• 1
  • 2
2021-08-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det här mönstret att det brinner mest bilar veckan före skolstart. Finns det någon muslimskt tradition kopplat till det från hemländerna?

En förklaring som ibland framförs är att många babbe-familjer åker på sommarsemester till de länder de "flytt" från. I början/mitten av augusti återvänder dessa familjer från sina hemländer till det svenska bidragsparadiset. Men eftersom skolorna ännu inte börjat och fritidsgårdarna kanske inte har sin ordinarie verksamhet igång, så är familjernas tonårssöner sysslolösa (babbar tycks ju som bekant vara oförmögna att ordna egna fritidsaktiviteter som inte inkluderar våld/kriminalitet). Då ökar antalet bilbränder och likartad kriminalitet.

Om denna förklaring är korrekt så kan man kanske också misstänka att de unga babbarnas hat mot det svenska majoritetssamhället ökat då de tillbringat några veckor i familjens hemland och där matats med islamism, hat mot västvärlden, hat mot icke-muslimer, heders-/klanmentalitet osv.
Citera
2021-08-13, 10:45
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
En förklaring som ibland framförs är att många babbe-familjer åker på sommarsemester till de länder de "flytt" från. I början/mitten av augusti återvänder dessa familjer från sina hemländer till det svenska bidragsparadiset. Men eftersom skolorna ännu inte börjat och fritidsgårdarna kanske inte har sin ordinarie verksamhet igång, så är familjernas tonårssöner sysslolösa (babbar tycks ju som bekant vara oförmögna att ordna egna fritidsaktiviteter som inte inkluderar våld/kriminalitet). Då ökar antalet bilbränder och likartad kriminalitet.

Om denna förklaring är korrekt så kan man kanske också misstänka att de unga babbarnas hat mot det svenska majoritetssamhället ökat då de tillbringat några veckor i familjens hemland och där matats med islamism, hat mot västvärlden, hat mot icke-muslimer, heders-/klanmentalitet osv.

Så sant som det är sagt. Det är helt klart ett förakt för ett globaliserat land som föraktar sig självt. Självförnekelse vinner inga sympatier och inger ingen respekt heller.

Ändå vet Trollhättepolisen exakt var förövarna finns. Det är ju samma babbeyngel som var och varannan månad skjuter raketer mot dem och ställer till med jävelskap. Det enda sättet att stävja detta är att sätta dit föräldrarna som flinar förtjust i bakgrunden. Sänk och dra in bidragen och utvisa de värsta med omedelbar verkan så skall det nog bli en jävla fart på dem.

När sosseregimen störtats kan vi få till en lagändring som ger möjlighet att återkalla medborgarskap. Använd den flitigt!!!
Citera
2021-08-13, 11:10
Bannlyst
Jag har hört från trollhättapolisen att det inte var babbar. Det var blixten som slog ner i bilarna. Det var först ett ljussken.. Att det var babbar är bara en konspiration.
Citera
2021-08-13, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Jag har hört från trollhättapolisen att det inte var babbar. Det var blixten som slog ner i bilarna. Det var först ett ljussken.. Att det var babbar är bara en konspiration.

Dra den där med rödluvan när du är i gång.
Vet att blixten har slagit ner i bilar men det är ytterst sällan och lämnar i värsta fall skador på elektroniksystemet.
Har aldrig, trotts 15 år i branchen hört talas om att ett blixtnedslag skapar en bilbrand.
Skulle teoretiskt sett kunna vara en laddenhet som varit dåligt jordad och varit i närheten av en bil men då krävs det närhet till brandfarligt matriel.
Citera
2021-08-13, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Dra den där med rödluvan när du är i gång.
Vet att blixten har slagit ner i bilar men det är ytterst sällan och lämnar i värsta fall skador på elektroniksystemet.
Har aldrig, trotts 15 år i branchen hört talas om att ett blixtnedslag skapar en bilbrand.
Skulle teoretiskt sett kunna vara en laddenhet som varit dåligt jordad och varit i närheten av en bil men då krävs det närhet till brandfarligt matriel.

Jag hoppas alla förstod min sarkasm. som syftar på kyrkobranden i Jönköping och polisens uttalande. Du kanske också var ironisk nu iofs
Citera
2021-08-13, 11:23
Medlem
Citat:
Jag hoppas alla förstod min sarkasm. som syftar på kyrkobranden i Jönköping och polisens uttalande. Du kanske också var ironisk nu iofs

Nej Jag var inte ironisk, har jobbat med elsystem i fordon i 30år och just personbilar i 15, Ett blixnedslag i en personbil kan helt enkelt inte utlösa en brand.
Och definitivt inte sprida ut bildäck för att hindra utryckning.
Citera
2021-08-20, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Har sett lika dant ut de senaste 30åren just runt Kronogården och Lextorp.
Är bara Babbeluringarna som följer sin tradition, är väl de nya gardet som skall läras upp, man gör som far gjorde på 90talet.
Problemet var väl att ingen tog det på allvar då, så nu har det blivit legitimt att elda lite inför skolstarten.
När alla kommit hem från semestern i Iran, Somalia.

Du sa att inte blixten kan slå ned i bilar. Ljuger expressen eller den där skitkanlen ifrån usa nu också? https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ter-samtidigt/

Jag tror dig att det är svårt för blixten att slå ned i bilar. Men rätt ska vara rätt.

Men det var inte jag ville prata om. Jag vill veta varför poliserna ljuger helt öppet, och vilka det var som tänder på. Jag vill även vet vilka som gått in och gett instruktioner till vad polisen ska säga till media. Är det Säpo?
Senast redigerad av ouzuo 2021-08-20 kl. 00:59.
Citera
2021-08-20, 06:29
Medlem
Citat:
Du sa att inte blixten kan slå ned i bilar. Ljuger expressen eller den där skitkanlen ifrån usa nu också? https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ter-samtidigt/

Jag tror dig att det är svårt för blixten att slå ned i bilar. Men rätt ska vara rätt.

Men det var inte jag ville prata om. Jag vill veta varför poliserna ljuger helt öppet, och vilka det var som tänder på. Jag vill även vet vilka som gått in och gett instruktioner till vad polisen ska säga till media. Är det Säpo?

Nu vet jag inte varför du skriver detta i det inlägget.
Nu är jag inte expert på invånarnas beteende i de sydöstra delarna av Trollhättans tätort men det var samma typ av skriverier redan på 90talet.

Men jag tror du menade mitt senare inlägg där du hävdade att branden orsakats av blixtnedslag.
Läs det inlägget igen, jag skrev inte att blixten inte kunde slå ner i en bil.
Däremot är det extremt sällsynt, detta är det första jag sett när ett blixtnedslag skapar en totalbrand.
Intressant att det kan hända: Men samtidigt en indikation att det är ovanligt, då det tas upp i nyhetsändningar och sprids via internationell press.
Däremot är det faktiskt inte så ovanligt med elektronikskador i bilar efter blixtnedslag.
Senast redigerad av SkogsSaab 2021-08-20 kl. 07:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in