Är du verkligen nöjd med att bara ha henne som vän TS? Det är lätt att intala sig det men kommer du verkligen att må bra av det? Få människor klarar av det utan att det börjar tära på dem. Risk finns även att det hindrar dig från att gå vidare och stoppar dig när nästa möjlighet dyker upp - är det det du vill?
Vad gäller vad du skulle svara. Nu har du redan gjort det men jag anser att det svaret var fel. Du skulle sagt vad du egentligen kände. Nu är ni visserligen unga och velighet är normalt i den åldern och ingen vill visa sig sårbar och beroende av någon annan men att bli mer bestämd, bli mer modig att visa sig sårbar är en del av att växa upp och mogna till.
Fundera en gång till på vad du egentligen vill. Kommer du fram till att du vill vara mer än vän. Sträck på ryggen och säg då det till henne. Våga visa dig sårbar. Om det skrämmer bort henne, må så vara fallet. Du kommer högst troligen inte att må bra av att ha henne som vän ändå - oavsett vad du nu intalar dig.
Snälla Vad svarar jag på detta? Vill såklart ha henne men är rädd att jag säger det så kommer hon inte längre vilja fortsätta träffas - vill åtminstone ha kvar henne som vän
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!