2021-12-28, 04:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Bortglömda skulle det vara...

Alias Smith and Jones

Jag Claudius

Shogun

Törnfåglarna

Min vän från Mars

Godisarna/The Goodies

Alias Smith and Jones var en superserie för oss unga killar under året 1971, men tyvärr då Pete Duel tog sitt liv vid nyårshelgen 1971 så försvann den ”glimten i ögat” som hade varit det som gjorde TVserien…..rip Duel 1971.
Citera
2021-12-28, 04:15
Medlem
Bibleman. Har dock aldrig visats i Sverige, snacka om serie där man håller på skurkarna
Citera
2021-12-28, 07:33
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, ja, du har helt rätt. Godisarna är också brittisk...

Caligulas urballning var nog det mest magstarka jag hade sett i den åldern. Eller sett, så var det väl inte, man visade inget i bild när han

Men man såg honom stå med helskägg medan han såg helt galen ut samtidigt som blod rann ur munnen.
Citera
2021-12-28, 12:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Laredo:

https://www.imdb.com/title/tt0058819/

Svindlande affärer:

https://www.imdb.com/title/tt0057782/?ref_=nv_sr_srsg_0

Ett fall för John Drake:

https://www.imdb.com/title/tt0058846/?ref_=nv_sr_srsg_0
Citera
2021-12-28, 14:50
Medlem
Ördögs avatar
Jag kom av outgrundlig anledning att häromdagen tänka på CBS-produktionen Kate & Allie (1984-89), om två samboende frånskilda mödrar i Greenwich Village. En serie som jag själv knappast var rätt målgrupp för då det begav sig, men som fick stor och tacksam publik i Finland.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kate_%26_Allie
The show stars Susan Saint James as the free-spirited Kate McArdle and Jane Curtin as her more traditional childhood friend, Allie Lowell. The two decide to share a brownstone in New York City's Greenwich Village after their divorces, and raise their families together.

The show also starred Ari Meyers as Kate's daughter Emma, and Frederick Koehler and Allison Smith as Allie's children Chip and Jennie.
Visades K&A någonsin i SVT? Serien finns inte omnämnd i en enda tråd på FB, den har ingen svenskspråkig wikipediaartikel. När man söker i KB:s tidningsdatabas nämns den förstås i åtskilliga tv-tablåer från tiden, men det tycks bara handla om satellitkanaler eller liknande.
Citera
2021-12-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Visades K&A någonsin i SVT? Serien finns inte omnämnd i en enda tråd på FB, den har ingen svenskspråkig wikipediaartikel. När man söker i KB:s tidningsdatabas nämns den förstås i åtskilliga tv-tablåer från tiden, men det tycks bara handla om satellitkanaler eller liknande.
Sändes på gamla TV6 runt 1995, på den tiden TV6 var en kvinnokanal('94-'98). Inget minne av att jag sett den, lite synd för Jane Curtin är ju alltid Jane Curtin.
Citera
2021-12-28, 18:07
Medlem
Avsiktarens avatar
Lace var en TV-serie från 80-talet som gick i repris en hel del men som man nu aldrig hör något om.

Which one of you bitches is my mother?

https://www.youtube.com/watch?v=o4bQIIPoy8o
Citera
2021-12-28, 20:49
Medlem
Avsiktarens avatar
P.S.I Luv U var en deckarserie från 90-talet som aldrig verkar ha gått i repris sedan dess vad jag vet.
Citera
2021-12-28, 21:56
Medlem
Sonny00s avatar
Fame var en underhållande serie på 80-talet. Om den uppnått kultstatus vet jag dock inte…

”Handlingen kretsade kring ett antal elever vid musik- och dramaskolan New York City High School for the Performing Arts, och deras slit för att nå berömmelse”.
Citera
2021-12-28, 22:18
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Fame var en underhållande serie på 80-talet. Om den uppnått kultstatus vet jag dock inte…

”Handlingen kretsade kring ett antal elever vid musik- och dramaskolan New York City High School for the Performing Arts, och deras slit för att nå berömmelse”.

Jag tyckte inte att den var särskilt rolig utan mest mörk och murrig. Den gick senare i repris på TV3. Den baserades på en film från 1980 och hade med många av skådespelarna från originalfilmen i serien.

Debbie Allen som spelade danslärarinnan som håller You want famemonologen var syster till skådespelerskan som spelade frun i Cosby och var även med i Rötter.

Parker Lewis var en riktigt rolig amerikansk serie om en kille som gick på gymnasiet.
Timothy Stack som spelade Parker Lewis pappa var med i Dick Diedrick show som var en parodi på program som Jerry Springer och var även med i Babewatch som var en parodi på Baywatch.
Citera
2021-12-29, 17:46
Medlem
Carnivale platsar väl som bortglömd…🥺
Citera
2021-12-29, 18:13
Medlem
Avsiktarens avatar
Renegade var en serie från första hälften av nittiotalet som gick på femman med Lorenzo Lamas som var med i Falcon Crest som handlade om att han flydde undan polisen för ett mord han var oskyldigt anklagad för och kom till olika platser för att lösa brott den har vad jag vet aldrig gått i repris igen och man hör aldrig något om den. Mycket i serien gick ut på att han åkte motorcykel och såg tuff ut i sitt långa hår. Jag gillade den inte men jag tycker ändå att den är kult.

Även om man ofta hör om serien De fattiga och de rika tycks den aldrig ha gått i repris vilket är märkvärdigt då de flesta andra amerikanska storserier har gått i repris både en och flera gånger.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-12-29 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in