Citat:
Ursprungligen postat av
Phailure
Ironin är påtaglig. Men visst får väl se till att doktorera också så jag klarar din enkla matte.
Du hade ju rätt, därför jag klippte in citatet där du förklarar just att det rör sig om en minoritet som delar på en majoritet.
Det gör att grupperna så klart har samma antal nya. Men det är så amatörmässigt att använda gruppnivå för individuella utfall.
Det är inte hederligt.
Men jag pratar om att genomsnittet mellan de två grupperna alltid är samma oavsett vem som har sex med vem, jag pratar inte om "individuella utfall" vad nu det ska betyda.
Att en liten grupp män har sex med många kvinnor medan resten av män för det mesta blir utan ändrar inte faktumet att det är matematiskt omöjligt för den ena gruppen(män) att i genomsnitt ligga runt mer än den andra(kvinnor), om grupperna är lika stora.
Grupperna delar på exakt lika många ligg, sedan om ena gruppen är mindre exempelvis om det finns ett mansöverskott i Sverige så att det finns färre kvinnor än män kommer kvinnogruppen ha högre genomsnitt då färre individer delar på samma antal ligg som den andra större gruppen. Vilken grupp som har flest sexuellt aktiva spelar ingen roll, det ändrar inte genomsnittet om man jämför män och kvinnor.
Om du räknar bort alla människor som inte är sexuellt aktiva kommer mansgruppen bestå av färre individer och därför kommer gruppen sexuellt aktiva män ha fler partners än gruppen sexuellt aktiva kvinnor.