2021-08-14, 20:46
Medlem
Varje dag klagar min son på att jag bor för långt bort från staden och att jag bara sitter framför datorn och äter chips och dricker öl och whiskey hela dagen. Han påstår att han inte vill sova i samma rum som sin far och bo i en stuga utan kranvatten och toalett. Men jag har inte råd med mer. Och om han flyttar kommer han bli uteliggare och knarka sönder sig. Vad ska jag göra? Detta är en familjekris och det är bråttom. Viktigt att tillägga att jag inte vill skaffa ett vanligt jobb och jag vill själv inte flytta. Vad ska jag göra med min son? Skicka honom på vandrarhem eller vad? Hjälp mig!
Citera
2021-08-14, 20:48
Medlem
Är han bara 14 är det läge för socialen att stäppa in. Ta kontakt med dem för rådgivning.
Citera
2021-08-14, 20:49
Medlem
TheJackets avatar
Hur har du råd med en jävla jeep då?
Citera
2021-08-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeSB
Varje dag klagar min son på att jag bor för långt bort från staden och att jag bara sitter framför datorn och äter chips och dricker öl och whiskey hela dagen. Han påstår att han inte vill sova i samma rum som sin far och bo i en stuga utan kranvatten och toalett. Men jag har inte råd med mer. Och om han flyttar kommer han bli uteliggare och knarka sönder sig. Vad ska jag göra? Detta är en familjekris och det är bråttom. Viktigt att tillägga att jag inte vill skaffa ett vanligt jobb och jag vill själv inte flytta. Vad ska jag göra med min son? Skicka honom på vandrarhem eller vad? Hjälp mig!

Konstigt att du inte har råd när du för 40min hade blivit svinrik?

Citat:
Jag har gjort det! Jag kan ha hackat aktiesystemet! Fråga mig inte hur för det kommer jag inte svara på såhär, men jag kan säga att jag nyligen blivit riktigt rik på ett fåtal dagar och uppåt går det. Jag har nämligen hittat ett hemligt bolag med en aktiekurs som stiger till skyarna. Och det är inget bitcoin eller sånt trams. Detta funkar på riktigt!

Ställ gärna frågor angående detta. Kanske kan en fråga göra dig rik?
Citera
2021-08-14, 20:57
Medlem
megacoolmans avatar
Är det inte slut på sommarlovet snart?
Citera
2021-08-14, 21:18
Medlem
buzzkillingtons avatar
Ring polisen! Direkt! Alternativt sätter du ut fällor. Hjälper inte det kan du kolla med jourhavande präst eller en marinbiolog. Starta en facebookgrupp bör du göra i alla fall, och torka tvätten utomhus om du har möjlighet.
Citera
2021-08-14, 22:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Inga problem. Detta var ett av de mer enlkla problemen denna veckan i alla fall.
Kontakta socialen och berätta uppriktigt om ditt liv.
De hjälper er.
Citera
2021-08-14, 22:37
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Socialen kommer bara göra honom till ett socialfall. Mest idiotiska förslaget någonsin.

Säg att du skaffar ett jobb. Det här är hans viktigaste tid någonsin, det är nu han ska bli man och självständig. Att bo i samma rum som far sin ute på ödelandet gör honom bara osjälvständig och till en kuf.
Citera
2021-08-14, 23:00
Medlem
GodModes avatar
Det är tyvärr du.som.måste göra.en.förändrimg. Äta chips och dricka Whiskey? Att du ens fick barn? Din son behöver en förebild inte en förlorare till pappa. Detta löser du inte socialtjänsten. Gubbfan
Citera
2021-08-15, 01:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Du borde inte ha en son då du inte kan se till hans behov. Skaffa ett jobb, kamma dig och ge din son en framtid!
Citera
2021-08-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Det är tyvärr du.som.måste göra.en.förändrimg. Äta chips och dricka Whiskey? Att du ens fick barn? Din son behöver en förebild inte en förlorare till pappa. Detta löser du inte socialtjänsten. Gubbfan

Jag reagerade också på det. Jag hoppas att jag misstolkade något. Whiskey och chips? Vill TS att grabben ska ta efter det och lära sig detta smaklösa beteende?
Det verkar som om TS själv inte haft någon bra manlig förebild, som fått för sig att detta går bra.

Nej, såhär är det:
Whiskey dricker man för sig själv, eller möjligen till kaffe. Jordnötter och whiskey skulle jag kunna sträcka mig till.
Till chipsen kör du självklart öl, eller i undantagsfall grogg (om du känner att du vill bejaka dina lite mer kvinnliga drag någon gång).
Jag förstår att grabben klagar. Föreslår att du lovar honom att hädanefter bara dricka öl i kombination med chipsen. Han kanske rentav hakar på och vill vara med, och plötsligt har ni då fått en trevlig liten daglig verksamhet att utöva tillsammans. Regelbundna whiskey- ELLER öl-och-chips-träffar och lite samhällsnyttigt dator-häng, far och son emellan. Så vackert ....
Citera
2021-08-15, 01:57
Medlem
Nu är detta säkert en trolltråd, ganska uppenbart, så jag kan ju ge ett lite humoristisk förslag här i den andan...

Du kan ju ringa socialen och beklaga dig, din stackare, förklara för den snälla socialtanten att du är en alkoholist som låter din son växa upp i ett skjul utan vatten och avlopp mitt ute i skogen och nu har han börjat protestera över misären han tvingas leva i, vilket är jättejobbigt för dig.

Vill du hjälpa honom ännu mer så spä på lite och brodera ut situationen, säg att du måste bo som du gör för när elen slås ut i världen och samhället brakar samman så är du säker där i skogen, medan städerna brinner. Men din son verkar inte inse allvaret och förstår inte hur viktigt det är med självhushåll och bunker med vapen för självförsvar och lektioner i hur man oskadliggör inkräktare. Med tanke på "stuga utan vatten o avlopp" så lär de inte ha svårt att tro på resten och vips är det inga problem alls att hitta nånstans för pojken din att bo (plus lite terapi och extra uppmärksamhet pga hans svåra uppväxt) på skattebetalarnas bekostnad, givetvis. Skulle tro att de avlägsnar honom ganska snabbt ur ditt hushåll så du kan fortsätta sitta där i lugn och ro med din wisky och chipspåse.
Senast redigerad av Mon81 2021-08-15 kl. 02:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in