2021-08-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Om du gör ett tankexperiment att partners och sexpartners är exakt samma sak försår du nog själv att det inte är matematiskt omöjligt.

En person som tror att lika många män som kvinnor är sexuellt aktiva är nog inte någon "tänkare"...
Citera
2021-08-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Jag är man och jag är höger. Det finns massor med tjejer, politik och samhället överlag som stör mig.
Men nivån på samtalet bland killar på forumet är patetisk.
Det skrivs ofta och mycket här på forumet om det kvinnliga förfallet, som det ofta kallas. Att den svenska kvinnan (som om hon skulle skilja sig väsentligt från andra västerländska kvinnor) hatar män, älskar invandrare, ligger runt med massa statusmän osv. Den svenske mannen har valts bort och negligerats.

Det cirkulerar massor med falska påståenden som många av er flashback-män är arga över. Låt mig nu presentera er lite fakta för att visa er att ni är arga över lögner.

Nej, 20 % av männen får inte ligga med 80 % av kvinnorna. ”Flest personer tillhör hushållstypen sammanboende med barn 0–24 år, 37 procent av befolkningen. Många tillhör även hushållstypen sammanboende utan barn, 22 procent av befolkningen”. Lite enkel matematik visar alltså att 59 % av svenskar bor med en partner. Vilket gör 80/20 påståendet matematiskt omöjligt. https://www.scb.se/hitta-statistik/s...all-i-sverige/
Dessutom är 40 % av svenskar gifta https://www.ratsit.se/info/statistik...sor-i-sverige/

Massa män får aldrig ha sex. Falskt, det är fler kvinnor som aldrig har sex ”Undersökningen visar också att dubbelt så många kvinnor, 14 jämfört med sju procent, uppger att de aldrig har sex” (https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...har-aldrig-sex) och kvinnor har dessutom färre parters än vad män har (https://inizio.se/wp-content/uploads...det-Inizio.pdf). Svenskar (inklusive män) är inte heller mer ensamma nu än förr (https://www.svd.se/den-okande-ensamh...ige-ar-en-myt-)

Att svenskar kvinnor bara skulle ligga med invandrare är också en lögn. Det är t.o.m. så att det vanligare att män gifter sig med utlänningar än att kvinnor gör det ”Könsmönstren är tydliga i äktenskap mellan svenskar och utlänningar. De svenska männen, som står för 60 procent av dessa äktenskap..” https://fof.se/tidning/2010/5/artike...oner-i-siffror

Så era myter om hur svenskar har sex och förhållanden är alltså lögner.
Och om vi tittar på mer fakta om män i Sverige så ser vi också att:

Män är fetare/mer övervikt (hela 57% bland män) https://www.folkhalsomyndigheten.se/...ikt-och-fetma/

Är mindre utbildade (51 % kvinnor vs 38% män) https://www.scb.se/hitta-statistik/s...van-i-sverige/

Vilket leder mig till arbetslöshet ”Arbetslösheten var år 2019 mer än 6 gånger högre för lågutbildade än för dem med minst 3 års eftergymnasial utbildning.” https://arbetsloshetsrapporten.se/arbetslosheten/

Sluta gnäll nu för fan. Gnäll mindre på kvinnor. Sluta spela dataspel, gå och gymma och skaffa ett bra jobb så får du ligga du med. Ryck upp er för fan!

Nja så enkelt är det inte. Tror inte jobb och utbildning spelar roll.
Det som spelar roll är att TRÄFFA tjejer. Tinder är inte så lätt som du tror.
Ragga i verkligheten är inte så lätt som du tror.

Jag är ganska lång, 187 cm ser ok ut, bra stil bra jobb men fick lära mig ragga under ett års tid.

Man får typ ligga med var 40:nde tjej man pratar med, så pass svårt är det.

Inget händer med gym/jobb om man inte träffar tjejer.
Det svåra idag är att träffas
Citera
2021-08-20, 01:59
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Om du gör ett tankexperiment att partners och sexpartners är exakt samma sak försår du nog själv att det inte är matematiskt omöjligt.

Det är matematiskt omöjligt. För varje kvinna som har en ny sexpartner följer också att en man har en ny sexpartner och vice versa.

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
En person som tror att lika många män som kvinnor är sexuellt aktiva är nog inte någon "tänkare"...

Det är ni som är fullständigt hjärndöda.
Jag har inte påstått att lika många män som kvinnor är sexuellt aktiva.
Senast redigerad av mendokse 2021-08-20 kl. 02:02.
Citera
2021-08-20, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är matematiskt omöjligt. För varje kvinna som har en ny sexpartner har också en man en ny sexpartner.

Det är ni som är fullständigt hjärndöda.
Jag har inte påstått att lika många män som kvinnor är sexuellt aktiva.

Heterosexuella män och kvinnor har exakt lika många partners bara att det är få män som har sex med alla kvinnor medan resten av män inte har sex alls eller med väldigt få personer.

Lycka till med kardborrebanden....
Citera
2021-08-20, 02:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Lycka till med kardborrebanden....

Wow vilken tänkare. I framtiden borde du inte uttala dig om saker du inte har en aning om, som t.ex. enkel matematik.
Citera
2021-08-20, 02:20
Medlem
Citat:
Wow vilken tänkare. I framtiden borde du inte uttala dig om saker du inte har en aning om, som t.ex. enkel matematik.

