stoppar däremot skottet då om det är lite avstånd.
Energin är ca en tredjedel av en 9mm.
Citera
2021-08-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Advokat Viktor Banke kommenterar dubbelmordet på twitter:

https://twitter.com/ViktorBanke/stat...16711478210560

"Det är ofta fina, om än problemtyngda killar."

Vet inte vad Banke lägger för värde i begreppet "fina", men de flesta som avrättas på det här sättet brukar vara medlemmar i kriminella gäng som livnär sig på att sälja narkotika.

Det finns absolut "fina killar" i Tensta, men att de två mordoffren tillhörde den kategorin betvivlar jag starkt. Man bygger inte ett samhälle genom att hyckla,

”Fina pengar ” för advokaten som försvarar GM
TR Vårbynätverket gick ju på 23 milj efter prutning.
TR Södra biskopsgården gick väl på något liknande.
Nästan 50 milj för 2 TR förhandlingar
Citera
2021-08-17, 11:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad får dig att förstå att AK-74 har nyttjats?

Hylsorna på plats såg ut som 9 mm. Hursomhelst finns väl inga uppgifter om vilket/vilka vapen de skjutits med?
Tyckte det såg ut som att de avrättats på närhåll, troligen då med pistol.

Fick den informationen. Hur som helst så är oddsen hög att dö av de flesta skjutvapen.
Senast redigerad av HG 2021-08-17 kl. 11:18.
Citera
2021-08-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
En film var tagen ifrån ett fönster någon våning upp i ett hus lite snett mitt emot aktuell port vid Glömmingegränd 4.
Två kroppar låg stilla på marken och två grabbar i huvtröjor gick fram för att titta på offren.
Den ena tittade mer på nära håll, och gick sedan åt sidan ett par meter, böjde sig framåt och spydde (som jag upplevde det).
Jag tror att dessa två som gick därifrån endast var vittnen efter händelsen.
Filmsnutten var c:a 15 sek lång och av halvtaskig kvalitet.
Sajten som den lades upp på tog bort den snabbt, och en engelsk text informerade om att innehållet på länken bröt emot företagets policy.

Den andra filmen hade Slice aka Yonte från HH lagt upp på sin IG (de.jag.d) och var en "rap" som kunde kopplas till bl.a. vad en fiende kan råka ut för.
Den togs bort av Slice i ett senare skede.
Var en film mellan balkongen och Slice också. Kort snutt nära men rätt dålig bildkvalitet. Uppenbart filmat strax efter men innan blåljus ankommit.
Citera
2021-08-17, 11:19
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag fattar inte varför de döda hade masker på sig? Var det själva på väg att döda andra, och fick smaka på sin egen medicin innan?
Citera
2021-08-17, 11:21
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Har det aldrig blivit en intervju med föräldrarna efter en ihjälskjutning?
Inte ens läkaren i malmö?

Det finns ju de som försökt få till intervjuer men föräldrar och anhöriga nobbar då de är rädda.
Somalierna håller ihop och vill inte ha med övriga Sverige att göra. De har sina egna lagar och sätt att ersätta varandra vid skjutningar.
Senast redigerad av Krickedixan 2021-08-17 kl. 11:28.
Citera
2021-08-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag fattar inte varför de döda hade masker på sig? Var det själva på väg att döda andra, och fick smaka på sin egen medicin innan?

Det är inte ovanligt att dessa har mask/handskar/väst på sig.

Behöver inte betyda att man är på väg att göra något, däremot är man redo för att saker kan hända.
Citera
2021-08-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Kan man se skotthålen på deras skalle?

Nej, inte på den video som fanns i tråden. Man såg ena BOs huvud, det var klätt med en svart balaklava, inga skador syntes (inte vad jag såg)

Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Men våld föder ju våld, ett dubbelmord leder nog till vedergällnig. Behovet av Bankes tjänster ökar med tiden.
Sorgligt med advokater som inte kan hålla klaffen, Banke är trots allt en offentlig person det finns säkert personer som lyssnar till det narrativ han försöker sprida. Man kan vara lojal med sin målgrupp utan att kalla dem för "fina killar".

Javisst är det så. Han är nog inte det minsta orolig, tvärt om.
Och att gå ut och säga som han gör är ju för honom god marknadsföring, som en ”god och fin” advokat ökar hans chanser att bli utsedd vid kommande processer.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fick den informationen. Hur som helst så är oddsen hög att dö av de flesta skjutvapen.

Har du alltså kontakter i Tensta?
Du menar nog att oddsen är låga, eller?
Citera
2021-08-17, 11:28
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Det är inte ovanligt att dessa har mask/handskar/väst på sig.

Behöver inte betyda att man är på väg att göra något, däremot är man redo för att saker kan hända.

Jag tycker det är ovanligt att ha Mask på sig, handskar och väst detta förstår man, skulle man se någon med mask på sig, då reagerar ju alla direkt att det är något skumt på gång, så vanligt är det inte nu fast det är Pandemi.
Citera
2021-08-17, 11:29
Medlem
Videon https://streamable.com/k8khwn
Citera
2021-08-17, 11:38
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffelofvee
Videon https://streamable.com/k8khwn
Tack för videon