Citat:
Ursprungligen postat av
GodMode
Det är tyvärr du.som.måste göra.en.förändrimg. Äta chips och dricka Whiskey? Att du ens fick barn? Din son behöver en förebild inte en förlorare till pappa. Detta löser du inte socialtjänsten. Gubbfan
Jag reagerade också på det. Jag hoppas att jag misstolkade något. Whiskey och chips? Vill TS att grabben ska ta efter det och lära sig detta smaklösa beteende?
Det verkar som om TS själv inte haft någon bra manlig förebild, som fått för sig att detta går bra.
Nej, såhär är det:
Whiskey dricker man för sig själv, eller möjligen till kaffe. Jordnötter och whiskey skulle jag kunna sträcka mig till.
Till chipsen kör du självklart öl, eller i undantagsfall grogg (om du känner att du vill bejaka dina lite mer kvinnliga drag någon gång).
Jag förstår att grabben klagar. Föreslår att du lovar honom att hädanefter bara dricka öl i kombination med chipsen. Han kanske rentav hakar på och vill vara med, och plötsligt har ni då fått en trevlig liten daglig verksamhet att utöva tillsammans. Regelbundna whiskey- ELLER öl-och-chips-träffar och lite samhällsnyttigt dator-häng, far och son emellan. Så vackert ....