2021-08-12, 22:19
Medlem
Hej! Jag är nyinflyttad i en barack och det är så att den inte har något internetuttag har bara WIFI som jag delar med mina grannar. Men problemet är att jag har en stationärdator som inte verkar stödja WIFI så hittar inga trådlösa nätverk. Skulle det kunna gå med en WIFI adapter eller har ni andra förslag?
Citera
2021-08-12, 22:22
Medlem
MyspysPalles avatar
Har inte nätverkskortet stöd för WIFI behöver du en adapter.
Citera
2021-08-12, 22:27
Medlem
Bonnatorps avatar
När jag inte hade någon adapter så löste jag det genom att ansluta till Wifi med min telefon, ansluta telefonen med USB-kabel till datorn, och därefter internetdela via USB.

Det kan hända det finns telefoner som inte stödjer wifi samtidigt som internetdelning via USB, men de flesta bör göra det.

Samma knep går även att göra med en laptop. Fungerar enklast med ethernetkabel, men har för mig att jag gjort det med USB-USB kabel också.
Då bryggar man anslutningarna i nätverks och delningscenter. Markerar båda anslutningar, högerklickar och klickar brygga.
Senast redigerad av Bonnatorp 2021-08-12 kl. 22:29.
Citera
2021-08-12, 22:47
Medlem
welcometorealitys avatar
Köp ett nätverkskort med USB bara, koppla in i stationära datorn, de är billiga.
Citera
2021-08-12, 23:48
Medlem
GuldHjortens avatar
Dessa två bör vara bra med Wifi 6:
https://www.inet.se/produkt/5410639/asus-pce-ax3000-bt
Och
https://www.inet.se/produkt/5410996/...ax3000-wi-fi-6
Citera
2021-08-13, 05:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majscorn
Hej! Jag är nyinflyttad i en barack och det är så att den inte har något internetuttag har bara WIFI som jag delar med mina grannar. Men problemet är att jag har en stationärdator som inte verkar stödja WIFI så hittar inga trådlösa nätverk. Skulle det kunna gå med en WIFI adapter eller har ni andra förslag?

USB Adapter eller vill man ha fler prylar på ett eget nät , så kan många routrar köras i accesspunkt läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in