Citat:
Ursprungligen postat av
handelschon
Varför?
Varken du eller jag har ''byggt upp det här landet i tusentals år''. Blir du lika enerverad av t.ex. de danskar som dejtar svenska tjejer? Deras förfäder har inte ''i tusentals år byggt upp det här landet'', till skillnad från svenskarnas förfäder.
Jo. Jag har byggt det hör landet. Min släkt har försvarat det här landet. Mina förfäder har skapat människorna som bor i det här landet. Vadå varför? Jag har veteraner i min släkt som dödat för det hör landet. Du har förfäder som slaktats för det hör landet. Och du jobbar sliter betalar skatt och fortsätter att bygga det hör landet. Och majoriteten i Sverige jobbar emot att fortsätta utveckla det här landet. Barn växer upp och förväntar sig att bilda sina egna familjer. NORMEN är att barn växer upp och föreställer sig att bilda svenska familjer.
Och ja. Utan tvekan finns det spänningar som uppstår om ett gäng danskar dyker upp i Skåne, går in på en krog och raggar upp skånska tjejer framför ögonen på skånska män. Enbart en likgiltig
psykopat skulle inte reagera på det. Fejder, krogbråk och slagsmål mellan danskar och svenskar sker HELA tiden.

danskjävlar. Gräv bort Skåne till Danmark. For helvede. Och hade danskar emigrerat till Sverige på större skala då hade jag startat en exakt likadan tråd och undrat samma sak. Varför knullas vårt land av danskar?
Citat:
Ursprungligen postat av
handelschon
Jaha, då vet du hur löjligt det är att bli förbannad över denna bagatell.
Vad gör man, när man ''etablerar stolthet''? Jag tror inte att något land har ''heder''; jag vet inte ens vad det begreppet ska betyda i det här sammanhanget.
Inget land har heder? Vad PRATAR du om. Du kanske levt i en så lång dvala och inte blivit utmanad, så du har glömt bort att du har heder. Skulle du sättas i en situation där du behöver prioritera, så skulle din knöreflex vara att försvara
Sverige för du har en
heder som svensk. Det här är fan högstadie-psykologi.