2021-08-13, 16:23
Medlem
De flesta jag känner som inte vaccinerar sig och berättar om att dom inte tänker vaccinera sig är öppet djupt troende kristna. Men finns nog troligen alla slags människor som väljer inte ta vaccinet men håller tyst om saken. Kristna i dagens samhälle ses ju som kufar i vilket fall som helst så de bryr sig inte vad andra tänker.
Citera
2021-08-13, 16:29
Medlem
Enzymes avatar
Lågutbildade och folk som inte tillhör den breda medelklassen. Invandrare, dagdrivare, lantisar, människor som lever i utanförskap på olika sätt. Sen finns givetvis foliehattarna men dom utgör en minoritet. Skiter man i allt och saknar struktur i livet så skiter man förmodligen i vaccinationen också.
Citera
2021-08-13, 16:29
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidsix
De flesta jag känner som inte vaccinerar sig och berättar om att dom inte tänker vaccinera sig är öppet djupt troende kristna. Men finns nog troligen alla slags människor som väljer inte ta vaccinet men håller tyst om saken. Kristna i dagens samhälle ses ju som kufar i vilket fall som helst så de bryr sig inte vad andra tänker.

Blir man inte kristen innan denna pandemi är över, så är det nog ett under om man fortfarande är vid livet, då.
Citera
2021-08-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det finns redan tråd om detta. Det är betydligt fler än 5%

Nej.

Den tråden rör "Carnegie Mellon University och University of Pittsburgh"

Dessutom är det inte alls betydligt mer än 5%.

Jag har klartgjort siffrorna redan.
Citera
2021-08-13, 16:35
Medlem
Som sagt.

Vi kommer nu i augusti gett 90% första dosen.

Om vi bortser ifrån bortresta, gravida, allergiska så är det ca 5% kvar.

Så naturligt dom kan ha alla slags möjliga jobb.
Citera
2021-08-13, 16:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Fortsätta att ge dem korrekt information och relevant fakta. De kommer sannolikt fortsätta att trafikera Bithshite och TikTok i jakten på galenpannor som de kan identifiera sig med, men rent generellt är det bästa att kontinuerligt fortsätta att mata dem med fakta. Man skall ha klart för sig att det inte på något sätt är olagligt eller tecken på idioti att ha fel; det är där jag klassar majoriteten av antivaxxers; det har fel, helt enkelt. Och man kan inte göra annat än att fortsätta ge dem korrekt information och fakta. Med lite tur upptäcker de hur fel de har, annars kommer Darwin ta hand om dem.

Det är bara att acceptera att det är så det är.
Citera
2021-08-13, 16:40
Medlem
Hej TS!

Nyfiken fråga.

Varför är du så angelägen om att alla andra ska vaccinera sig?

90% är ju en bra bit över gränsen för flockimmunitet.
Citera
2021-08-13, 16:44
Medlem
GeleZachas avatar
Jag är en av dem. Kommer i alla fall inte ta det förrän jag anser det helt säkert, i min mening är det inte tillräckligt testat. Många har fått hemska biverkningar (och nej, jag vet att de flesta klarar det helt utan problem men jag vill inte ta risken) och t.o.m. dött.
Jag studerar på universitet och anser mig vara källkritisk, så jag tror inte på skumma internetsidor som påstår en massa saker om vaccinet som de flesta faktiska konspirationsteoretiker gör. Däremot tror jag inte särskilt mycket på SVT eller Aftonbladet heller, då de har en agenda och inte rapporterar hela sanningen.
Citera
2021-08-13, 16:45
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Nej.

Den tråden rör "Carnegie Mellon University och University of Pittsburgh"

Dessutom är det inte alls betydligt mer än 5%.

Jag har klartgjort siffrorna redan.

Om du läser mer än första raden så förstår du att det var universitetet som gjorde undersökningen bara. Undersökningen är gjord på 5 miljoner svaranden på ifall de tänkt vaccinera sig och vad de har för utbildningsnivå, via enkät.

Så den blir ganska svår att bortse ifrån även för den mest oseriösa debatt-debutanten, som dig.
Citera
2021-08-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har tyvärr ingen källa - bara vad jag hört. T ex vaccinsköterskorna måste ta vaccinet.

Jag känner en sköterska i stockholmsområdet som administrerar vaccin och inte vaccinerat sig, hon tänker inte göra det heller. Hon baserar det på vad hon sett, riskgrupper är tydliga och det är lätt att se vem som behöver vaccin och vem som inte behöver det. Gamla, överviktiga och sjuka behöver vaccin.
Citera
2021-08-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Lågutbildade och folk som inte tillhör den breda medelklassen. Invandrare, dagdrivare, lantisar, människor som lever i utanförskap på olika sätt. Sen finns givetvis foliehattarna men dom utgör en minoritet. Skiter man i allt och saknar struktur i livet så skiter man förmodligen i vaccinationen också.
Det är fler lågutbildade som vaccinerat sig än lågutbildade som inte vaccinerat sig.
Citera
2021-08-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fortsätta att ge dem korrekt information och relevant fakta. De kommer sannolikt fortsätta att trafikera Bithshite och TikTok i jakten på galenpannor som de kan identifiera sig med, men rent generellt är det bästa att kontinuerligt fortsätta att mata dem med fakta. Man skall ha klart för sig att det inte på något sätt är olagligt eller tecken på idioti att ha fel; det är där jag klassar majoriteten av antivaxxers; det har fel, helt enkelt. Och man kan inte göra annat än att fortsätta ge dem korrekt information och fakta. Med lite tur upptäcker de hur fel de har, annars kommer Darwin ta hand om dem.

Det är bara att acceptera att det är så det är.

Här har du lite korrekt information om hur stark immunitet man får av infektion. Du vet väl att som vaccinerad så står du försvarslös när det dyker upp en mutation som vaccinen inte biter på? Det gör inte de som är konvalescenta.

Ultrapotent antibodies against diverse and highly transmissible SARS-CoV-2 variants

”The B cells isolated from donor-derived blood samples were sorted for antibody identification. This led to the identification of four potent neutralizing antibodies targeting the spike RBD. These antibodies showed a high affinity for the SARS-CoV-2 spike even at nanomolar concentrations.”

”The findings revealed that of 4 antibodies, two bound to RBDs in the “up position” and two bound to RBDs in the “down position.” Moreover, three out of four antibodies directly blocked the RBD – ACE2 interaction, and one indirectly inhibited the interaction through steric hindrance - the slowing of chemical reactions due to steric bulk.”

”By conducting multiple rounds of selection using combination treatments with two antibodies, it was observed that antibody combinations might reduce the risk of escape mutation acquisition and subsequent development of resistant viral variants.”

https://science.sciencemag.org/content/early/2021/06/30/science.abh1766

Det här är korrekt information, och den säger att unga och friska vinner på att inte vaccinera sig.

99,9% överlevnadsgrad för att få 99% immunitet, jämfört med 40% från vaccin som också riskerar att göra dig sjukare om en farlig mutation dyker upp som vaccinen inte biter på.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-08-13 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in