Ironin är påtaglig. Men visst får väl se till att doktorera också så jag klarar din enkla matte.

Du hade ju rätt, därför jag klippte in citatet där du förklarar just att det rör sig om en minoritet som delar på en majoritet.

Det gör att grupperna så klart har samma antal nya. Men det är så amatörmässigt att använda gruppnivå för individuella utfall.

Det är inte hederligt.
Citera
2021-08-20, 02:31
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ironin är påtaglig. Men visst får väl se till att doktorera också så jag klarar din enkla matte.

Du hade ju rätt, därför jag klippte in citatet där du förklarar just att det rör sig om en minoritet som delar på en majoritet.

Det gör att grupperna så klart har samma antal nya. Men det är så amatörmässigt att använda gruppnivå för individuella utfall.

Det är inte hederligt.

Men jag pratar om att genomsnittet mellan de två grupperna alltid är samma oavsett vem som har sex med vem, jag pratar inte om "individuella utfall" vad nu det ska betyda.

Att en liten grupp män har sex med många kvinnor medan resten av män för det mesta blir utan ändrar inte faktumet att det är matematiskt omöjligt för den ena gruppen(män) att i genomsnitt ligga runt mer än den andra(kvinnor), om grupperna är lika stora.

Grupperna delar på exakt lika många ligg, sedan om ena gruppen är mindre exempelvis om det finns ett mansöverskott i Sverige så att det finns färre kvinnor än män kommer kvinnogruppen ha högre genomsnitt då färre individer delar på samma antal ligg som den andra större gruppen. Vilken grupp som har flest sexuellt aktiva spelar ingen roll, det ändrar inte genomsnittet om man jämför män och kvinnor.

Om du räknar bort alla människor som inte är sexuellt aktiva kommer mansgruppen bestå av färre individer och därför kommer gruppen sexuellt aktiva män ha fler partners än gruppen sexuellt aktiva kvinnor.
Senast redigerad av mendokse 2021-08-20 kl. 02:41.
Citera
2021-08-20, 04:39
Medlem
Citat:
Men jag pratar om att genomsnittet mellan de två grupperna alltid är samma oavsett vem som har sex med vem, jag pratar inte om "individuella utfall" vad nu det ska betyda.

Att en liten grupp män har sex med många kvinnor medan resten av män för det mesta blir utan ändrar inte faktumet att det är matematiskt omöjligt för den ena gruppen(män) att i genomsnitt ligga runt mer än den andra(kvinnor), om grupperna är lika stora.

Grupperna delar på exakt lika många ligg, sedan om ena gruppen är mindre exempelvis om det finns ett mansöverskott i Sverige så att det finns färre kvinnor än män kommer kvinnogruppen ha högre genomsnitt då färre individer delar på samma antal ligg som den andra större gruppen. Vilken grupp som har flest sexuellt aktiva spelar ingen roll, det ändrar inte genomsnittet om man jämför män och kvinnor.

Om du räknar bort alla människor som inte är sexuellt aktiva kommer mansgruppen bestå av färre individer och därför kommer gruppen sexuellt aktiva män ha fler partners än gruppen sexuellt aktiva kvinnor.

Genomsnitt per aktiv person och Per capita blandar du fritt... Ena är en analys på individnivå den andra på gruppnivå..
Citera
2021-08-20, 09:42
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Genomsnitt per aktiv person och Per capita blandar du fritt... Ena är en analys på individnivå den andra på gruppnivå..

Jag blandar ingenting, du vet inte vad du pratar om.
Citera
2021-08-20, 09:45
Medlem
Citat:
Jag blandar ingenting, du vet inte vad du pratar om.

Ok, om det får dig att må bättre så tro det.
Citera
2021-08-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Vad är så konstigt med det, att de hellre vill att snygga män ska skriva till dem snarare än fula?

Inte så konstigt att man vill ha en attraktiv partner, MEN kom då inte och säg att
"ingen vill ha mig"
"Varför är ALLA bra killar upptagna"
"Finns inte en enda kille som är singel längre"

När ni har 20 DM's på Instagram ni inte ens har öppnat och ens försökt starta en konversation med, vad spelar de för roll om människan inte är en 8-10?
7an kanske är den mest underbara personen du har mött, men du vill inte börja prata med personen för han är just en 7a på skalan!
Citera
2021-08-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hel-vete
Inte så konstigt att man vill ha en attraktiv partner, MEN kom då inte och säg att
"ingen vill ha mig"
"Varför är ALLA bra killar upptagna"
"Finns inte en enda kille som är singel längre"

När ni har 20 DM's på Instagram ni inte ens har öppnat och ens försökt starta en konversation med, vad spelar de för roll om människan inte är en 8-10?
7an kanske är den mest underbara personen du har mött, men du vill inte börja prata med personen för han är just en 7a på skalan!

När de säger så som du skriver så är det väl bara frustration över att inte hittat någon de gillar.
Finns gott om betydligt värre generaliseringar som många killar skriver, t.ex.: "ALLA kvinnor är horor" eller "ALLA kvinnor bryr sig bara om utseende, makt eller pengar". Knappast så det stämmer heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in